Gå til innhold

Age of Empires II får HD-versjon (Win)


Anbefalte innlegg

For meg virker dette som akkurat det samme spillet med påslengt always-online-DRM for LAN, oppjusert oppløsning og farge-bugfix. De to sistnevnte er vel fikset av fanpatches for det gamle spillet. Sikkert greit for de som planlegger å spille det online mot randoms, men ser ikke helt vitsen i å punge ut $17 for oss som spiller det på LAN eller vil spille campaign.Kilde: http://forums.ageofe...ead/350618.aspx
Det her er jo veldig turnoff da.I have the original Age of Empires 2. Can I play multiplayer matches with my friends who have the new HD version?Age of Empires 2: HD Edition uses a different multiplayer service than the original version, so cross-platform matchmaking is not possible. You will need to have the same version as your friend in order to play together.Can I play the game over LAN?You can play single player while Steam is in offline mode, but will still need internet access to connect to Steam for multiplayer capability.

 

Who cares, er jo kjempebra med ordentlig multiplayer kamper, nå som spillet er nytt slipper man og lete i evigheter etter andre spillere via andre program

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke HD-grafikk som er poenget. Det er oppløsningen. Derav "HD".

Det er ikke noe som heter HD-grafikk, det er en meningsløs terminologi som sier absolutt ingenting teknisk. Høyere oppløsning gir ikke "bedre" grafikk, og der er allerede en mod som justerer oppløsningen.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke noe som heter HD-grafikk, det er en meningsløs terminologi som sier absolutt ingenting teknisk. Høyere oppløsning gir ikke "bedre" grafikk, og der er allerede en mod som justerer oppløsningen.

Det er det vel, fra 720p har du HD, det bestemmer hvor høy oppløsningen er i bildet. Har du lav oppløsning får du et kornete bilde og ujevnt bilde, mer høyere oppløsning vil bildet bli finere, mere jevnt og tydelig. Grafikk brukes om det visuelle uttrykket og bildekvaliteten i dataprogrammer. Ergo, HD vil gi bedre grafikk om du har en monitor som støtter HD. Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det vel, fra 720p har du HD, det bestemmer hvor høy pixeltetthet det er i bildet. Har du lav pixeltetthet får du et kornete bildet og ujevnt bildet, mer høyere pixeltetthet vil bilde bli finere, mere jevnt og tydelig. Grafikk brukes om det visuelle uttrykket og bildekvaliteten i dataprogrammer. Ergo, HD vil gi bedre grafikk om du har en monitor som støtter HD.

 

HD sier ingenting om pikseltettheten.

Lenke til kommentar

HD sier ingenting om pikseltettheten.

Burde kanskje si høyere oppløsning. Hva mener du med at HD ikke sier noe om pixeltettheten? Vil du påstå at HD ikke gir bedre PPI?

 

HD:

 

1080p - 1920×1080p: 2,073,600 pixels (approximately 2.1 megapixels) per frame

720p - 1280×720p: 921,600 pixels (approximately 0.9 megapixels) per frame

 

Standard-Definition:

 

576i - 442,368 pixels (approximately 0.4 megapixels) per frame

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

AoE2 har vel en maks oppløsning på 1280x1024, mener jeg.

Ikke noe widescreen, ikke window mode, ikke multi monitor.

Håper man også kan zoome ut.

 

Største plusset blir vel at grafikken ikke blir ødelagt på Windows 7 og nyere. Fikk aldri noen fikser til å virke.

image5.png

Merkelig sånn så det ut på min PC. Installerte spillet fra de originale CD'ene mine + patching

 

AOK012.jpg.

Lenke til kommentar

Største plusset blir vel at grafikken ikke blir ødelagt på Windows 7 og nyere. Fikk aldri noen fikser til å virke.

image5.png

 

Okay, jeg installerte nettopp AOE2 på min laptop, grafikken ble som bildet over. Men jeg vet hvordan man løser det.

 

1. Lag et tekstdokument i mappen age2_x1 som du finner i Age of Empires 2 mappen din.

2. Fyll inn dette i tekstdokumentet.

 

taskkill /F /IM Explorer.exe

age2_x1.exe

Start explorer.exe

 

3. Lagre det som Age2.bat

4. Kjør Age2.bat, problem løst...

5. (Alternativt) lag snarvei til Age2.bat om du vil

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det er det vel, fra 720p har du HD, det bestemmer hvor høy oppløsningen er i bildet. Har du lav oppløsning får du et kornete bilde og ujevnt bilde, mer høyere oppløsning vil bildet bli finere, mere jevnt og tydelig. Grafikk brukes om det visuelle uttrykket og bildekvaliteten i dataprogrammer. Ergo, HD vil gi bedre grafikk om du har en monitor som støtter HD.

High Defenition betyr hoy opplosning, og det er ikke det samme som bra grafikk. Ved hoyere opplosning vil faktisk lave grafikkdetaljer bli mer tydelige. Om du f.eks. tar og kjorer en emulator av N64-spill i 2560x1600, saa blir det veldig tydelig at grafikknivaaet er lavt, selv om opplosningen er langt forbi HD. HD-grafikk er det ingenting som heter, og terminologien gir ikke mening for noen som har peiling paa grafikk. HD-opplosning er et disktret maal, det gir mening.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

High Defenition betyr hoy opplosning, og det er ikke det samme som bra grafikk. Ved hoyere opplosning vil faktisk lave grafikkdetaljer bli mer tydelige. Om du f.eks. tar og kjorer en emulator av N64-spill i 2560x1600, saa blir det veldig tydelig at grafikknivaaet er lavt, selv om opplosningen er langt forbi HD. HD-grafikk er det ingenting som heter, og terminologien gir ikke mening for noen som har peiling paa grafikk. HD-opplosning er et disktret maal, det gir mening.

Det blir vel litt av det samme som å kjøre analoge signaler på en HD-TV. En HD-TV vil ikke vise bilder i HD om ikke sendingen er sendt i et digitalt format (HD). Derfor vil ikke N64-spill vises i HD da det ikke støtter HD, men i SD. Da det støtter det gamle analoge systemet.

 

 

Støtter ikke formatet HD vil du rett og slett ikke få noe HD. Jo, høyere oppløsning desto mer høydefinert vil bilde bli, som resultere bedre, skarpere, tydeligere bilde. Derfor har HD noe med det grafisk visuelle å gjøre.

 

 

Hadde N64-spill støttet HD, måtte grensesnittet bli endret fra 576i - 768×576 format til 1080p - 1920×1080p format eller høyere. Da vil du kunne ha hatt større oppløsning (HD) uten at det ville ha gått utover selve bildekvaliteten, du ville riktig nok lettere ha merket til polygonene som modellene består av, men bildene i seg selv ville ha blitt klarere, jevnere og finere. Det sier seg selv at du ikke kan kjøre et N64-spill i 2560x1600, når spillet har et 576i 768×576 format. Det vil være som å tegne et bilde i str. 768×576, og så strekke det ut til 2560x1600, og forvente at det skal bli HD.

 

 

Grunnen til at det er overhode mulig å få N64-spill som er i SD til 1600p. Er fordi du ber maskinen din kalkulerer (gjetter) hvilket farger 3.7mil piksler som ikke eksistere fra før av skal ha. Siden maskinen din vet egentlig bare hvilket farger 400 000 pikslene skal ha. Faller derfor bildekvaliteten drastisk ned, bildet blir riktig nok 10x større, men bilde vil ikke være høydefinert. Det vil bare bli uskarpt, ujevnt og utydelig.

 

 

HD vil derfor si at bilde er laget i 1080p - 1920×1080p format eller større. Større HD-format -> Høyere oppløsning -> Bedre bildekvalitet. Og hva var det grafikk betydde igjen? "Grafikk brukes om det visuelle uttrykket og bildekvaliteten i dataprogrammer." Ergo, HD = bedre grafikk.

 

 

Intel bruker forresten ordet HD graphics flittig.

Intel® HD Graphics Delivers Incredible Visuals

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det blir vel litt av det samme som å kjøre analoge signaler på en HD-TV. En HD-TV vil ikke vise bilder i HD om ikke sendingen er sendt i et digitalt format (HD). Derfor vil ikke N64-spill vises i HD da det ikke støtter HD, men i SD. Da det støtter det gamle analoge systemet.

 

 

Støtter ikke formatet HD vil du rett og slett ikke få noe HD. Jo, høyere oppløsning desto mer høydefinert vil bilde bli, som resultere bedre, skarpere, tydeligere bilde. Derfor har HD noe med det grafisk visuelle å gjøre.

 

 

Hadde N64-spill støttet HD, måtte grensesnittet bli endret fra 576i - 768×576 format til 1080p - 1920×1080p format eller høyere. Da vil du kunne ha hatt større oppløsning (HD) uten at det ville ha gått utover selve bildekvaliteten, du ville riktig nok lettere ha merket til polygonene som modellene består av, men bildene i seg selv ville ha blitt klarere, jevnere og finere. Det sier seg selv at du ikke kan kjøre et N64-spill i 2560x1600, når spillet har et 576i 768×576 format. Det vil være som å tegne et bilde i str. 768×576, og så strekke det ut til 2560x1600, og forvente at det skal bli HD.

 

 

Grunnen til at det er overhode mulig å få N64-spill som er i SD til 1600p. Er fordi du ber maskinen din kalkulerer (gjetter) hvilket farger 3.7mil piksler som ikke eksistere fra før av skal ha. Siden maskinen din vet egentlig bare hvilket farger 400 000 pikslene skal ha. Faller derfor bildekvaliteten drastisk ned, bildet blir riktig nok 10x større, men bilde vil ikke være høydefinert. Det vil bare bli uskarpt, ujevnt og utydelig.

 

 

HD vil derfor si at bilde er laget i 1080p - 1920×1080p format eller større. Større HD-format -> Høyere oppløsning -> Bedre bildekvalitet. Og hva var det grafikk betydde igjen? "Grafikk brukes om det visuelle uttrykket og bildekvaliteten i dataprogrammer." Ergo, HD = bedre grafikk

Her er du virkelig ute og kjorer.

 

For det forste, en emulator kan rendre N64-spill i den opplosningen den vil, f.eks. 1600x1200, det er ikke snakk om aa rendre i lav opplosning og skalere opp. For det andre er N64-spill pa konsoll i 640x480-opplosning eller lavere originalt, ikke PAL-opplosning slik mange tror.

 

Jeg anbefaler at du selv prover aa starte et N64-spill og rendre i f.eks. 640x480 og i 1600x1200, ta skjermbilder og sammenligne. Du vil raskt se at hoyereopplosning ikke gir hoyere grafikknivaa, men at opplosningen derimot kan begrense hvor mange grafikkdetaljer som vises. Det er en betydelig forskjell!

 

Hvis detaljnivaaet er veldig lavt (som er grunnen til at jeg velgerl N64 som eksempel), vil faktisk hoyere opplosning gjore at mangelen paa detaljer blir tydeligere. Saa ideelt sett boer det vaere en relasjon forbest mulig grafisk inntrykk, men hoyere opplosning medforer paa ingen maate hoyere grafiske detaljer.

 

Og hvorfor blander du inn analoge og digitale signaler? Det har da ingen verdens ting med saken aa gjore. Et bilde sendt som et digitalt eller analogt signal er da essensielt det samme.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...