Gå til innhold

[Løst] 7970 cf, Gtx 680 sli, Gtx titan eller Gtx 690


Kim'Ern

Anbefalte innlegg

2gb Vram holder ikke for 1600p. i noen spill så holder det ikke for 1080p engang.

 

når det er sagt, så er TITAN det beste valget etter min mening.

Du kan selvsagt komme med noen eksempler hvor dette ikke er nok?

Altså i tilfeller hvor mer minne gir en markant eller praktisk oppfattbar ytelsesøkning. Da selvsagt også at spillet er nogenlunde spillbart med mer. F.eks at du får 15 FPS kontra 10 FPS er IKKE et argument, da det er GPUen som vil begrense i begge tilfeller.

 

Har 1,5 GB med minne og det klarer seg fint på 1440p. Det er få spill som topper skalen i forbruk, og når jeg først ryker på en smell så er det med så høy AA-nivå at spillet er uspillbart uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke noen 1440p skjermer som offisielt støtter 120 Hz. (uten modifikasjoner, kjøp fra korea, og litt annet som i bunn og grunn ikke blir så alt for mye bedre pga IPS-panel)

 

Dette fordi 1440p og 1600p skjermer kun har høykvalitets-paneler som da også betyr at de har en form for IPS-panel. Det er kun TN-panel som har rask nok responstid til at det vil være effektivt.

 

Så om du ønsker høy oppløsning OG høy flyt/bildeoppdateringer, så må du nesten kjøre på med flere 1080p-skjermer. Nedsiden er dog dårligere farger og kanter midt i bildet.

 

 

 

Hvis ikke øyet oppfatter mer enn 30 Hz, hvordan har det seg da at du da kan oppdage bedre flyt ved 60 og 120 Hz? ;)

 

Svaret er selvsagt at øyet kan og vil oppfatte mer enn 30 Hz. A

 

t man kan venne seg til lavere er derimot sant, fordi hjernen klarer å sette det hele sammen slik at det blir oppfattet som en videostrøm, og ikke som mange enkeltstående bilder. Går d under 20 Hz så vil hjernen tro det er enkeltstående bilder og all flyt stopper opp. 30 Hz er nærmere "minimum" for at du skal få en form for flyt. 60 Hz og 120 Hz vil forbedre dette slik at hjernen ikke trenger å fylle inn så mange bilder i mellom, og oppfattes da som bedre flyt.

Hmmm mja makes sense, litt trøtt :D

 

 

 

Men jeg tror jeg oppsumerer jeg kjøper meg Asus 27" LED PB278Q og Zotac Gtx Titan

Lenke til kommentar
Ja som sagt tidligere, jeg var litt trøtt når jeg sa det

 

Men jeg lurer nå om jeg skal skaffe meg 2 gtx titan, jeg bestillte en Zotac Gtx titan ifra komplett på morningen idag, og lurer på om jeg bestiller en asus gtx titan og setter den i sli med zotac gtx titan går det bra da?

 

Det er jo samme design på dem, så det skulle ikke være problem bare om det er evga superclocked ikke sant?

Lenke til kommentar

Du kan selvsagt komme med noen eksempler hvor dette ikke er nok?

Altså i tilfeller hvor mer minne gir en markant eller praktisk oppfattbar ytelsesøkning. Da selvsagt også at spillet er nogenlunde spillbart med mer. F.eks at du får 15 FPS kontra 10 FPS er IKKE et argument, da det er GPUen som vil begrense i begge tilfeller.

 

Har 1,5 GB med minne og det klarer seg fint på 1440p. Det er få spill som topper skalen i forbruk, og når jeg først ryker på en smell så er det med så høy AA-nivå at spillet er uspillbart uansett.

 

det finnes nok av gode kilder om dette på nett...bruk google :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg er kjent med google, og er ikke interessert i å finne en haug random resultater, da det jeg har sett (og det er ganske mye) og det jeg har målt tilsier det motsatte av hva du sier. Også ARNI har kommet ut med et og annet resultat i andre tråder. Og er Ikke noe spesielt eller banebrytende info, som er i stikk strid med hva du påstår.

 

Derfor er jeg interessert i å vite hva slags kilder eller hva DU har sett på, da dette enten høres ut som feiltolkning av resultater i beste fall, eller kun gjelder i spesielt sære tilfeller (f.eks hvor man tar i bruk teksturer oppå teksturer, modifiserer en .ini fil til å bruke ekstrem oppløsning på teksturer som er av originalt lavere oppløsning, haug av mods etc. Dvs. Noe som ikke øker kvaliteten, men kun VRAM-bruken, og typiske spill er da skyrim/oblivion som kan bruke tilnærmet uendelig på grunn av at brukere selv kan forandre verdiene så høyt man bare vil.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

2013-03-20 17:17:42 - Wow-64

Frames: 1505 - Time: 23743ms - Avg: 63.387 - Min: 51 - Max: 72 Her har jeg gtx 470 installert

 

 

2013-03-20 17:33:35 - Wow-64

Frames: 1719 - Time: 27784ms - Avg: 61.870 - Min: 52 - Max: 69 Her har jeg Gtx Titan installert

 

2013-03-20 17:39:41 - crysis3

Frames: 1869 - Time: 46941ms - Avg: 39.816 - Min: 29 - Max: 59 Her har jeg absolutt alt på max, motion blur max

 

 

Her er en link til en fps recording av crysis 3, men jeg har ikke reinstallert pc-en etter jeg fikk det nye skjermkortet mitt, burde jeg gjøre det?

 

http://www.youtube.com/watch?v=RAfGG_Thtfk&feature=youtu.be

 

Den har gått igjennom gtx 670 sli>, gtx 470 >gtx 690 > gtx 470 > gtx titan uten og bli re installert

 

Jeg føler jeg får relativ lav fps, tross at min pc sin spesifikasjoner er ganske ripped Intel core i7 3930k, Gtx Titan, 16 Gb 2400mhz ram og ssd

Lenke til kommentar

Skal prøve det, jeg har bare mini problemer med installering av Motherboard drivere på mitt Asus Sabertooth x79 der windows blocker cden

windows security blocker cden, uac skrud av og alt internet security var skrudd av. Men ikke noe så jeg prøver og kopiere den orginale cden og bruker kopien

Lenke til kommentar

Du gidder ikke engang backe påstanden din med fakta?

 

hvorfor skal jeg gidde det ? jeg har lest masse om det selv i tillegg i å ha personlig opplevd det med mine skjermkort.

 

er det mitt problem hvis du eller noen andre ikke tror på det jeg skriver ?

 

jeg skrev bare det jeg har selv erfart og lest om, så er det opptil hver og en å tro på det.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

hvorfor skal jeg gidde det ? jeg har lest masse om det selv i tillegg i å ha personlig opplevd det med mine skjermkort.

 

er det mitt problem hvis du eller noen andre ikke tror på det jeg skriver ?

 

jeg skrev bare det jeg har selv erfart og lest om, så er det opptil hver og en å tro på det.

Du gjør forumet bedre med å komme med kilder og linke til tester etc. Det er da dette alle vil med et forum. Altså utveksle kunnskap og morro :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gjør forumet bedre med å komme med kilder og linke til tester etc. Det er da dette alle vil med et forum. Altså utveksle kunnskap og morro :D

 

enig, og jeg sa bare hva jeg har lest og erfart, det at 2 gb videominne ikke er nok på 1600p oppløsning. mulig jeg er lat, men jeg orker ikke å lete etter ting jeg leste om for lenge siden.

Lenke til kommentar

D har ikke i det minste noen tall på det du selv opplevde da? Om det så er fra hukommelsen din.

F. eks måling av minnebruk, eller hva du så av økning i ytelse ved følge av oppgradering.

Da: Hvilket spill du så økning, hvilke komponenter du oppgraderte fra/til, og ca FPS til ca FPS. ;)

 

Ellers kunne jeg jo sammenlignet tallene du fikk med hva andre fikk på nettet, men krever fortsatt litt tall.

 

Å bare få den endelige konklusjonen din derimot, sier meg ingenting. Spesielt ikke når jeg ikke er enig.

Om du kunne kommet med noen tall så kan jeg i hvertfall diskutere eller bedømme konklusjonen, men da trenger jo noe mer å gå på enn "1600p krever mer enn 2 GB, og noen ganger 1080p i visse spill".

Lenke til kommentar

D har ikke i det minste noen tall på det du selv opplevde da? Om det så er fra hukommelsen din.

F. eks måling av minnebruk, eller hva du så av økning i ytelse ved følge av oppgradering.

Da: Hvilket spill du så økning, hvilke komponenter du oppgraderte fra/til, og ca FPS til ca FPS. ;)

 

Ellers kunne jeg jo sammenlignet tallene du fikk med hva andre fikk på nettet, men krever fortsatt litt tall.

 

Å bare få den endelige konklusjonen din derimot, sier meg ingenting. Spesielt ikke når jeg ikke er enig.

Om du kunne kommet med noen tall så kan jeg i hvertfall diskutere eller bedømme konklusjonen, men da trenger jo noe mer å gå på enn "1600p krever mer enn 2 GB, og noen ganger 1080p i visse spill".

 

okey kan si det jeg har opplevd i f.eks far cry 3, crysis 3 ol spill. er at jeg f.eks har stabil fps på over 60 med f.eks 4xaa og minnebruk rundt 1800-1900 mb. setter jeg på 8xAA så faller fpsen drastisk som følge av for lite minne. dog også pga svake rops på 670/680 kortene, men selv med flere rops så hadde ytelsen falt nettopp pga lite minne,

 

så det JEG mener er, skal man kjøre spill på maks, med AA så er ikke 2 gb nok, da bør man ha 3gb.. man kan selfølgelig skru av f.eks AA, men hva er vitsen å bruke masse penger på eyecandy når man ikke kan ha på AA, for min del er AA et must i spill.

Lenke til kommentar

 

 

okey kan si det jeg har opplevd i f.eks far cry 3, crysis 3 ol spill. er at jeg f.eks har stabil fps på over 60 med f.eks 4xaa og minnebruk rundt 1800-1900 mb. setter jeg på 8xAA så faller fpsen drastisk som følge av for lite minne. dog også pga svake rops på 670/680 kortene, men selv med flere rops så hadde ytelsen falt nettopp pga lite minne,

 

så det JEG mener er, skal man kjøre spill på maks, med AA så er ikke 2 gb nok, da bør man ha 3gb.. man kan selfølgelig skru av f.eks AA, men hva er vitsen å bruke masse penger på eyecandy når man ikke kan ha på AA, for min del er AA et must i spill.

 

Så du tror at du ser forskjell på 4 og 8 msaa? Hva spiller du på, 720p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...