Gå til innhold

SV åpner for døgnåpne ølkraner, valgflesk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle forslag i liberal retning på alkoholpolitikk er bra. Men for det første vil nok sikkert dette bli stemt ned på SV sitt landsmøte og for det andre så vil det uansett ikke bety fri fly av øl her til lands.

 

Mange kommuner stenger f.eks i dag ølkranene før de strengt talt må etter gjeldende lovverk, blant annet norges 3. største by Trondheim med skjenkestopp klokken 02.00

 

De fleste gidder vel ikke å drikke hele natta heller.

Lenke til kommentar

Alle forslag i liberal retning på alkoholpolitikk er bra. Men for det første vil nok sikkert dette bli stemt ned på SV sitt landsmøte og for det andre så vil det uansett ikke bety fri fly av øl her til lands.

 

Mange kommuner stenger f.eks i dag ølkranene før de strengt talt må etter gjeldende lovverk, blant annet norges 3. største by Trondheim med skjenkestopp klokken 02.00

 

De fleste gidder vel ikke å drikke hele natta heller.

Man er dum dersom man tror at SV er reddningen her... Hehe. SV består av folk som mener det er staten sin oppgave å bestemme når folk skal hjem fra byen og liknende. Det er et forferdelig parti. De ønsker en formynderstat der de er formyndere og bedrevitere. Der de er de som bestemmer over livene til folk, og hvor folk er redusert til undersåtter/slaver. SV ser på Norge som en barnehage og på seg selv som barnehage tanter og barnehageonkler. Kommer sjelden noe godt ut av det... Ikke rart de sliter på meningsmålingene for tiden...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er dum dersom man tror at SV er reddningen her... Hehe. SV består av folk som mener det er staten sin oppgave å bestemme når folk skal hjem fra byen og liknende. Det er et forferdelig parti. De ønsker en formynderstat der de er formyndere og bedrevitere. Der de er de som bestemmer over livene til folk, og hvor folk er redusert til undersåtter/slaver. SV ser på Norge som en barnehage og på seg selv som barnehage tanter og barnehageonkler. Kommer sjelden noe godt ut av det... Ikke rart de sliter på meningsmålingene for tiden...

 

Mener særinteressepartiene KRF og SP er verre enn Sv i mange sammenhenger. Men er ingen sorg om SV skulle forsvinne ut av det politiske landskap heller.

 

Men uansett. Streng alkoholpolitikk er så rotfestet i det norske samfunn at vi vil aldri bli noen liberal nasjon på dette uansett hvem som måtte komme i regjeringskontorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener særinteressepartiene KRF og SP er verre enn Sv i mange sammenhenger.

Ja, i mange sammenhenger, ja. Men SV er øverst på lista over partier som ønsker å forby. Altså de har flest lovforslag gjennomsnittlig i året. Og er det partiet som ønsker å begrense nordmenns frihet mest.

 

Men er ingen sorg om SV skulle forsvinne ut av det politiske landskap heller.

Ikke akkurat du. Det er et tulleparti som tror at politikerne er høyt hevet over folk og at politikerne har alle svarene på alle problemene her i verden. Som regel ønsker de å forbedre noe ved forbud og sånt... Som liberaler ønsker jeg dem bort også, da man kanskje slipper unødvendige lover og regler som bare er til bry for folk.

 

Men uansett. Streng alkoholpolitikk er så rotfestet i det norske samfunn at vi vil aldri bli noen liberal nasjon på dette uansett hvem som måtte komme i regjeringskontorene.

DLF, Venstre, FRP. Jeg tror alle disse har ganske liberal alkoholpolitikk. Jeg selv drikker ikke. Jeg er avholdsmann. Men jeg mener det ville blitt fryktelig galt av meg dersom jeg skulle forsøke å bestemme over hva andre fikk lov å ha i seg og ikke, eller på annen måte innskrenke deres valgfrihet (...) ...

Avgiftbelegging er greit så lenge alkohol er skadelig for helsa (noe det alltid vil være) og derfor sørge for en kostbar belastning på helsevesenet. Avgiftene her burde gå til behandling av sykdom/problemer grunnet alkohol. Samme med tobakk og sånt. Men å ha strenge restriksjoner på hvor man kan kjøpe det, og så videre, er jeg i mot prinsipielt som sosialliberal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...