Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc


Anbefalte innlegg

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert.

 

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

Endret av Ultrabad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert.

 

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

 

Trollolol

 

1/10

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

jeg har pc, xbox og ps3. men foretrekker xbox. liker ikke fps spill på pc, det blir så mye knapper å trykke på. er greit at man kan få bedre grafikk og sensitivitet osv.. men trenger du virkelig dette? når har grafikk vert et problem som har gjort at du ikke liker et spill eller ikke klarer å spille det? aldri. og det med at seriøs gaming er på pc er både sant og usant. tar vi for eksempel call of duty spillene, det er ikke mye ps3 gaming der blandt de proffe, der går det i xbox. men det kommer jo helt an på hva du liker, og hva du er vandt til, kan ikke si at noe er bedre eller dårligere for det kommer jo an på personen. jeg liker konsoll best til fps spill men andre spill kan jeg godt spille på pc.

Lenke til kommentar

Don't feed the troll.

post-13661-0-15460700-1364282353_thumb.jpg

 

Men for å være litt seriøs.

 

Spillutvalg

Fungerer med kontroller

Steam

gog

Mye lavere priser enn konsollspill ved lansering

En Pc gjør så utrolig mye mer enn en konsoll.

 

Eneste grunnen til å ha en konsoll i mine øyne er de få ekslusive tittlene de har som er "must have". Ellers så kjøper jeg alle spill til PC. Og det skal jeg fortsette med.

Endret av firberblad
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er også billigere spill til PC. Ta flere av de gamle spillene, på PS3 og Xbox kan de koste 600 selv etter lansering, på PC er de nedi 179 noen ganger. Du kan gjøre så mye annet samtidig også. f.eks. Høre på musikk mens du spiller og på PC kan du velge mye mer selv, hvordan du vil at ting funker.

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Det er også billigere spill til PC. Ta flere av de gamle spillene, på PS3 og Xbox kan de koste 600 selv etter lansering, på PC er de nedi 179 noen ganger. Du kan gjøre så mye annet samtidig også. f.eks. Høre på musikk mens du spiller og på PC kan du velge mye mer selv, hvordan du vil at ting funker.

 

Noen ganger? Spill til PC er stort sett under 200 bare noen uker etter release i de fleste tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er man smart med kjøpene til konsollene koster ikke spillene noe spesielt mer, jeg har vel kun kjøpt et par spill til over 200 spenn.

 

Ok? Spørs vel litt hva man mener med "spesielt mye mer" såklart, men la oss ta en 12 måneder gammel stortittel, en som er 2 måender gammel, og en som er skvett ny, hva får man de til på PC og konsoll? Bioshock infinite feks får man til ca 200 på PC Far cry 3 til i underkant av 150 og elder scrolls 5 til i underkant av 100. (etter en lynkjapp tur inneom tre nettbutikker med tre senere stortitler)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en PS2-kontroll koblet til PCen. Det er så lett å gjøre at jeg forstår ikke hvorfor all denne debatten rundt kontrollene oppstår.

 

Jeg foretrekker imidlertid konsoll for de fleste spill, ikke pga. kontrollene men fordi det er raskere. Man kan slenge spillene rett inn i maskinen og sette i gang, uten å sjekke om man møter systemkravene, opprette konto ved Steam/Origin/uPlay etc. eller surre med product keys, online validering eller noe annet DRM-møkk som skal bekrefte at jeg ikke er kriminell. Når man jobber fulltid har man bare ikke tid til alt dette og jeg har flere ganger opplevd å glede meg til å spille et nytt PC-spill etter jobb for så å bruke to timer bare på å komme igang - og der gikk den spillkvelden.

 

Til PCens forsvar så har den et langt større potensiale enn konsollene i og med den gir spilleren langt flere muligheter til å skreddersy sine opplevelser - og en PC må man jo ha uansett - men dessverre har bransjen ødelagt for plattformen med utallige snublesteiner som gjør den kronglete å bruke til spill, med mindre man er pirat da.

Endret av Spartapus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har vært borti de fleste konsoller helt siden slutten på åttitallet, men jeg vender alltid tilbake til PC. De siste ti årene har vært nesten ekslusivt pc, konsollene mine samler støv i tv benken.

Jeg liker mulighetene PCen gir meg, både til programmer og spill. Jeg liker å spille med mus og tastatur, men jeg kan også bruke kontroller når jeg spiller Mark of The Ninja, Rayman og Need For Speed.

Jeg liker den suverene grafikken i AAA spill, med det nyeste grafikkortet under panseret, samtidig som jeg kan spille System Shock 2 og M&M 6, hvis jeg vil.

Arg, hvorfor kommer dette oppe hele tiden?

 

Edit:skriveleif

Endret av SirRobert
Lenke til kommentar

Jeg har en PS2-kontroll koblet til PCen. Det er så lett å gjøre at jeg forstår ikke hvorfor all denne debatten rundt kontrollene oppstår.

 

 

Må nesten konkludere med at det er pga uvitenhet, det virker som endel ikke forstår at man kan koble til akkurat den kontrolleren man vil på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok? Spørs vel litt hva man mener med "spesielt mye mer" såklart, men la oss ta en 12 måneder gammel stortittel, en som er 2 måender gammel, og en som er skvett ny, hva får man de til på PC og konsoll? Bioshock infinite feks får man til ca 200 på PC Far cry 3 til i underkant av 150 og elder scrolls 5 til i underkant av 100. (etter en lynkjapp tur inneom tre nettbutikker med tre senere stortitler)

 

AtW

Far Cry 3 til 199 på cdon, finner det sikkert billgere andre steder. Kosta 150 i desember på salg. Uansett et spill jeg ønsker å spille på PC selv, så der sto jeg glatt over.

Skyrim har ikke multiplayer, så det kan man kjøpe brukt. På pc kan man ikke selge det videre siden det er Steamworks. Også et spill jeg har på PC, men om man nå vil ha det på konsoll får man det til 30-70 kr

Bishock Infinite har jeg sett preorder-tilbud til i overkant av 200 kr, men det er også et spill jeg selv vil ha på PC. På norske nettbutikker er det billigste på 359, men finner det sikkert billigere på utenlandske om man sjekker litt. Er uansett langt unna 600 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...