Gå til innhold

"oi, vi trodde du var norsk"


Anbefalte innlegg

Hvor mange rasistiske muslimer sitter med makten til å hindre etniske nordmen til å søke jobb og finne leilighet, bli politiker, blir angripet av politi pga sitt hudfarge? De som sitter med makten skaper et større problem enn de som har lite makt.

Bare fordi en etnisk gruppe er i flertall, gir ikke det de etniske gruppene som er i mindretall definisjonsmakt over hva som er rasisme. Du gir egentlig ikke et svar på innlegget mitt. Hva er rasisme? Er det kun minoriteter som opplever rasisme? Er rasistene bare majoriteter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bare fordi en etnisk gruppe er i flertall, gir ikke det de etniske gruppene som er i mindretall definisjonsmakt over hva som er rasisme. Du gir egentlig ikke et svar på innlegget mitt. Hva er rasisme? Er det kun minoriteter som opplever rasisme? Er rasistene bare majoriteter?

 

Rasisme er forkastelig uansett det kommer fra flertallet eller mindretallet. Flertall rasisme er et større problem enn mindretallet rasisme når flertall rase holder mer makt enn mindretall rasen

 

 

Lenke til kommentar

Rasisme er forkastelig uansett det kommer fra flertallet eller mindretallet. Flertall rasisme er et større problem enn mindretallet rasisme når flertall rase holder mer makt enn mindretall rasen

Korrekt. Men så er det slik at en flertall rase, ikke bare er nordmenn, men også innvandrere, som er majoriteter i enkelte bydeler i f.eks Oslo.

Lenke til kommentar

 

Korrekt. Men så er det slik at en flertall rase, ikke bare er nordmenn, men også innvandrere, som er majoriteter i enkelte bydeler i f.eks Oslo.

 

Bare hvis mindretallet er politi, politiker , eier de fleste arbeidsteder og holder makten. Flertall kjønnet er kvinner men driskriminering mot menn har mindre betydning fordi menn har mer makt

 

Hvis etniske nordmenn erfare rasisme kan de flytte til mange andre steder. Det finnes ikke like mange valg for innvandrerne og derfor har mindretall rasisme mindre betydning

 

Disse problemer er relativt nytt for Norge. Ingen lettvinte løsninger

 

 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Bare hvis mindretallet er politi, politiker , eier de fleste arbeidsteder og holder makten. Flertall kjønnet er kvinner men driskriminering mot menn har mindre betydning fordi menn har mer makt

Hvis etniske nordmenn erfare rasisme kan de flytte til mange andre steder. Det finnes ikke like mange valg for innvandrerne og derfor har mindretall rasisme mindre betydning

Disse problemer er relativt nytt for Norge. Ingen lettvinte løsninger

 

Eg vil heller sjå det omvendt. Innvandrar har allereie forlét landet og kulturen sin. Dei har mindre å tape på å flytte på seg ein gong til. Etniske nordmenn må leggje attende språket, kulturen og slekta si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eg vil heller sjå det omvendt. Innvandrar har allereie forlét landet og kulturen sin. Dei har mindre å tape på å flytte på seg ein gong til. Etniske nordmenn må leggje attende språket, kulturen og slekta si.

Innvandrere har få steder å flytte til i Norge hvor de er flertallet, etniske nordmenn har utrolig mange mer valg. Finner en Nordmann seg i et lokal miljø som har endret seg pga en annen kultur som dominerer området så har kulturen allerede endret seg og derfor mister han ikke sitt språk og kulturen når han flytter til et annet mer etnisk norsk sted

 

Mange steder i nord Amerika er meget glad i sine etniske forskjeller, det gjør byene meget intersannte for turister som besøker Chinatown i NYC f eksempel, eller Little Sweden i Chicago

Lenke til kommentar

Det samme problemet har vi også med den norske befolkningen når det gjelder fordommer og hverdagsrasismen, ellers ville ikke så mange alene her inne hatt noen problemer med å ta opp debatten om hverdagsrasisme. For da brukes jo gjerne unnskyldning "jammen, disse derre muslimer må ta selvkritikk først". Med slike holdninger hvor det er så enkelt å skylde alltid på andre enn seg selv er det kanskje ikke rart vi har krig i verden.

 

Man må skille mellom rase og ideologi, og ideologi og individ. Jeg dømmer islam, men jeg forhåndsdømmer ikke alle brune mennesker jeg møter. Det er ingen nødvendig sammenheng mellom de to verken i form av rase eller ideologi.

 

Når muslimer står for de største problemene må muslimer og islam ta selvkritikk først og rydde opp blandt sine egne.

 

Hvordan definere du "islamister og muslimer? Hvilke holdninger mener du skiller de to? Hvordan vet du hvor mange tilhører hver gruppe?

 

Jeg mener som sagt at det eksisterer et spektrum, og det spektret er flytende i forhold til mange forskjellige spørsmål. Det sentrale for meg er fundamentalisme. En muslim er født inn i religionen men er i realiteten en deist og aksepterer vitenskapen, demokrati, individuelle friheter osv. En islamist er en person som mener at koranen, sharia, islam, dets profet, og gud står over alle menneskelige lover.

Lenke til kommentar

Innvandrere har få steder å flytte til i Norge hvor de er flertallet, etniske nordmenn har utrolig mange mer valg.

 

Kvar er i Noreg er det innvandrar er i fleirtal? Det er ingen fylke og ingen kommunar. Ein må gå ned på ganske små samfunn før ein finn innvandrar i fleirtal. Det hadde vore flott om du presiserte storleiken på samfunna me snakkar om.

 

Finner en Nordmann seg i et lokal miljø som har endret seg pga en annen kultur som dominerer området så har kulturen allerede endret seg og derfor mister han ikke sitt språk og kulturen når han flytter til et annet mer etnisk norsk sted

 

Eg er redd for at eg misforstår dette avsnittet, så eg lèt vere å svare så lenge. Du kan gjerne skrive på engelsk.

 

Rasisme er mer utbredt i bygde-norge men ser ikke mye av det i Oslo. Ute i distriktene er det noe annet. Det finnes steder i Norge hvor det ikke bor utlendinger i det hele tatt. Det er en vanesak.

 

Denne opplysninga vert gjenteke med jamne mellomrom. Eg har aldri sett kjelder på ho. Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Det er du som er den største rasisten av oss alle i denne tråden. Det er utelukkende du som har produsert rene generaliseringer av et folkeslag. Det er du som ønsker en kollektiv avstraffelse av et folkeslag.

 

Jaha? Hvem er jeg rasistisk mot, da? Meg selv??

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

 

Mens du kaller alle andre som er uenige med deg for sosialister??

 

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg har ikke kalt noen for sosialister her, jeg nevnte sosialister generelt.

 

Dessuten så er ikke ordet "sosialist" noe jeg finner på selv kun med det ønske å såre debattmotstanderen så mye som mulig, men sosialist er en betegnelse på en som følger den sosialistiske ideologi.

Mens det ordet "frepper" som du og andre bruker er oppfunnet av dere selv av pur ondskap, og kun ment å brukes for å såre mest mulig og vise deres forakt for dem som mener noe annet enn dere selv.

 

Dette order "freppere" er forøvrig kun brukt av sosialister.

Ordet "frepper" er ikke betegnelse på noen som følger en ideologi, men kun oppfunnet av sosialistene for å vise sin forakt for dem som stemmer på fremskrittspartiet, og for å heve seg over dem og vise hvor "overlegne" de selv er.

Og dette ordet som sosialistene har funnet opp kun for å håne og såre debattmotstanderen, samt å vise hvor mye bedre de selv er, det er i seg selv også et utslag av sosialistenes rasisme og ondskap..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis etniske nordmenn erfare rasisme kan de flytte til mange andre steder. Det finnes ikke like mange valg for innvandrerne og derfor har mindretall rasisme mindre betydning

 

 

Hvorfor skal etniske nordmenn finne seg i å bli presset ut av et område i sitt eget land pga trakkaserng og rasisme mot dem ?

Innvandrere har jo minst to valg, de kan slutte med trakkaseringen av etniske nordmenn, eller de kan reise tilbake til det landet de kom fra. Hvorfor er det da etter din mening etniske nordmenn som skal flytte fra området der de bor ?

 

Det du sier åpner jo også for muligheten av at innvandrerne kan spre seg over hele landet, og trakkassere etniske nordmenn som da må flytte.

Når innvandrerne da har spredt seg til hele landet og trakkaserer etniske nordmenn over hele landet, hvor skal da de etniske nordmennene flytte ?

Innvandrerne har jo da tatt hele landet fra dem, og det mener du altså er ok ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal etniske nordmenn finne seg i å bli presset ut av et område i sitt eget land pga trakkaserng og rasisme mot dem ?

Innvandrere har jo minst to valg, de kan slutte med trakkaseringen av etniske nordmenn, eller de kan reise tilbake til det landet de kom fra. Hvorfor er det da etter din mening etniske nordmenn som skal flytte fra området der de bor ?

 

Det du sier åpner jo også for muligheten av at innvandrerne kan spre seg over hele landet, og trakkassere etniske nordmenn som da må flytte.

Når innvandrerne da har spredt seg til hele landet og trakkaserer etniske nordmenn over hele landet, hvor skal da de etniske nordmennene flytte ?

Innvandrerne har jo da tatt hele landet fra dem, og det mener du altså er ok ?

 

Jeg skrev ikke at rasisme var ok, jeg skrev at det er en liten problem i forhold til rasisme mot innvandrerne ikke minst fordi det blir lettere for etniske nordmenn å unngå rasisme fordi de har mere steder å bo uten innvandrere i Norge.

 

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at rasisme var ok, jeg skrev at det er en liten problem i forhold til rasisme mot innvandrerne ikke minst fordi det blir lettere for etniske nordmenn å unngå rasisme fordi de har mere steder å bo uten innvandrere i Norge.

 

Det gjorde du kanskje ikke bevisst, men hvis du mener at etniske nordmenn skal flytte ut av et område i sitt eget land til fordel for innvandrere, da er det jo egentlig det samme.

 

Hvis innvandrere trakkaserer etniske nordmenn, hvorfor er det da etniske nordmenn som skal flytte ?

Hvorfor kan vi ikke stille krav til innvandrerne om å slutte med det, eller reise tilbake til sitt eget land som de kom fra ?

Lenke til kommentar

 

 

Det gjorde du kanskje ikke bevisst, men hvis du mener at etniske nordmenn skal flytte ut av et område i sitt eget land til fordel for innvandrere, da er det jo egentlig det samme.

 

Hvis innvandrere trakkaserer etniske nordmenn, hvorfor er det da etniske nordmenn som skal flytte ?

Hvorfor kan vi ikke stille krav til innvandrerne om å slutte med det, eller reise tilbake til sitt eget land som de kom fra ?

 

Jeg mener ikke at nordmenn bør flytte bare at det er en mulighet som ikke eksisterer så mye for minoritet rasene. Jeg mener alle slags rasisme bør bekjempes men rasisme mot minoriteten er et meget større problemet enn omvendt

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Men mye av dette kommer av at sosialistene er så krypende feige og ondskapsfulle mot sitt eget folk, at de gir muslimene alt de ber om, på bekostning av eget folk, og ønsker å skifte ut den norske kulturen med islam.

 

1. Igjen, ikke uttal deg om sosialisme. Du vet ikke hva det er. Om du har en eller annen gruppe som du mener utfører "onde handlinger" mot den norske befolkningen, så finn på et nytt ord. Sosialisme er reservert for noe annet. Poenget med språk/ord er kommunikasjon, skal dette fungere må vi være klare på definisjonene. Takk.

 

2. Hvorfor i all verden skulle noe ta seg bryet med å forkaste vår egen kultur? Hva er det for en ting å bruke ressurser på? Hvem i dette landet er det som bytter ut vår kultur? Og gir vi muslimer ting? Hvor og når? Hvis noen bruker ressurser på dette så må det være noe av det dummeste jeg har hørt om.

 

Det som du observerer er mest sannsynlig en konsekvens av en rekke hendelser, inkompetanse og en rekke tilfeldigheter. Hatet knyttet til vesten er også ganske lett forståelig ettersom våre overtrampen mot resten av verden har vært et kaliber som du mest sannsynlig aldri vil begripe. At du trenger noen å skylde på er helt forståelig, men hvis du leter etter problemene som er knyttet til vår eksistens og vår verden så har du bommet ganske kraftig hvis du mener at Islam har skylda.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...