Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Ville helt klart gått for en sgs3. For meg var det en perfekt telefon. Bra batteri, ingen problemer, særs bra skjerm, rask og digg.

 

Evt såklart sgs4, men ser ikke heeeeelt vitsen hvis ikke de nye tingene ved den er verdt den doble prisen for deg såklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt fra Proshop for 5200 kr med estimert levering i midten av april.

 

Fortår ikke de som er skuffet over denne telefonen (bortsett fra at vi ikke får Exonys i Norge da)

 

S3 er jo en utrolig bra telefon, og S4 har forbedringer på alle punkter så vidt jeg kan bedømme. Spesielt fornøyd med hvor stor del av fronten som nå er skjerm. Uansett er det software som er den viktigste diffrensiatoren i dag og der er Samsung best. Ingen får så mye ytelse ut av hardwaren sin som Samsung og mengden av funkjsoner (nyttige og ikke så nyttige) er overveldende.

 

De som vurderer Nexus 4 bør ta en kikk på benchmarks, de er rett og slett elendige, samme med Nexus 10. Kan tyde på at Google ikke kan å skrive optimalisert embedded kode.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Jeg synes nå det er litt snodig at de ikke klarer å pakke inn LTE i systemet demmes. De har jo LTE på SGIII og da måttet de klart å dunke inn LTE der også

 

Det tok jo riktignok lang tid før de ga ut en version med LTE, men etter det så trodde jeg de kom til å gi sin egen processor med LTE.

 

Men, jeg kjenner ikke helt til det med Snapdragon processor om den har innebygd LTE støtte for frekvenser som brukes i europa og usa som gjør at tjener penger på det

Endret av Fettlars
Lenke til kommentar

Snapdragon har innebygd LTE støtte på selve SoC'en. Med Exonys må det brukes en ekstern LTE krets, i og med at volumet på telefonen har blitt mindre samtidig som batteriet har blitt større antar jeg at problemet er at det ikke er plass til denne ekstra kretsen i S4.

 

Samsung har sitt eget LTE modem, så forhåpentligvis er det bare et spørsmål om tid før de har fått integrert det i en Exonys SoC.

Lenke til kommentar

.

 

TS

Da kan du oppdatere førstpost..

16GB lagring + eventuelt minnekort. Epost fra Samsung..

_______________________________________

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Dessverre er det kun 16 Gb versjonen som slippes på det Nordiske markedet.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen

Samsung support

________________________________________

:nei2: :hm: :nei2: Skuff....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama skal til New York i neste uke. Har vel neppe blitt lagt ut for salg da? Og kan 8 kjerners telefonen som blir kjøpt i USA brukes i Norge, og funker 4g på den?

Salget skulle vel ikke starte i USA før (slutten av) april. Såvidt jeg har fått med meg får også de firekjerneren, men jeg ville ikke tatt det for gitt at en US spec tlf støtter frekvensene det norske mobilnettet bruker, spesielt LTE.

I tillegg er markedet for mobiler i USA veldig konrolkert av operatørene, så man må i tilfelle oppdrive en ulåst utgave som selges uten abonnement.

 

Edit: typos

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Salget skulle vel ikke starte i USA før (slutten av) april. Såvidt jeg har fått med meg får også de firekjerneren, men krf ville ikke tatt fet for gitt at en US spec tlf støtter frekvensene det norske mobilnettet bruker, spesielt LTE.

I tillegg er markedet for mobiler i USA veldig konrolkert av operatørene, så man må i tilfelle oppdrive en ulåst utgave som selges uten abonnement.

Tusen takk for svar. Venter bare til Netcom lanserer priser :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om Snapdragon 600 som vi vil få er like sterk som Exynos 5? Litt synd vi ikke fikk 8 kjerneren, men etter hva jeg har lest skal det bare være strømsparings kjerner. Ellers er denne telefonen fantastisk. Blir nok sterk vurdert.

På Antutu ser det ut til at de yter temmelig likt. Men der var Exynos 5 klokket på 1,8GHz. Normalt skal vel denne bare gå til 1,6GHz i SGS4?

Fordelen med Exynos er at den ha de fire laveffektskjernene som skal spare mye strøm.

Men man vet jo ikke helt hvordan den er på generelt strømkonsum i forhold til Snapdragon 600 ennå.

 

Elkjøp har satt 2/5-13 som startdato for salg av SGS4.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...