Gå til innhold

Diskusjon rundt Age Of Empires 2 HD


Anbefalte innlegg

Likte alltid å spille som Chinese. De begynner med tre ekstra villagers, men -50 i ved og -200 i mat. Min taktikk når jeg spiller mot venner er å gå til angrip raskest mulig - da er villagers veldig viktig for å kunne få ressurser veldig fort. Husker jeg spilte mot to venner som ikke var særlig flinke på å bygge seg raskt opp. Innen den tid de var kommet i Feudal Age, så var jeg klar til å angripe dem.

 

De var derimot litt "feig-smarte". Det var alltid én eller to villagers igjen som de flyttet opp til et knøttlite vann - brukte alle ressursene sine på å bygge murer og mange skip, for deretter å vente på at jeg skulle ta dem. :p

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker også hvor godt jeg likte å fylle en battering ram med pikemen for ekstra styrke, og så sende en bataljon med battering rams beskyttet av bueskyttere mot byer. Eller masseprodusering av petards. Alltid like kos. Alternativt bare bruke den "to smithereens"-koden for å få ørtogførti selvmordsbombere (kraftigere enn petards om jeg ikke husker feil).

 

Skjønt, det "kjedeligste" med AoE for min del var alltid det å kjempe mot andre. Jeg foretrakk å mure meg inne, med tårn, gates, castles etc overalt, og så bygge opp gigantiske hærer der inne. Gradvis ta over mer og mer land med nye murer, tårn og castles. Samt bruke monks for alt de er verdt, så klart.

Lenke til kommentar

Husker det var noen mods eller brett som ble laget(spilte online), hvor det var om å gjøre å holde midten, også hadde man bare en enhet av gangen, og ettersom man drepte motstanderne eller holde midten lenge nok så fikk man bedre og bedre enhet, til slutt så endte man opp med Genghis Khan, mener jeg. Noen som husker noe lignende? Er litt usikker på detaljene her, men husker kartet var artig. Skulle gjerne ha funnet det igjen.

 

 

Edit: Var vel noe form for king of the hill tror jeg.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...