Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte døren veldig godt. Mye riktig i det bildet. :)

 

Gravstøttene var ikke like bra. Syns lysene i bakgrunnen stjeler mye fokus, og horisonten er skjev. Ville tiltet toppdelen av bildet litt i PS for å rette opp, og kanskje fjerne den fjerde gravstøtten på høyre side.

 

Tusen takk for tilbakemelding! Konstruktiv kritikk er alltid velkommen. Enig om horisonten. Jeg er mest opptatt av stemningen i bildene, så jeg glemmer ofte å sjekke slikt. Tror dessverre disse problemen blir vanskelige å fikse i Lightroom (har ikke PS - kun Elements som jeg ikke får til å funke selv etter lang tid med Adobe support), men jeg skal teste når jeg får tid.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Enig med Tomsi. Jeg forstår heller ikke hvordan dere kan se at horisonten er skjev der. Omgivelsene våre er jo ikke nødvendigvis vinkelrette.

 

Ellers synes jeg bildet er litt urolig, noe som er viktig for stemningen (i hvert fall sånn jeg ser bildet), og rette vinkler hadde sannsynligvis ødelagt mye av det som gjør at jeg liker bildet.

Lenke til kommentar

Takk Tom, Keyzer28 og Frikky! Egentlig er den ikke skjev siden det er en bakke. :) Jeg er enig med psilocybe at den ser skjev ut i bildet, men synes egentlig ikke at det forstyrrer. Etter at ha tenkt litt har jeg bestemt meg for å la det väre som det er.

 

Frikke, jeg tror ikke det går å rette opp "selektivt" i Lightroom, kun hele bildet.

Lenke til kommentar

xXwZq2gh.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

59V8Fs4h.jpg

 

 

 

En kompis av meg driver med western skyting og jeg fikk maset meg med for å få testet ut en fotoide jeg hadde lenge grublet på. Fikk nesten lyst til å fotografere flere "scenarioer", f.eks et 1930 talls gangster shoot.. Bare å få tak i en hot rod og en tommy gun og knipse ivei :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg undres på hvordan dere klarer å se at horisonten er skjev i det siste bildet. Jeg ser ikke det.

 

Synes egentlig ikke at de sterke lysene gjør noe; skulle jeg gjort noe anderledes med bildet, så hadde jeg heller vurdert å kutte toppen.

 

Det blir gjerne feil å kalle det en horisont. La oss heller si "horisont", og den heller litt mot høyre. Jeg syns stramme linjer gjør seg godt i bilder, så jeg henger meg gjerne opp i det. Du har gjerne andre ting du syns er viktig.

 

De sterke lysene trekker fokuset bort fra det jeg oppfatter som hovedmotivet, de tre gravstøttene (og at de gjentar seg lengre unna). Lys fra biler er ikke så interessant, og tilfører lite til bildet. I det andre bildet er hovedmotivet døren og lyset innenfra. At det lyseste punktet er i døråpningen er en god ting.

Lenke til kommentar

En liten serie fra sørligere strøk.

 

cap_9 by MadNoggie, on Flickr

 

cap_10 by MadNoggie, on Flickr

 

capetown by MadNoggie, on Flickr

 

capetown_6 by MadNoggie, on Flickr

 

capetown_5 by MadNoggie, on Flickr

 

capetown_3 by MadNoggie, on Flickr

 

Gode minner fra Cape Town. Fantastisk by!

 

 

En kompis av meg driver med western skyting og jeg fikk maset meg med for å få testet ut en fotoide jeg hadde lenge grublet på. Fikk nesten lyst til å fotografere flere "scenarioer", f.eks et 1930 talls gangster shoot.. Bare å få tak i en hot rod og en tommy gun og knipse ivei :p

 

Stiilige bilder. Skjønner godt at du ønsket å fotografere dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...