Gå til innhold

fujitsu siemens amilo d8830 godt valg?


simenn

Anbefalte innlegg

jeg planlegger å kjøpe bærbar i forbindelse med skolen og har tenkt litt på en Fujitsu Siemens Amilo D8830 til 12 700 kr.

 

Prosessor: Intel Pentium 4 2,66 GHz (533MHz FSB), 512KB cache

Minne: 256MB DDR SDRAM (maks. 1024) NB: Bruker ikke SO-DIMM!

Chipset, hovedkort: Intel 82845PE+ 82801DB (ICH4)

Harddisk: 60GB (4200 rpm)

Skjermtype: 15" LCD, TFT SXGA+

Oppløsning: 1400x1050 punkter, 32-bit farger

Utgang for ekstern skjerm: 15-pin D-sub (standard analog)

Maks. oppløsning ekstern skjerm: 1600x1200 punkter, 24-bit farger, 85 Hz

Skjermkort, type: ATI Mobiliy Radeon 9000, AGP4X

Skjermkort, minne: 64 MB DDR

TV-utgang: S-video

CD-ROM/DVD/CD-R/CD-RW: 24X/8X/16X/8X.

 

noen bedre tilbud enn denne i prisklassen rundt 13 000,- ?

 

bruker maskinen mest til internett og tekstbehandling, men også en del til photoshop og webdesign. noe spilling kan forekomme, men svært lite...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en amilo d8820 (forgjengeren til den du vil kjøpe) som jeg er storfornøyd med.

største ulempen er endel viftestøy, men annet kan man ikke forvente så lenge det sitter en desktop-prosessor i den. en annen ting er selvsagt vekten, den er stor og tung ikke spesielt portabel.

 

selv har jeg 512 mb ram i min, utvidbart til 2048 - synes kanskje en maksgrense på 1gb ram er litt lite, men kan du leve med dét i laptopens levetid så kan jeg anbefale amilo d-maskinen.

 

uansett så er den maskinen langt over hva du i dag trenger til det bruket du beskriver, egentlig kan du klare deg med en langt "dårligere" maskin så lenge du ikke skal spille alt for krevende spill - min maskin klarer de fleste spill svært godt.

 

men totalt sett vil jeg tro at amilo d8830 er en svært bra maskin - og kanskje litt "overkill" til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...