Gå til innhold

[Løst] Hva synes du om denne musen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om hva dere proffe gamere synes om Genius GX Gila?????

Jeg tar gjerne imot andre forslag, men jeg vil helst å ha en mus med justerbare led lys :)

 

link til mus: http://www.ncix.com/...60&promoid=1293

 

Aldri hørt om denne...

 

Kan støtte oppunder Deathadder, men hvis du MÅ ha justerbare LEDs (rareste kravet for en spillmus jeg har hørt - de fleste nøyer seg med at den skal være god å holde i), hva med Steelseries Sensei? Har den selv og er meget godt fornøyd (ville ha kjøpt Deathadder selv, hadde det ikke vært for at den ikke har knapper på høyresiden).

http://www.dustinhome.no/product/5010611384/steelseries-sensei-laser-mouse-usb/

http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei

 

Egen LCD-skjerm har den også. ;)

Lots of bling, bling for your ding, ding...

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Deathadder virkelig ikke!!! Den er sykt dårlig kvalitet. blir lett ødelagt og mangen bare stopper og funke. tar hundre år før du får ny fra razer. få deg logitech eller Steelseries det er ordentlige greier.

Ut ifra skrive-stilen din så tar jeg deg ikke veldig seriøst. Men hvor mange Deathadder har du hatt, så du kan stå god for den uttalelsen din?

Jeg har hatt min Deathadder i 2 år nå. Aldri hatt problemer med den. Aldri hørt andre ha problemer med den heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut ifra skrive-stilen din så tar jeg deg ikke veldig seriøst. Men hvor mange Deathadder har du hatt, så du kan stå god for den uttalelsen din?

Jeg har hatt min Deathadder i 2 år nå. Aldri hatt problemer med den. Aldri hørt andre ha problemer med den heller.

"ut i fra skrive stilen din så tar jeg deg ikke veldig seriøst" Jeg har razer deathadder 2013 .. første uken stoppet venstre knappen å funke.. måtte sende den inn. og når jeg endelig fikk den tilbake fikk jeg razer deathadder gamle versjonen. så har nå har vi blitt enig om at jeg får både pengene tilbake og ny razer deathadder 2013 edition... og jeg kjenner folk som har hatt dårlige minner med razer dem og..
Lenke til kommentar

et merke jeg aldri har hørt om :)

vanligvis et dårlig tegn..

 

vet Razer har et par discovarianter, men alt jeg har hatt det har stått "Razer" på, har ramla sunt i løpet av et halvt år, så kan ikke anbefale de heller...

 

Du må være for ung. Genius var store på musfronten for ca 20-25 år siden ;)

Men når det er sagt så vet jeg ikke hva de har drevet med de siste 20 åra så jeg kan vanskelig anbefale noe fra dem i dag :).

 

 

 

Razer har jeg aldri prøvd, ettersom jeg har hørt for mange historier om mus som slutter å fungere. Virker som de har rykte på seg for å være "gode mus, så lenge de fungerer...".

Uten at jeg har annet enn innlegg på diverse nettfora som kilde.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Deathadder virkelig ikke!!! Den er sykt dårlig kvalitet. blir lett ødelagt og mangen bare stopper og funke. tar hundre år før du får ny fra razer. få deg logitech eller Steelseries det er ordentlige greier.

 

Ja riktig, jeg bruker min DeathAdder 12-16 timer i døgnet 365 dager i året uten problem. Kan godt tenkes det har vært feil på enkelte batcher, men det er ikke representativt for produktet. Å kjøre reklamasjon/garanti på et produkt til 300 kr er sjanseløst uansett. Mus er forbruksvare og det går med mindre tid og kostnader til å kjøpe en ny. Gamere har gjerne en ny mus i reserve som de raskt kan bytte til ved behov.

 

En mus kan godt holde 2-3 år med knallhard bruk, men om det hadde gått med 10 mus per år til gaming så hadde det fremdeles ikke vært et problem. Gaming er rimeligere enn de fleste andre hobbyer.

 

Razer DeeathAdder er en funksjonell og rimeliog mus. Den er presis og ergonomisk nok til at den kan benyttes på FPS-gaming på toppnivå. Den koster 300 kr ikke 600-1000 kr. Til den prisen er det ikke noe å tenke på engang så lenge den er så ergonomisk og funksjonell som den er. Kjøper man 3 mus for 1000 kr og kommer seg gjennom et år med intens gaming er det good shit for min del. Selv om man kan rense musen med isopropanol kan det tenkes man av hygeniske årsaker ønsker å skifte musen før den er slitt ut. Over tid vil det legge seg rester av hud som er vanskelig å få bort uten å plukke fra hverandre musen. Selv da oppnår man ikke samme resulat og følelse av å ta en ny mus ut av esken. Siden musen er rielig er det like greit at det er forbruksvare fremfor at man skal bruke allverdens tid på vedlikehold.

 

Den som har problemer med å kjøpe 3 mus til 300 kr og ha i reserve er rett og slett ikke spesielt interessert i gaming. Det koster 500-1000 kr i måneden å drive med gaming, men en ekte gamer hadde gjort det om det kostet 10 ganger så mye.

 

Gratulerer med å lage problemer ut av ingen ting. Slik du skriver er det nesten som du forventer at det ikke skal løpe kostnader ved en hobby. "Å nei, det koster neon få kroner å drive med hobbyen min." "Huff det koster like mye å holde seg med PC-mus i et helt år som det koster å gå ut én kveld utenfor husets fire vegger, jeg tror at jeg får økonomisk sammenbrudd. Gaming er så tidkrevende at det i liten grad blir tid til å bruke penger på andre aspekter av livet. Hvis det så hadde kostet 20k i året å ha mus hadde det fremdeles vært rimeligere enn det meste adre man kan gjre jevnlig over tid.

 

Kanskje du foretrekker andre mus, av opplevelsesmessige-, ergonomiske- eller designmessige årsaker og da står du fritt til å velge det som passer for deg men hold deg for god til å komme med svada om byggekvaliteten på andre produkter. For det første så har de fleste produsenter hatt problemer på en og annen batch i produksjonen så den kan skje hvem som helst og for det andre så er det atter en gang ikke noen krise om en mus til 300 kr går istykker så lenge den er god nok til high end gaming så lenge den faktisk virker. Det koster mer penger å øke byggekvaliteten og da kan man heller bytte den oftere kontra å ha en mus til 600 kr.

 

Rent praktisk så går er det greit å bytte mus hver tredje måned og man blir ikke i økonomisk ruin av det heller.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja riktig, jeg bruker min DeathAdder 12-16 timer i døgnet 365 dager i året uten problem. Kan godt tenkes det har vært feil på enkelte batcher, men det er ikke representativt for produktet. Å kjøre reklamasjon/garanti på et produkt til 300 kr er sjanseløst uansett. Mus er forbruksvare og det går med mindre tid og kostnader til å kjøpe en ny. Gamere har gjerne en ny mus i reserve som de raskt kan bytte til ved behov.

 

En mus kan godt holde 2-3 år med knallhard bruk, men om det hadde gått med 10 mus per år til gaming så hadde det fremdeles ikke vært et problem. Gaming er rimeligere enn de fleste andre hobbyer.

ja men jeg snakker om 2013 edition
Lenke til kommentar

Kanskje det er svakheter i produksjonen eller mangler i designet. Det betyr ikke at det ikke vil bli utbedret i fremtidig produksjon. "Ånei, de gjorde en feil. Nå må vi avskrive de for all fremtid." "Mannen gjorde en feil. Sett han bak lås og slå for evig tid og kast nøkkelen."

 

Det er selvfølgelig subektivt, men etter mer enn 20 år med PC-gaming vil jeg påstå at Razer DeathAdder og BlackWidow er av det beste jeg har benyttet og jeg har prøvd det meste av mus og tastatur. Det eneste jeg har å utsette på DeathAdder er at den kunne ha kommet i en større utgave som passet bedre for hendene mine og den kunne hatt gummi på sidene.

Lenke til kommentar

Siden dette plutselig ble til en tråd om Razer Deathadder-bashing, så kan jeg i for-leiren si at jeg kjøpte en Deathadder Respawn i gave til min mor og hennes kontorbruk den 12.07.2011...fungerer fint ennå den. Har måttet gi sensoren et par vask (fuktig Q-tips) og et par blås under knappene pga. støvsamling, men har ikke hatt noen permanente issues.

 

Til OP:

Ta en kikk på Steelseries Sensei som jeg linket til over. Den har justerbare LEDs, og jeg kan heller ikke se noen over anklage den for noe som helst. :)

 

 

Få deg Razer Deadadder mann

Ikke kjøp Deathadder virkelig ikke!!!

 

Er det en sammenheng her jeg ikke ser? Anbefaler du, eller anbefaler du ikke Deathadder? Mener du en spesifikk variant av Deathadder, så hjelper det å være spesifikk...

 

 

Over tid vil det legge seg rester av hud som er vanskelig å få bort uten å plukke fra hverandre musen. Selv da oppnår man ikke samme resulat og følelse av å ta en ny mus ut av esken. Siden musen er rielig er det like greit at det er forbruksvare fremfor at man skal bruke allverdens tid på vedlikehold.

 

Må være en Fleshlight du snakker om her. :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...