Gå til innhold

Kjøpe Note 2 eller vente på S4?


Anbefalte innlegg

Har hatt iPhone 5 en stund nå etter at jeg ble veldig lei S3en som jeg hadde i over et halvt år (noe som er veldig lenge for meg).

 

Lei igjen og hadde egentlig bestemt meg for en S4, men har plutselig fått lyst på en Note 2 også :)

 

Vanskelig for å bestemme meg, Noten kan jeg jo få med en gang men det er kanskje dumt å kjøpe en telefon som har vært såpass lenge på markedet. S4 er jo det nyeste..

 

Noen gode argumenter for å la være å kjøpe en Note 2 nå?

 

Finnes Note 2 å få kjøpt med LTE hvis man ikke kjøper via Telenor/Djuice?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ved S3 er det du gikk lei av? Note 2 er på mange måter kun en større versjon av S3, med unntak av pennen selvfølgelig. Hvis du gikk lei av S3 er det stor sannsynlighet for at du også går lei av Note 2. S4 derimot vil ha en nyere versjon av Android med mange nye funksjoner, så tror det vil være et smartere valg hvis du allerede er lei av S3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva ved S3 er det du gikk lei av? Note 2 er på mange måter kun en større versjon av S3, med unntak av pennen selvfølgelig. Hvis du gikk lei av S3 er det stor sannsynlighet for at du også går lei av Note 2. S4 derimot vil ha en nyere versjon av Android med mange nye funksjoner, så tror det vil være et smartere valg hvis du allerede er lei av S3.

 

I hovedsak var det designet (som jeg aldri klarte å like helt) og TouchWiz som jeg heller aldri har vært noe fan av. At den var laget av plast plaget meg ikke, den var robust og tålte å gå i bakken. Men som nevnt så ble jeg aldri venn med selve designet.

 

Jeg synes Note 2 ser litt mere robust ut, men du har et godt poeng med at det er en forstørret S3. Har mer eller mindre mindre bestemt meg for S4. Der har vel også TouchWiz fått en liten ansiktsløftning. Noe som er positivt. I hele tatt en nyere telefon.

 

Men når det er sagt så ser det ut til at Note 2 eiere er godt fornøyd med Noten sin og ønsker ikke å oppgradere til S4. Det taler jo godt for den telefonen.

Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

At folk liker Noten sin er selvfølgelig et godt tegn, men hvis du allerede er lei dagens touchwiz burde du nok gå for S4. Hvis du ikke vil ha touchwiz overhodet kan det være en ide å gå for Nexus 4, som i tillegg til å ha stock android også har det som i mine øyne er et mye finere design.

Lenke til kommentar

Vi som har Note 2 er nok godt fornøyde ja :) Regner med at TW blir redesignet til å ligne den på S IV ved neste oppdatering og da kommer jo også en del av de nye sw funksjonene som er på S IV.

 

Note 2 er mer enn en stor S III. Bedre skjerm med flere subpiksler, S-Pen, 1,6 GH vs 1,4 ( S 3), 2 GB RAM og mye bedre batteritid :) Har oxo et par kule kameratriks i slow/fast filming og stemmestyrt bildetaking :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen på S4, sammenlignet med S2? Tror jeg hopper over S3...

Er den like bra utendørs i sollys, som Lumia 920?

Ut i fra det jeg har hørt skal skjermen til S4 være svært lyssterk. Lyssvak skjerm har vært ett ankepunktene mot S3, noe som jeg selv også har merket. Det har Samsung tydeligvis gjort noe med på S4, og lysstyrken skal være fullt på høyde med Lumia 920, hvis ikke bedre. Skjermen kan også betjenes med hansker akkurat som Nokia flaggskipet...
Lenke til kommentar

At folk liker Noten sin er selvfølgelig et godt tegn, men hvis du allerede er lei dagens touchwiz burde du nok gå for S4. Hvis du ikke vil ha touchwiz overhodet kan det være en ide å gå for Nexus 4, som i tillegg til å ha stock android også har det som i mine øyne er et mye finere design.

 

Nexus 4 er et godt alternativ, men jeg tar en del bilder med mobilen og ønsker meg et godt mobilkamera. Der ser det ut i testene jeg har lest at Nexus 4 dessverre ikke holder mål. Ellers er det ikke umulig at det hadde ligget en slik på bordet her nå :)

 

Vi som har Note 2 er nok godt fornøyde ja :) Regner med at TW blir redesignet til å ligne den på S IV ved neste oppdatering og da kommer jo også en del av de nye sw funksjonene som er på S IV.

 

Note 2 er mer enn en stor S III. Bedre skjerm med flere subpiksler, S-Pen, 1,6 GH vs 1,4 ( S 3), 2 GB RAM og mye bedre batteritid :) Har oxo et par kule kameratriks i slow/fast filming og stemmestyrt bildetaking :)

 

Fortsatt fristende må jeg si :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var hos Elkjop i dag og prøvde Note 2. Den var mindre enn fryktet. Passet fint i lommene :) Skjermen var også grei å håndtere.

 

Tok litt på Xperia Z, syntes den ikke så mye mindre en Note 2. Med sitt firkantede design var den mindre behagelig å håndtere synes jeg.

 

Men venter også på S4 skal komme så jeg lider litt av beslutningsvegring :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...