Gå til innhold

Bærbar med Core i7 3630QM, Nvidia GT640M LE og bluray til 2990,- Nei det er ikke noen aprilspøk.


Anbefalte innlegg

Jeg klonet original disken til SSD med Paragon HDM 2012 server (håndterer GPT + Win8) i arbeids stasjonen min.

SSD er nå med revovery partisjon og hele greia , 1:1 kopi kun med resize av OS partisjon C:.

Syns Ikke det var så mye crap på denne Fujitsu jeg .

Avinstallerte via add-remove programs kun Symantec og Office2012 trial.

Ellers var det kun noen URL snarveier her og der man tar med vanlig delete.

Ikke verdt bryet med reinstallasjon av Windows8 imo.

 

 

Orginal disken legges i skuffen og lar den være intakt for eventuell andre hånds verdi om vi selger den.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Non pro på NH532 også. Dvs man kan ikke nedgradere til win 7 på samme lisens nei :(

 

edit: Fordelen med win 8 pro er at man da også har lisens til win 7 pro, fujitsu sender ofte med installasjonsplater til win 7 pro også på maskiner som kommer med win 8 pro installert, så har folk valgmuligheten.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Kjøpte UH552 men herregud så tragiske greier. Byggekvalitet, skjermkvalitet,tastatur, batteritid,blåtannkomunikasjon og høyttalere står alt til strykkarakter så denne går i retur i morgen. Bestiller denne et veldig godt tilbud, jeg hadde Z930 og var veldig fornøyd. Her er byggekvalitet i en annen klasse, Ssd, opplyst tastatur, klart lettere, mye bedre skjerm (vesentlig) og ikke minst dobbel så bra batteritid for en lapp ekstra JA TAKK.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATZ83010W/toshiba-satellite-13-3-ultrabook-z830-10w

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Z930 syns jeg personlig er en av de beste ultrabookene på markedet sett i forhold til pris. Så ja den er i en annen klasse. Lefdal solgte den til 5995,- for en god stund siden.

 

Nope 4995,- kjøpte jeg den for hos Lefdal med helge tilbud. Har sett tester av 830 og den også roses veldig så tilbudet til elkjøp er veldig bra.

 

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Kjøpte UH552 men herregud så tragiske greier. Byggekvalitet, skjermkvalitet,tastatur, batteritid,blåtannkomunikasjon og høyttalere står alt til strykkarakter så denne går i retur i morgen. Bestiller denne et veldig godt tilbud, jeg hadde Z930 og var veldig fornøyd. Her er byggekvalitet i en annen klasse, Ssd, opplyst tastatur, klart lettere, mye bedre skjerm (vesentlig) og ikke minst dobbel så bra batteritid for en lapp ekstra JA TAKK.

 

http://www.elkjop.no...rabook-z830-10w

Gir sikkert mere "Premium følelse" den der.

Jeg hadde egentlig ingen forventninger overhodet. Og er egentlig fornøyd med den utfra mine kjøpe kriterier , forventning (eller mangel på) og pris på 2990,-

Eneste jeg setter fingeren på er skjermen , men var klar over det etter omtaler på nettet.

Bluetooth har jeg ikke prøvd enda , wifi fungerer helt greit.

Brukeren av den satt med en Acer Timeline 4810Z , og denne nye er mange ganger kjappere og det betyr mest. Hun får bare leve med at skjermen virker litt blassere og har dårligere innsynsvinkel.

 

Edit:

Men en ting er jeg helt klar på og det er at jeg aldri hadde kjøpt denne til fullpris.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

He He hadde jeg gitt fullpris for denne da hadde jeg virkelig følt meg snytt men gudskjelov for angrerett.

Jeg finner faktisk ikke noe positivt med denne dette minner meg faktisk om kinesisk billig ræl.

Jeg hadde tenkt å oppgradere denne med SSD og ram men det er den ikke verdt spesielt da jeg nå får Z830 til under prisen jeg måtte ut med med ny disk og ram i tillegg..

Lenke til kommentar

Ankepunktet på Z830 (som er fikset på Z930) er at viften støyer en del og oppfører seg litt "nervøst" dvs spinner opp/ned ofte i stedet for å holde jevn hastighet.

 

Ellers er vel maskinene ganske like, samme chassi stort sett.

 

Husker jeg vurderte Z930 på lefdal søndagstilbud, men ble ikke jeg kjøpte. Typen til søstra mi kjøpte den dog så jeg har prøvd den litt.

 

Angrer litt nå på at jeg ikke kjøpte en, har dog ikke behov for en ultrabook egentlig, min samsung 700Z3C 14" er egentlig liten nok for meg.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Beklager at jeg bringer opp en gammel tråd, men dette må være det beste kjøpet jeg har gjort, pc'n durer og går ennda, selv om jeg har byttet batteri en gang og nylig fått nytt batteri på reklamasjon.

 

Jeg kunne tenkt meg noe nyere, men klarer ikke å finne noe tilsvarende og iallefall ikke til den prisen.

 

Den står ikke tilbake på hastigheten til nye pc'er.

 

Det er da NH532 med Intel Core 7 jeg sitter med som jeg har oppgradert med 256Gb Ssd som hoveddisk og den orginale disken som nr 2 (500Gb)

samt at minnet er oppgradert til 8Gb, jeg har også byttet Wifi kortet ut med ett Intel Dual Band Wireless-AC 7265, er det noen som vet hvorfor det er 2 plasser inni denne maskinen til slike mikro kort? jeg har en ledig plass som jeg kan kople til antenne ledninger.

 

Om jeg skulle sette fingeren på noe så er det dårlig lyd i høyttalere (Lav) må ha på Boost funksjon.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...