EinarEriksen Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Var feilpriset på nettsidene, men Telenor valgte å snu tabben til et PR-stunt.Telenor solgte 700 nettbrett til én krone
Populært innlegg medlem-156941 Skrevet 28. februar 2013 Populært innlegg Skrevet 28. februar 2013 åååårgh, eg får aldri med meg sånt før det er for seint 19
Populært innlegg J. Verlander Skrevet 28. februar 2013 Populært innlegg Skrevet 28. februar 2013 Flott gjort av Telenor, det var jo ingen selvfølge at de skulle få beholde dem. 11
Populært innlegg Xmir Skrevet 28. februar 2013 Populært innlegg Skrevet 28. februar 2013 Quote fra e24: Anita Høias er en av dem som bestilte to. Hun reagerer på at hun nå bare får tilsendt ett brett. - Hvorfor skal de gi oss ett, når mange av oss har bestilt to?, sier hun når E24 ringer og informerer om Telenors avgjørelse i saken. - Det tror jeg nok at mange av kundene vil reagere på, legger hun til. Jeg blir flau! Tror alle skjønte at dette var en feilprising; men folk er griske... 42
Populært innlegg Macklemore Skrevet 28. februar 2013 Populært innlegg Skrevet 28. februar 2013 Leste dette i VG, og en tulling som hadde bestilt to brett ble sur fordi hun fikk bare ett.. Maken til grådighet.. Hadde jeg fått nettbrett til 1kr hadde jeg ikke klagd! 20
Occi Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Spenstig gjort av Telenor! Respekt! Er selvfølgelig furt fordi jeg ikke oppdaget dette selv, menmen 3
Lovegame Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Jeg la merke til feilen, men bestilte ikke da jeg var SIKKER på at ingen ble å motta. Neste gang skal jeg bite på. 1
HooligaNs117 Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Noe de strengt tatt ikke hadde behøvd gjøre men gjorde det allikevel.. Kudos til Telenor! 1
qualbeen Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Kjekt for de som rakk å bestille, men alle må jo ha forstått at prisen var feil? Velger å sitere meg selv fra E24, i forbindelse med klagestormen Telenfor fikk da de først prøvde å trekke tilbake (de innlysende feilaktige) kjøpene: […]hva man ville gjort hvis man selv solgte til for lav pris? La oss si jeg skal selge en gammel TV, og legger den ut på Finn.no for kr 1500,-. I etterkant viser det seg at jeg ved en feil, har annonsert varen til kr 15,-. Hvem vil stå frem, og bedyre at joda; da ville man selvfølgelig tatt feilen på egen kappe, og solgt TV'n til femten kroner? Eller vi kan gjøre det motsatt: Du skal egentlig overføre penger til en håndverker, og beløpet du skylder er ikke større enn 2000. I nettbanken klarer du å taste feil, og overfører plutselig 200 000. Jeg ville iallefall ha tatt kontakt med håndverkeren, og forsøkt å få pengene mine tilbake … Trist at Telenor velger å gi bort nettbrettene. Dette kan skape en farlig presedens i de tilfeller hvor noe «er for godt til å være sant»! EDIT: På hvilken måte har dette blitt gjort om til et PR-stunt btw? Ser ikke så mye forklaring om det i artikkelen, og utfra E24-artikkelen finner jeg ikke mye Telenor-symati. Jeg føler egentlig de fremstår som et selskap uten baller og prinsipper. Noen prøver å snylte til seg nettbrett, pga personlige feil (som vi alle vet; feil kan skje den beste av oss). Jeg synes Telenor har vist svakhet i denne saken … Endret 28. februar 2013 av qualbeen 1
petrus764 Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Kunne heller gitt brettene til noen som fortjener litt ekstra, donert de til barnehjem el.l. Å gi de til griske egoister gir ikke telenor noen pluss i min bok, de ga etter for presset fra en gjeng bajaser. 5
Occi Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Jeg la merke til feilen, men bestilte ikke da jeg var SIKKER på at ingen ble å motta. Neste gang skal jeg bite på. Hallo, du kunne tapt hva, 1kr+frakt? Gjerrig! Kunne heller gitt brettene til noen som fortjener litt ekstra, donert de til barnehjem el.l. Å gi de til griske egoister gir ikke telenor noen pluss i min bok, de ga etter for presset fra en gjeng bajaser. Meh, "tenk på barna i Afrika"-tankegangen er så billig. Å gi bort til barnehjem eller hva det enn måtte være kan Telenor gjøre når du vil, og har ingenting med denne saken å gjøre. Endret 28. februar 2013 av Occi 4
Lovegame Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Hallo, du kunne tapt hva, 1kr+frakt? Gjerrig! Joda, men når noe er for godt til å være sant tankegangen... 1
Rescue me Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Joda, men når noe er for godt til å være sant tankegangen... Egentlig en dårlig tankegang, men viktig å fortsatt være skeptisk .
Occi Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Joda, men når noe er for godt til å være sant tankegangen... Greit nok, men dette er en norsk bedrift, så det værste som kunne skjedd er at du ikke hadde fått varen, i motsetning til om du finner noe på eBay liksom
Emancipate Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Quote fra e24: Jeg blir flau! Tror alle skjønte at dette var en feilprising; men folk er griske... Så hvorfor sa Telenors kundeservice at det ikke var feilprising når folk ringte for å spørre? Hvis Telenors kundeservice ikke selv skjønner at det er feil pris, ja da kan de jammen meg ha det så godt. Spesielt når de gir beskjed om at det hadde vært feil pris, men at folk skulle få brettene likevel er det urimelig å trekke tilbake tilbudet etter det igjen.
Xmir Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Så hvorfor sa Telenors kundeservice at det ikke var feilprising når folk ringte for å spørre? Hvis Telenors kundeservice ikke selv skjønner at det er feil pris, ja da kan de jammen meg ha det så godt. Spesielt når de gir beskjed om at det hadde vært feil pris, men at folk skulle få brettene likevel er det urimelig å trekke tilbake tilbudet etter det igjen. Min erfaring er at kundeservice ikke gir skikkelige svar når man tar kontakt; de ønsker bare å få gjennom flest mulig kunder som et slags mål på hvor flinke de er. Kan hende de ikke har tilgang til noen annen informasjon enn den du og jeg ser; og står det 1 kr uten binding så står det faktisk det der også. Jeg har selv hatt kontakt med en telebedrift før angående feilprising, og jeg måtte da bli satt over både to og tre ganger før jeg kom til rett person. Det virker til at det begynner å bli "vanlig" å ikke lese gjennom annonsene sine skikkelig før de publiseres. Likefullt så burde både kunder og kundebehandlere lett skjønne at dette er snakk om feilprising; ingen selger en forholdsvis dyr vare for 1 krone uten at det er noen ekstra vilkår. Det er da vel bare sunn fornuft? 2
arne2002 Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Tullete av Telenor. Nå blir det nok kø av østeuropeiske hackers som vil gjøre det samme.
KrHeLl Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Respekt til Telenor som gjør dette! Vel, nå er det i Hverfall en som må stille med kasse på jobb! Endret 28. februar 2013 av KrHeLl
plankeby Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Tipper at flere av de som bestilte tenkte en ting, å selge videre med fortjeneste. Dukker sikkert opp noen nye brett på Finn :-) (Og da sikkert til overpris...) Endret 1. mars 2013 av plankeby
ATWindsor Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Kanskje ett greit PR-stunt, men for å unngå sure kunder? Folk som blir sure fordi de ikke får ett nettbrett som helt åpenbart er feilpriset, er det noe å spare på? Da er man av typen som blir sur for noe uansett. AtW 2
Anbefalte innlegg