Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på påsketur som mange andre glade nordmenn. Om dagen er det jo masse å gjøre på som å gå på ski osv. Men om kvelden kan det bli litt kjedelig. Jeg har netopp kjøpt simcity i butikken, og fikk først nå med meg at det kun kan spilles online. Hytten våres har ingen internett, så lurer på om det er mulig å spille det offline på en eller annen måte. Jeg må bare gjenta, jeg har kjøpt spillet, og eier det 100% lovlig.

 

Sjekk ut min house musikk på

https://soundcloud.c...n-ellingsen-4-l

Kjempeflott å høre på mens man spiller simcity! :D

 

ps lurer på om jeg skal koble telefonen til og bruke internettet derfra, har 1 gig gratis i måneden. Tror dere at spillet krever mye trafikk?

Endret av Hallelaja2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke mulig å spille offline, nei.

 

Kjøp Sim City 2000 eller lei Sim City 4 i stedet. Bedre spill, billigere og kan spilles offline. Du har nok dessverre leid katta i sekken. :(

 

Sim City 2000 kan kjøpes her:

http://www.gog.com/gamecard/simcity_2000_special_edition

 

Sim City 4 kan leies her:

http://store.steampowered.com/app/24780/?snr=1_7_15__13

 

Husk å sette Steam i offline-mode før du drar på hytta, hvis ikke får du ikke spilt det heller.

Lenke til kommentar

Spillet bruker ikke mye trafikk, nei. Så det skal vel fungere å bruke telefonen.

 

 

EDIT: Testet nå, og ligger på rundt 1-3KB/s

 

Det er stort sett kun når du laster inn byen du bruker båndbredde, og det skal gå bra med telefonen din. Litt tregere å laste inn byen, men det har ingenting å si for gameplay.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Ikke mye trafikk i minuttet nei, men hvis det blir noen timer spilling kan du fort komme opp i noen hundre megabyte totalt, så sjekk forbruket en gang i blant hvis du har ett abonnement som blir dyrt etter den gratis trafikken er oppbrukt.

Det tviler jeg sterkt på. Er knapt noe trafikk som går igjennom etter at man har lastet inn byen. kunn små tekstmenger som tar noen få kb.. blir ikke mange megabytene totalt :p

Lenke til kommentar

Hvor finner du massively-aspektet i SimCity, om jeg tør spørre?

 

Kanskje det at millioner (dvs alle) være online for å spille til enhver tid, og være pålogget en server for å kunne spille hele tiden. At regionene er begrenset til et viss antall spillere er irrelevant.

Lenke til kommentar

Du er vanligvis en grei kar Thomas, men her må du nok bite deg selv i skjegget.

 

Du sier her at alle spill som ikke har en offline versjon er massive multiplayer spill, noe som selvsagt blir feil.

 

Nei, Simcity er et online multiplayer spill, ikke et MMO.

Betegnelsen MMO blir brukt om spill som lar store antall spillere spille samtidig i en vedvarende verden.

 

Ontopic: Det finnes en patch som lar deg spille offline.

Endret av Jofred
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det at millioner (dvs alle) være online for å spille til enhver tid, og være pålogget en server for å kunne spille hele tiden. At regionene er begrenset til et viss antall spillere er irrelevant.

 

Så ethvert spill med alltid-online DRM, er plutselig et MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DLCen kan ikke autoriseres offline hos meg, dessuten er Mass Effect 3 et Multiplayer-only spill.

 

På PC, ja. Dette er en latterlig forskjellsbehandling som konsolleiere slipper unna. Jeg kan gjøre hva jeg vil med min fysiske kopi av Mass Effect 3 på konsoll, og det krever ikke at man er online.

Lenke til kommentar

Dessuten kan man spille PC-utgaven av ME3 offline etter spillet er installert og aktivert, noe man ikke kan med Sim City, så det blir ikke det samme.

 

Men on-topic:

 

Ja, jeg har lest flere steder at de har klart å hacke Sim City så du kan spille offline. De har også fjernet tidsfristen som hiver deg ut etter 20 minutter om du ikke er online. Med andre ord har ikke EA lykkes i noe annet enn å gjøre 95% av spillerne forbanna på grunn av noe som viste seg å være totalt unødvendig til å begynne med.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Dessuten kan man spille PC-utgaven av ME3 offline etter spillet er installert og aktivert, noe man ikke kan med Sim City, så det blir ikke det samme.

 

Ja, for det er jo det som kjennetegner et MMO-spill ...

 

Alvorlig talt, mann. Det er massively multiplayer, ikke massively logging in. Det medfører at det må foregå faktisk samspill mellom et antall av disse spillerne som er vesentlig høyere enn stusselige 16. I SimCity foregår dette ikke engang i sanntid. Dette er ikke mer massively multiplayer enn spill som benytter seg av Battle.net og den slags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...