Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha kjøpt Sony Ericssons bluetooth klokke er jeg skeptisk, svært skeptisk til at dette vil fungere bra i praksis. Nei skal jeg ha en klokke i den sjangeren får det bli en klokke som er en egen mobiltelefon - med Android og med tvillingsim kort. Bluetooth er neppe ideelt for å holde en klokke og en mobil sammenkobla uansett hvilken leverandør som skulle komme med dette. Og om ryktene Apple sin klokke viser seg å stemme hadde jeg blitt overrasket om de bruker bluetooh.

Lenke til kommentar

derfor folk trenger en kjempetelefon med mer en 4" for å ha en klokke å koble til så man kan lese meldinger fra armen. jeg utfordrer alle som ønsker seg en slik til å sitte med armen i "se på klokka funksjon i 30 sec og ta på håndleddet med den andre, for å si om det faktisk kan være mer praktisk en å sitte med en telefon i den ene og ha den andre fri.

 

men dette er vell noe som kommer til å være en mote i ca 3mnd før det føles gammelt og klokkene kommer til å ligge hjemme i en skuff, mens de som lagde den sitter igjen med alle pengene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan like idéen, men ikke utførelsen til denne saken.

 

Tror vi kan se en flom av "Smartklokker" fremover.

Behovet er ikke der enda, men det kan fort bli det. Spesielt om Apple lager iWatch el. Apple er veldig flinke til å skape behov, og iSheeps er veldig "flinke" til å kaste seg på må-ha-hypen til apple.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klokke med Android kan bli aktuelt når de får et design som ikke skjærer i øynene. Sony Ericsson var inne på noe en gang:

 

15033a.jpg

 

MBW-150-Uhrzeit.jpg

 

15qvkp0.png

 

 

 

Sidenote: Kaller man Omega Seamaster for stygg så vil nok folk flest være enige i at man har bommet litt. Selv ville jeg vel ikke valgt 007-modellene, men Seamasteren generelt er lekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk min i Desember! :-D Og bruke den sammen med en Iphone 5

 

Jeg har hatt SonyEricsson Live View før denne...

 

Pluss: fin design, ikke for stor, stornok skjerm, strålende gadget!!

 

Minus: Den må lades hver kveld og den må lades via Minijack ingangen (hadde vært greit med micro usb, men men), Høytaler er ikke supert, jeg har hatt flere SW oppgraderinger pga forskjellig feiler, ikke mange apps tilgjengelig.

 

Den er en fint klokke men ikke den mest avanserte. Synnes alikevell at den er kult å ha :D

Lenke til kommentar

 

Ja, ikke noe er mer klasse enn å gå rundt med dyrt dilldall som bare er lgad for å vise hvor mye penger man har råd til å kaste bort....

 

Enter iPhone...

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener Atw, for meg er det litt dobbelsarkastisk? Mener du at en Omega er bortkasta penger på lik linje med denne klokka? At folk bruker penger på ting som koster penger for å vise hvor mye penger de kan kaste bort?

 

Og Moskus, jeg har litt problemer med å se hvordan det er bortkasta penger å kjøpe en iPhone, når det er den telefonen som har mest tilbehør tilgjengelig og høyest andrehåndsverdi av de fleste telefonene på markedet?

Lenke til kommentar

Og Moskus, jeg har litt problemer med å se hvordan det er bortkasta penger å kjøpe en iPhone, når det er den telefonen som har mest tilbehør tilgjengelig og høyest andrehåndsverdi av de fleste telefonene på markedet?

Jeg har problemer med å svare seriøst på det utsagnet, så jeg tror jeg lar det være...

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å svare seriøst på det utsagnet, så jeg tror jeg lar det være...

 

Ok, så du begynner med å trolle om at det er like bortkasta å kjøpe en iPhone som å kjøpe en allerede utdatert android klokke i diamant og gull til 130k, men kan ikke svare på mitt saklige innlegg?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne "klokken" i et halvt år nå, og er middels fornøyd. Som mange her nevner; batteritiden er dårlig. Med aktiv bruk holder den bare noen timer, men sjekker du kun innkommende meldinger, mail, facebook-oppdateringer sporadisk holder den gjerne to dager. Den har utvilsomt høy gadget-faktor!

Det blir en ny rutine å bruke en slik klokke; du sjekker overskriften på det som kommer inn og velger om du vil ta opp telefonen med en gang, eller om det skal vente til du sitter hjemme i sofaen. Det er fort gjort å sjekke værmeldingen, regne ut 139x14,5 og finne ut hvilken vei som er nord. Så kan man jo spørre seg om dette gikk så forbanna treigt med telefonen man uansett hadde i lommen.

De to største minusene med klokken er uansett stabiliteten og samtalekvaliteten, som begge er helt på bunn. Appene man kan laste ned i I´market fryser 60% av gangene de startes opp. Samtalekvaliteten er så dårlig at det stort sett er nytteløst å prøve å føre en samtale med noen andre enn seg selv(for det er mye ekko). Klokken bør heller ikke brukes i nærheten av vann, dugg, høy luftfuktighet(kjipt siden jeg bor i Bergen) eller fuktige kluter. Hvis du titter inn minijackhullet kan du nemlig se rett inn i maskinvaren.

Jeg tror smartklokker har kommet for å bli, men det må sterkere saker til for å imponere. Google er visstnok på vei med en "stand-alone" klokke med minisim, større skjerm og mye bedre innmat.

 

Edit: For de som vurderer å kjøpe denne saken: Det er utrolig mange som har hatt problemer med levering og produktfeil(ref. Facebook). Selv måtte jeg vente i 7 uker over oppgitt leveringstid.

Endret av Fleipolini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så du begynner med å trolle om at det er like bortkasta å kjøpe en iPhone som å kjøpe en allerede utdatert android klokke i diamant og gull til 130k, men kan ikke svare på mitt saklige innlegg?

Det stemmer sånn noenlunde, og det er fordi ditt innlegg neppe er saklig i den forbindelse. Det du sier er ikke feil, men det har heller ikke noe å gjøre med at en iPhone er "bortkastede penger". Å svare seriøst på det er også så utrolig langt fra off-topic, og vil være langtekkelig og kjedelig til og med for deg, at ingen vil gidde å lese det. Og du vil dessuten heller ikke bli overbevist, det viser du jo i kommentaren.

 

Min kommentar var full av ironi, men det bygger på en sannhet. De fleste vil kunne trekke på smilebåndet og lese videre. En kommentar om at hvis du fjerner statussymbolet iPhone har, så er finnes det telefoner som er teknisk bedre på de fleste områder på over 4 sider er på langt nær underholdende. Eller on topic.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener Atw, for meg er det litt dobbelsarkastisk? Mener du at en Omega er bortkasta penger på lik linje med denne klokka? At folk bruker penger på ting som koster penger for å vise hvor mye penger de kan kaste bort?

 

 

Korrekt, det er akkurat det jeg mener :) Det er ikke ment så veldig personlig, men slike "stilige" klokker er stort sett statussymboler, viss hovedfunksjonalitet er å være ett smykke/statusobjekt, ikke en god klokke.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...