Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott og informativ tråd som jeg håper jeg kan være litt aktiv i fremover....

 

Jeg for min del er svært usikker på fargen og må vel derfor vente til herligheten er tilgjengelig i butikken før jeg kan klare å bestemme meg...

 

Har alltid hatt sort telefon, men må jo si det frister med hvit også nå... Jeg skifter dog mening hvert 5 minutt så her må jeg vel kanskje holde telefonen i hånda...

 

Ellers er jeg en smule bekymret for at overgangen fra S2 til S4 skal bli plagsom med tanke på at jeg ikke har så store hender...

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe meg S4 eller HTC One.. Syntes designet på S4 er litt... Kjedelig? Mens på One er designet tøft. Tenker på black edition på begge telefonene.

 

Men har et tredje valg også, det å beholde min HTC Sensation en stund til.. Lurer på om det er mye eller lite forskjell på telefonen min, og HTC One software messig egentlig.. Jeg kan si med en gang at jeg ikke ble forelsket i S3 når jeg prøvde den.. HTC gjør ting mye enklere med Sense IMO.

 

Galaxy S4 Black ser helt klart tøffere ut enn S3. Jeg er ikke fan av 4.99" men jeg venner meg vel til det...?

 

Hva syntes dere? Galaxy S4, HTC One, eller fortsette med to år gammel Sensation?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Til de som har lest mine tidligere poster, vet at jeg alltid har masa om dette "utnyttings potensialet med skjerm vs den totale størrelsen". Her må jeg vise et særdeles godt poeng som jeg mekket.

 

S4 vs Nokia 920 ____ S4 vs iPhone5 _____ S4 vs HTC One

post-227811-0-59153200-1363651379_thumb.jpg post-227811-0-82634400-1363654808_thumb.jpg post-227811-0-56617800-1363649870_thumb.jpg

 

Folk kan fort bli skremt når de ser/hører om en 5" skjerm, og tenker "wow det blir aaaalt for stort". Folk må heller begynne å se på størrelsen på hele enheten. Ja om du tar en 920 eller iPhone 5, og strekker skjermen opp til 5", og beholder samme ratio på rammen rundt. Det er klart mobilene hadde blitt store da.

 

Samsung har gjort en bra jobb med S4 her.

Endret av Open-Source
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva syntes dere? Galaxy S4, HTC One, eller fortsette med to år gammel Sensation?

Du har samme dilemma som meg. :D Nå i dag takket volumknappen på min Sensation for seg etter nesten to år, så det er åpenbart på tide å bestemme seg for min del. Jeg hadde også Sony Experia Z med på lista, men har mistet litt godfølelsen for den.

 

Jeg kommer nok til å vente til begge er tilgjengelige og ta meg en tur til nærmeste moibilpusher for å teste dem ut litt og kjenne hvordan de ligger i hånda. Er litt bekymret for at TW er blitt for bloated etter hvert (S4), men også for bl.a.kameraet på HTC. Jeg liker heller ikke helt at samsung har fått en så dominerende posisjon i Androidmarkedet i tillegg til at de stadig legger mer vekt på sine S apps og fjerne seg fra ren Android. Er litt redd de kutter båndene til Google/Android til fordel for "S-OS" (tizen) når de føler de har opparbeidet seg en posisjon som gjør det mulig. Når det kommer til HTC er jeg ikke overbevist om at de vil være flinke til å oppdatere til siste androidverdsjon, spesielt tatt i betraktning at det ikke går så bra økonomisk for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Til de som har lest mine tidligere poster, vet at jeg alltid har masa om dette "utnyttings potensialet med skjerm vs den totale størrelsen". Her må jeg vise et særdeles godt poeng som jeg mekket.

 

S4 vs Nokia 920 ____ S4 vs iPhone5 _____ S4 vs HTC One

 

Sett slik ble jo bildet på den nokia 920 nesten for komisk....

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med navigasjon på Sg4. Er det mulig å laste ned kart på forhånd og slippe å bruke data når man f eks er i utlandet? Jeg tenkte på noe tilsvarende Nokia drive?

Du kan jo bare kjøpe (eller finne et kart program "ulovlig"), det er mye billigere i utlandet.

Da har du Sygic(min mening best), TomTom, Navionics og mange flere, men disse er vel kanskje en av dem beste?

Lenke til kommentar

Samsung har gjort en bra jobb med S4 her.

Veldig også, folk skjønner ikke at om skjermen blir stor, så betyr ikke nødvendigvis at telefonen blir større.. her har du et godt eksempel! Bruker bildene dine som argumenter mot folk som sier telefonen er for stor når de selv har en telefon som er like stor men mindre skjerm..haha

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at TDC som vi har som operatør på jobben ikke vil støtte LTE før tidligst september. Møkkaselskapet (har hatt problemer i bøtter og spann med dem) kommer heller ikke til å støtte HD Voice med det første.

 

Mistet derfor lysten på Nordic versjonen med Snapragon, da vil jeg heller ha Exonys varianten med octacore big.LITTLE.

 

Noen som vet hvilke europeiske land som får Exonys? Vil disse telefonen ha norsk språk?

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med navigasjon på Sg4. Er det mulig å laste ned kart på forhånd og slippe å bruke data når man f eks er i utlandet? Jeg tenkte på noe tilsvarende Nokia drive?

Ja, man kan gjøre kart tilgjengelig offline i Google maps. Egen innstilling for det. Jeg prøvde turn-by-turn og voice-navigasjon med Maps for noen dager siden da GPS'en var tom for strøm. Jeg ble mektig overrasket og imponert over hvor bra det var. Trenger ikke egen gps lenger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...