Gå til innhold

The Gathering 2014 - Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Det er rundt 5-6 bombehunder i vikingskipet 24/7. Dessuten får du utdelt en gassmaske ved innslipp. Pleier å være 2-3 stykker som prøver seg hvert år, men det ender ofte i væpnet razzia med beredskapstroppen.

 

Men fra spøk til revolver

Alle personer blir logget på geekevents når man kjøper billett og ingen kommer inn i skipet uten adgangskort/bånd

Det er patuljerende politi med "lukt-hunder" som sikkert kan være trent opp i å lukte seg til eksplosivt materiale, selv om hovedoppgaven er narkotiske stoffer.

 

Etter første dagen er det vel mer vanlig at de står like etter inngangen støtt og stadig.

 

Med 5000 stykk med PCer og dyrt utstyr åpent og tilgjengelig så er få som er ute etter å stjele. Sjansene fra at de stjeler fra deg er nok også attpå til liten om det skulle være noen.

 

Sjansen for å bli frastjålet noe på gata i større byer er nok vesentlig høyere.

 

Fordelen er at selv et minimalt sikkerhetstiltak vil bety at du er helt sikker. Ja det er dyrere og mindre sikret utstyr over alt. En meget god sikkerhet i seg selv.

 

Hvorfor skal noen tyven prøve å øke risikoen og innsatsen for mindre verdier?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hylla begynner å ta sin endelige form. Har lagt ut en liten bildelogg på TG-forumet. Hvis det skulle være av interesse for noen!

 

Wow, nice. Fikk nesten lyst til å dra kun for å se hvordan den blir i mørke :p

 

 

Det blir 100% rått! Det er kun en brøkdel av lysene vi skal ha med som er avbildet! Moving heads, parkanner og saftblandere. For ikke å snakke om høyttalerne da, hehe. Det blir selvsagt bildedokumentert, men kom gjerne innom en tur!

Lenke til kommentar

Tenker å delta på TG neste år (2015)... Med hjemmesnekra hylle. Noen som har erfaringer å dele på dette feltet? Tenker å kun lage en hylle over skjermene, muligens med lås for oppbevaring av ting. Enten over 1 eller 2 plasser, avhengig av om jeg får med en kompis på prosjektet. Hvilke materialer er det greiest å lage i?

 

Lager skisse i CorelDraw.

Lenke til kommentar

Hvordan er TG i forhold til Defcon? Vurderer å bruke til å å lære, og sette opp pfsense i vmware, men vet ikke om jeg overdriver, eller om det er lurt.

 

Skal ha en nyformatert PC, med eneste "private" innhold som Steam, og evt login info til TS, og ellers backup av bilder og video fra kamera, i truecrypt fil. Desverre kan ikke Win8 ha full kryptering med tc, noe som trolig bare er greit, da jeg heller kan kjøre prey, og ha sjans til å finne den igjen om blir knabba.

Lenke til kommentar

Har nå en billett som er seatet i stillesone 1 R66 S20 som kan kjøpes av interesserte. Tar 1100.- for å dekke over kostnaden (1050 kr for billett + 50 kr gebyr). Send en pm! :)

 

 

Hadde vært supert om denne gikk til en person istedenfor å bli brukt som lagringsplass av min gruppe. Håper også at denne ikke blir fjernet, da refundering har gått ut og det ville være trist om plassen ikke kommer til nytte!

 

EDIT2: Ser nå at det er mange som kjøper på gathering sitt forum, men hadde vært kult om en fellow diskutant fikk plassen. :wee:

 

Da var den gått til en heldig fyr.

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

 

Har tre billetter til salgs for 1100 kroner per billett! kontakt på nummer 95115564 ved interesse.. kan fort hende jeg glemmer å ta turen innom her..

 

Du har vel ikke lov til å ta mer enn 1050kr siden gebyret ikke er sammen med billetten.

 

 

Da får han ta 1050 kr + 50 kr i gebyr da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...