Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Balanseres for å være gøy? Hva er gøy med attack heli nå da? Du blir skutt ned på ett par minutter maks.

Så fordi du dør fort i heli så er det liksom heli det er noe galt med? Spilte med en kar på Gulf of Oman med Attack Heli for noen dager siden. Han avsluttet runden med ca. 20 kills og ca. 5 deaths. Brukte han kanskje et eget super-attack heli?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Balanseres for å være gøy? Hva er gøy med attack heli nå da? Du blir skutt ned på ett par minutter maks.

Så fordi du dør fort i heli så er det liksom heli det er noe galt med? Spilte med en kar på Gulf of Oman med Attack Heli for noen dager siden. Han avsluttet runden med ca. 20 kills og ca. 5 deaths. Brukte han kanskje et eget super-attack heli?

 

 

En KDR på kun 4 med helikopter ville jo vært en dårlig runde i BF3. Det er ikke tvil om at bakke vs. luft er fryktelig vanskelig å balansere.

 

I BF3 var Attack Chopper så overlegent i perioder at folk ga opp å bruke stingers o.l. Og selv etter diverse nerfer var det få som gadd å ta opp kampen hvis de ikke satt i AA eller fly.

 

I BF4 har folk oppdaget at det er mulig å smekke fluer så det virker som mange flere faktisk skifter til igla/stinger når en pilot ypper seg for lenge.

 

Nå har de visst redusert re-load tida litt på EMC og Flares og gitt stingers litt mindre skade så får vi se hvordan det påvirker balansen.

Lenke til kommentar

 

Balanseres for å være gøy? Hva er gøy med attack heli nå da? Du blir skutt ned på ett par minutter maks.

Så fordi du dør fort i heli så er det liksom heli det er noe galt med? Spilte med en kar på Gulf of Oman med Attack Heli for noen dager siden. Han avsluttet runden med ca. 20 kills og ca. 5 deaths. Brukte han kanskje et eget super-attack heli?

 

 

Hva er poenget ditt? At innimellom møter man ett lag som er helt inkompetente å ikke klarer å skyte ned ett heli?

 

Det er nok folk som har kjempegode scores med de verste våpnene innimellom også, er det dermed sagt de er balanserte?

 

Attackheli er usakelig kjedelig å fly med. Du føler deg 100% forsvarsløs.

Til sammenligning er scout heli evig morsomt. Elsker å fly scout heli. Men hvis jeg har valget mellom infanteri og attack heli så velger jeg 80% av tiden å være infanteri.

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? At innimellom møter man ett lag som er helt inkompetente å ikke klarer å skyte ned ett heli?

Poenget er at det er ikke kjøretøyet det er noe feil med med brukeren. Om man bruker den samme taktikken fra alle BF spill hvor man bare kan kjøre rett inn hvor som helst uten noe fare, få 50-0 kills og så bare flare seg bort fra enhver situasjon, så kan man bare glemme å overleve. Skal man klare seg nå med Attack Heli må man bruke en taktikk som faktisk krever litt skills. Man må bruke terrenget mye mer, kjøre veldig korte hit-and-runs. Man må glemme at man før var uovervinnelig i heli.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når de faktisk har ødelagt attack helis såpass mye som de har gjort, så kunne de jaggu gjort de mer lik f.eks apachen irl, hvor du kan henge bak en fjell topp også locke, fyre av mot en tank også dukke ned igjen.

 

Er det ikke flere her som tar den samme gamle regla med at BF er ett samarbeids spill?

Vel, samarbeid for å få ned heli da vel, det var ikke så vanskelig i BF3 om man faktisk samarbeidet, men var man bare en inf med en stakkars stinger så er det ikke så rart at heli dominerte, men i BF4 er det omvendt, her dominerer en stakkars inf med en stinger og jo, det går faktisk an å samarbeide public både med og uten å kommunisere, blir jo litt primitivt ja, men man kan skrive i chatten, f.eks å få med seg noen og mange her spiller nok med kompiser eller folk de kjenner, da blir det enda enklere.

Men hvis de som sitter i MAA også ser litt opp i lufta i stedet for å jakte inf så hjelper det også, men de fleste MAA folk ser jo sjelden opp i lufta uansett, så ikke regn med noe hjelp ifra den kanten.

 

Men man behøver heller ikke ta ned heli om man får heli til å holde seg langt bak ved å skremme det vekk, så klart du kan jo få en tv missile eller to i rævva, men det er bedre enn at det henger over deg hele tiden?

 

Men det er bra at de har redusert reload tiden på flares/ecm, den burde vært på maks 10sek som den var i BF3 og spesielt i BF4.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Når de faktisk har ødelagt attack helis såpass mye som de har gjort, så kunne de jaggu gjort de mer lik f.eks apachen irl, hvor du kan henge bak en fjell topp også locke, fyre av mot en tank også dukke ned igjen.

Ja det hadde vel vært fint det å gå tilbake til den gamle helimodellen hvor man var uovervinnelig og 50-0 var en dårlig score.

Er det ikke flere her som tar den samme gamle regla med at BF er ett samarbeids spill?

Vel, samarbeid for å få ned heli da vel, det var ikke så vanskelig i BF3 om man faktisk samarbeidet, men var man bare en inf med en stakkars stinger så er det ikke så rart at heli dominerte, men i BF4 er det omvendt, her dominerer en stakkars inf med en stinger og jo, det går faktisk an å samarbeide public både med og uten å kommunisere, blir jo litt primitivt ja, men man kan skrive i chatten, f.eks å få med seg noen og mange her spiller nok med kompiser eller folk de kjenner, da blir det enda enklere.

Men hvis de som sitter i MAA også ser litt opp i lufta i stedet for å jakte inf så hjelper det også, men de fleste MAA folk ser jo sjelden opp i lufta uansett, så ikke regn med noe hjelp ifra den kanten.

Så man skal måtte samarbeide for å klare å ta ut et heli mens et heli skal slippe å samarbeide med noen og kun cruise rundt og dominere? Om du sitter i heli og blir dominert av en infanterist har du rett og slett ingenting i et heli å gjøre. Overlat det til noen som kan bruke det og som har klart å tilpasse teknikken sin.

Men det er bra at de har redusert reload tiden på flares/ecm, den burde vært på maks 10sek som den var i BF3 og spesielt i BF4.

Slik at det blir som i BF3 hvor heli ikke hadde noen som helst trusler?
Lenke til kommentar

Men da regner jeg med at du tenkt å demonstrere denne tilpassede teknikken?

Sånn med tanke på at du ser deg som en bedre spiller og har peiling på heli flyving mener jeg.

Har jeg sagt at jeg er en bedre spiller? Men jeg har øyne i hodet og ser hvordan de virkelig gode heliflygere spiller.
Lenke til kommentar

Hvordan spiller de da?

Sånn, siden jeg, etter din mening ikke har noen verdens ting i ett heli å gjøre.

 

Dette er litt artig, i BF3 så datt de dårlige ned med en gang, mens de gode holdt seg oppe, men hvis det faktisk var gode folk enten i fly, heli eller AA på motstander laget så datt de gode ned på andre laget også og det er slik det skal være, ikke noob friendly som det er nå, slike ting bare dreper spill fortere enn bugs gjør, i BF4 så blir du belønnet selv om du er dårlig, slik var det aldri før, men er vel nye tider.

 

Men igjen, er jo heller ingen som har vett til å spille engineer å angripe tank og AA heller, ser bare sniper og medics på conquest hardware servere, wtf?

Lenke til kommentar

Hvordan spiller de da?

Sånn, siden jeg, etter din mening ikke har noen verdens ting i ett heli å gjøre.

Se tidligere svar. Om du blir dominert av infanterist er det 100% din egen skyld. I BF3 holdt både dårlige og gode seg oppe. Forskjellen på en god og dårlig helipilot i BF3 var 30-5 vs. 60-0.
Lenke til kommentar

Synd at de gjør ny motens spill så noob friendly, du gav meg heller ikke noe svar på hvordan disse gode pilotene du har brukt øynene dine til å se på spiller heller.

Tror neppe du har sett noen som kan å fly i BF4.

 

Men i BF3 så var det jo bare din egen skyld at du blei dominert av heli, ett fly eller heli skal alltid dominere det meste som er på bakken, men de fleste som bare spiller inf er jo for dumme til å skjønne sånt uansett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

Å få spillet 100% balansert synes jeg ikke de skal satse på. En som sitter i tanks f,eks bør ha en fordel over en som springer infanteri, samme med en helikopter pilot. Nå er det så mange ting som enkelt kan ta ut et helikopter uten å trenge noe skill. Tanks som har shells med 0 bulletdrop, infanteri med alskens gadgets, AA med lock on + 25 og 30mm bullets samt Jet. Jeg tror ikke jeg har overlevd noen gang lengere enn 5 minutter i et Attack helikopter i BF4.

 

LvlCap var en rimelig god pilot i BF3. Dette er hva han også mener om balansen:

 

*snip*

Den videoen er jo bare sutring over at heli nå plutselig "har fått så mange fiender". Buhu,velkommen til klubben sier jeg!! Her er det tydeligvis en som har vært vant til å dominere fullstendig, uten reelle trusler, men som nå faktisk må finne seg i at han også er utsatt og at han ikke lenger har noen vidundermaskin han kan gjemme seg i og bare rakke opp free kills slik som tidligere. BF4 er ikke noen simulator. Det balanseres for at det skal være gøy og spille og ingen er tjent med at enkelte våpen eller kjøretøy er massivt OP.

 

Når man så en god pilot i BF3 så rykket han inn å skjøt et par fiender for så å trekke seg tilbake å vente på at flares eller ecm skal være tilgjengelig igjen. I BF4 fungerer ikke dette når du har så mange gadgets og vehicles til å ta deg ned. AA kan på enkelte maps locke på deg fra deres egen spawn, så du er locket så fort du letter. Dessuten har jeg opplevd at flares kun virker 50% av gangene, noe som gjør det rimelig frustrerende å være pilot. Som jeg nevnte tidligere så er det utrolig mange som bare bruker attack heli som transport middel for å komme seg til et flag, fordi det er det eneste den duger til.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Når man så en god pilot i BF3 så rykket han inn å skjøt et par fiender for så å trekke seg tilbake å vente på at flares eller ecm skal være tilgjengelig igjen. I BF4 fungerer ikke dette når du har så mange gadgets og vehicles til å ta deg ned. AA kan på enkelte maps locke på deg fra deres egen spawn, så du er locket så fort du letter. Dessuten har jeg opplevd at flares kun virker 50% av gangene, noe som gjør det rimelig frustrerende å være pilot. Som jeg nevnte tidligere så er det utrolig mange som bare bruker attack heli som transport middel for å komme seg til et flag, fordi det er det eneste den duger til.

Alle missiles som du kan få lock-on på i BF4 er en vits dersom man snakker realisme. Pr. idag så kan ingen heli bli skutt ned av "lock-ons".

Edit:Med mindre man er "old school" og kjører samme gamle taktikk som i BF3..

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt BF4 etter siste patch, men om man hadde IGLA så var det bare å locke på heli og fyre av. Hvis de brukte flares så var det bare å fortsette å sikte til flaren var ferdig så kom raketten tilbake. Så var det bare å fyre av en ny IGLA og heli gikk i bakken. Flares utsatt bare raketten i noen sekunder. På caspian så måtte heli omtrent gjemme seg bak sitt eget spawn hvis de ikke skulle bli tatt ned av en enslig engineer.

Med to engineers med IGLA og en ammoboks holdt man heli borte hele runden.

Om dette har blitt endret i det siste vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Kan virke som at noen mener at heliflyvning skal dreie seg om å sveve tilnærmet stillestående 100m over slagmarken og plukke infanteri med 20mm. Å skyte ned heli med rpg fungerer faktisk ikke, selv om mange som klager over at heli er underpowered mener at det burde være den eneste metoden. Noe av det mest patetiske jeg opplever i BF er helikopterpiloter som hyler i chatten "IGLA NOOB" etc, når de får 10+ killstreaken avbrutt der de fjerter rundt med 2stk engis som reparerer/skyter javelins samtidig som de både bruker guided missiles og 20mm. Rart det der, det er alltid de som har størst k/d ratio og ligger høyest på scoreboard med heli som skriker høyest om hvor fælt det er med igla/stinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...