Gå til innhold

John Obi Mikel - den mest undervurderte spilleren i verden?


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, trodde du tenkte på rollen. Synes nesten Carrick blir nevnt så ofte som undervurdert at han ikke kan regnes som det lenger. Ble vel nominert til årets spiller også nå. (@ Samebror)

 

Skal ærlig innrømme at jeg aldri har blitt nevneverdig imponert av Mikel. Har aldri skilt seg ut på samme måte som andre "krigertyper" som Mascherano, Busquets, Cambiasso og Essien når de har vært på sitt beste.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Det er ofte slik med ankere og forsvarsspillere, de blir ikke like godt lagt merke til som de offensive spillerne. En spiss som er i form og scorer mye mål vil få mye mer creds og oppmerksomhet enn en defansiv spiller som gjør jobben sin bra. I motsetning vil en spiss som scorer lite og gjør jobben dårlig, bli mye mer kritisert enn en defansiv spiller som gjør en dårlig jobb. Slik har i hvertfall jeg oppfattet det.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Fordi Yaya Toure er mer offensiv og man legger igjen lettere merke til han da. Mikel gjør uansett en fantastisk jobb som defensivt anker. Jeg forventer ikke at dere som ikke ser Chelsea kampene legger merke til det, men Chelsea med og uten Mikel er forskjellige.

Lenke til kommentar

Selvsagt legger man oftere merke til spillere som er mer offensive, men det er likevel ikke begrunnelsen fordi jeg synes Mikel ikke er noe særlig mer enn helt ok squad-spiller for Chelsea.

 

Man ser jo også at noen Chelsea-fans ønsker inn en ny defensiv midtbanespiller i sommer.

 

Misforstå meg rett, Mikel er er ganske bra han, og det er viktig å ha noen sånne i laget også. Men for meg er han ikke på samme nivå som blant andre Sergio Busquets, som jeg personlig kanskje vil kalle verdens mest undervurderte spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mikel er en horibel spiller, han er ikke i nærheten av sine midtbanekolegaer i ligaen. Jeg er Chelsea fan, og elsker å analysere spillet, det gjør at jeg har en spesiell kjærlighet for spillere som gjør den usynlige jobben, kommer med assist, jobber med detaljer, bryter viktige pasninger osv... Jeg mente lenge at Mikel ikke bidrar offensivt, noe vi fleste er enig om, men jeg mener at han heller ikke bidrar spessielt defensivt. Jeg ble frustrert da jeg hørte folk forsvarte han og sa han gjorde denne usynlige jobben, jeg satt emg ned og så kamper hvor jeg bare fokuserte på ham (1 landslagskamp, hvor han dominerte) og han var en kjempe skuff, feilplasert, feilpasninger, dårlige valg osv preget spillet hans!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes han er vurdert helt greit. Han er vel rundt 1,90 høy, men taper støtt hodedueller mot spillere på under 1,80. I tillegg hender det han kommer i skuddposisjon, men da ler hele verden av ham. Det er helt drøyt at en spiller i PL har så svake skudd når man får stå upresset fra 17-20 meter.

Lenke til kommentar

Synes han er vurdert helt greit. Han er vel rundt 1,90 høy, men taper støtt hodedueller mot spillere på under 1,80. I tillegg hender det han kommer i skuddposisjon, men da ler hele verden av ham. Det er helt drøyt at en spiller i PL har så svake skudd når man får stå upresset fra 17-20 meter.

 

Det er jo en grunn til at de lar han stå upresset. Hadde han kunnet skyte hadde han ikke fått like mange sjanser. Er jo bare å se på Parker i Spurs i år. Samme greia.

Lenke til kommentar

Mitt poeng er nettopp det at når man som midtbanespiller knapt binder en spiller i det offensive spillet, så kan man ikke kalles overvurdert. Han er like høy som John Terry (sjekket WIki), men er vel knapt med fremme når Chelsea har corner, fordi han ikke utgjør noen trussel.

Lenke til kommentar

Anbefaler å se noen kamper med Nigeria og følge med på han. Han får flere offensive oppgaver der enn det han har fått hos Chelsea. Under CC hadde han hadde feks, flest vellykkede passninger i den 3. delen av banen i løpet av gruppespillet om jeg husker riktig. Altså oppe ved motstanderen sin 16m og litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...