Gå til innhold

Bærbar med Core i7 3630QM, Nvidia GT640M LE og bluray til 2990,- Nei det er ikke noen aprilspøk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjell på UH 572 og 552 foruten memory er :

552 Notebook : 320GB 7200RPM hd (antagelig WD black 320)

572 Ultrabook : 500GB 5400rpm hd + 32GB mSATA SSD som cache = Fastboot (Intel Rapid Start Tech)kapabel /UEFI og kvalifisert å kalles Ultrabook

 

Spiller ingen rolle for meg da HDD byttes ut til 256GB SSD.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tipper de har hatt litt å gjøre på lageret hos cdon i dag! :p

 

Ser at prisen på UH572 også har økt en tusing i dag i tillegg til at rabattkoden ikke er gyldig mer.

 

Irriterer meg litt at man ikke kan kombinere rabattkoder på cdon, får jo en 50,- kode hver gang jeg handler over 600,- Har flere liggende nå. Nesten så det frister å bestille en og en film og bruke opp alle kodene bare på trass, tjener jo litt på det siden frakten er 29,- for en film ;)

 

Edit: så at det var gratis frakt om man bestilte to spill, så da bestilte jeg et par gamle klassikere (theme hospital og anno 1404 gold) for den nettte sum av 48,- etter å ha brukt rabattkode. En kode mindre!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det var jo bra.

Var som OC-Freak sa egentlig veldig rart om den skulle være bestilt fra produsent 'uten'.

 

 

Fikk min UH552 på Torsdag.

Denne er nå en "Ultrabook" iom at den har fått installert SSD og 8GB ram som en lite oppdatering.

Det var installert en utrolig treig 7mm Hitachi Travelstar Z5K320 (jeg er kanskje bortskjemt , har SSD i alle laptoper).

Det ble bytte av den HDD til Intel 520 128GB SSD (hadde liggende)

Samt +4GB ekstra DDR3L (S0Dimm) (hadde liggende).

Dette fikk utløst potensialet i den til de grader.

Skjermen er en mediocre TN som ikke er den beste , men det var vi jo klar over.

 

Alt i alt veldig fornøyd etter en liten service på den for "optimalisering".

post-35394-0-42013600-1365250464_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva syns du om tastaturet på den? Flere tester som klager på det grunnet kort trykkavstand. DVS tastene kan ikke trykkes så langt ned som man er vant med på andre laptops, dette føles for mange svært uvant ut og tastaturet anses derfor som dårlig.

 

Billig TN skjerm ja, men den er vel matt i det minste?

 

Dog i forhold til pris er det jo et kupp. Ser det har kommet ny rabattkode for alle 13" fujitsu maskiner, dog bare på 1000,- denne gangen :(

Lenke til kommentar

Jeg synes tastaturet var helt greitt jeg, men nå gikk jeg til denne fra en billig Toshiba C850D 15.6" med en Amd Dual Core cpu.

 

Matt skjerm ja :) og jeg skal hive i en 256Gb Ssd som jeg har i Toshibaen nå slik at jeg bruker den til OS og den andre harddisken til lagring siden den kan ha to disker.

 

Alt i alt meget fornøyd og det er mye bærbar for pengene, bare I7 Cpu'n som står i koster nok litt :)

Lenke til kommentar

Har ikke merket meg tastaturet i det hele tatt jeg.

Må vel bety at jeg ubevisst er fornøyd med det . Skriver ikke ordentlig touch.

Touch paden derimot synes jeg var litt følsøm , men det kan vel justeres.

Er madamen som skal bruke den og ble overlevert henne i går , hun bare gliser stort om jeg spør om ting er ok. Fikset itunes biblioteket hennes i dag slik at denne er master PC.

 

 

Syns jeg har fått masse for pengene også , en flunkendes ny :

Window 8 Professional 13.3" 'Ultrabook' med core i5-3317U , SSD og , 8GB 1600mhz DDR3 ram til 2990,-.

 

 

SSD og minnebrikke kostet meg ikke noe da jeg hadde liggende til overs i rote skuffen.

Bare bra å få brukt deler man har liggende til noe fornuftig egentlig.

 

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da har jeg fiklet litt på NH532.

 

Positivt:

Intel trådløst nettverkskort med MEGET bra rekkevidde!

Tastatur uten noe svikt (flex), litt plastikkaktig men totalt sett greit.

God touchpad etter min smak, dedikerte knapper.

Bluray brenner.

God ytelse. Fantastisk ytelse sett iforhold til pris.

Matt skjerm uten baklyslekkasje.

Plass til ekstra HDD, så det er mulig å installere SSD.

 

Negativt:

Svært dårlige høyttalere (ikke bass, lavt volum).

Svært dårlige innsynsvinkler på skjermen.

Maskinen gir mye plastikkfølelse.

CPU blir varm ved belastning.

 

Anbefaler å oppdatere BIOS fra fujitsu. 2.07 heter siste versjon om du har den samme utgaven som meg som kommer med 2.04. Har du 1.x BIOS er siste versjon 1.14. Er fikset en feil som gjør at maskinen kan dø, dvs kommer ikke bilde på skjerm/booter ikke.

Lenke til kommentar

Det misstenkes at problemet har med UEFI biosen å gjøre og kan oppstå om man prøver å reinstallere operativsystem eller bytter disk og installerer OS på ny på ny disk.

 

I bios changelog står dette:

 

4. BIOS Version History

 

Current BIOS V1.14

Solved problems:

- Fix the black screen is occurred when install Windows 8.

 

Dette gjelder trolig også 2.x BIOS uten at det er spesifikt nevnt.

 

Ja jeg kjøpte en med tanke på å selge den via finn, har en SSD liggende som jeg tenker å slenge i og så selge den til en fin pris (for meg!) ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

BIOS informasjon for UH552/UH572:

 

4. BIOS Version History

 

Current BIOS V2.13

Solved problems:

- F2/F12 can’t work in the Windows 8 system.

- Fix clickpad (touchpad) issue of FW upgrade.

BIOS V2.11:

Solved problems:

- UMTS can't be connected automatically after S3 resume.

BIOS V. 2.09:

Solved problems:

- Fix Crisis recovery

BIOS V. 2.08:

Solved problems:

- When use the Micro SSD and force shutdown in Windows 8, the system booting

time is very long.

 

Kanskje verdt å oppdatere om touchpaden fungerer bedre, ser det er en fiks relatert til den ihvertfall

Lenke til kommentar

Det var visst ikke bare bare å installerer en ren versjon av Win8 etter at jeg hadde skiftet til SSD, jeg fikk hentet ut Win8 nøkkelen med ett program som heter Belarc advisor, står om det her:

 

http://pcsupport.abo...product-key.htm

 

Deretter når jeg skulle installere så fikk jeg problemer pga at SSD'en ikke var en gpt disk, noe jeg løste ved å følge denne guiden:

 

http://technet.micro...28WS.10%29.aspx

 

Så nå er jeg på god vei til å installere en ren Win8 versjon uten Fujitsu crappet :)

 

Hmm, trengte ikke bruke Win8 nøkkel under install, er vel pga Uefi Biosen :)

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Ja så lenge du installerer samme win 8 versjon trenger du ikke nøkkel for reinstalering.

 

Men en ting er sikkert, å prøve å installere win 8 pro på en maskin med win 8 nøkkel i uefi biosen...... det ga jeg opp, den nektet å la meg skrive inn en annen nøkkel og sa bare at nøkkelen i bios var feil versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...