Gå til innhold

Forslag til passende Serie?


Anbefalte innlegg

Trenger noe veiledning i velge en serie som kan passe min kritiske smak. Ånder for serier som bærer noe oldtidens preg over seg. Forhistorisk og middelaldrene forplikter man seg lettere til. Det oppsøker mere interesse. Dødtid er det mest illebefinnende en serie kan utsette seg for. Vil ha en serie som inkluderer brutale og turbulente sammenstøt mellom frender og fiende. Hvor det utveksles sverdkamp med smidde klinger. Fordøyer også innbakte romanser henholdsvis greit. Har blitt utsatt for serier med kurante romanser og med noen mindre imponerende.

 

*Oppsummerer med en serie som er "avdanket" eller forløper seg i forhistorien. Der handlingsforløpet er i et annet tideverv.

*Velfungerende krigsmomenter som ikke virker tvunget eller hakkete.

*En historie som er lett fordøyelig men likevel spennende.

*Gripende personligheter er ikke en ulempe. Fargespradene persongalleri og kløktige individer. De enslige fortaussliterene som lever fra spillereglene fra "Livets skole" og akademikerne med livsvisdom. Eller bunnskrap som er de enkle slaktere eller fiskefangere som tilbyr humoristiske innstanser. Det blir en atmosfære som gir oss pusterom. Nemlig hverdagslivet opptrer i serien.

*Et dypere budskap er en fordel. Der "Såpeserien" forsøker å lære oss en levelekse.

 

Behøver ikke illustrere det lenger enn landsbyer og langstrakte sletter samt vidder. Da ett kongerike og en utspekulert og brutal erkefiende med stadige baktanker. Særdeles mere komitragisk blir det viss en slik leder har en form for "Hoffnar" eller "Makker" med ustø kustus som ikke foretar seg mere enn å virre omkring som enhver lavpannet sullik.

Endret av Bingogress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør se House of Cards, Netflix sin egenproduserte serie.

For øyeblikket er det den mest populære serien i hele verden akkurat nå, ifølge IMDb.

 

Har sett den og den var så bra at jeg nesten ble deppis når jeg kom til slutten, vil ha mer.

 

Så, dette er min liste over høybudsjett/høykvalitets serier, rangert etter hva jeg syntes var best:

 

 

1. House of Cards

2. Game of Thrones

3. The Sopranos

4. Breaking bad

5. Sons of Anarchy

6. Jericho

 

 

Men seriøst, se House of Cards. Det er den tøffeste og mest raffinerte serien jeg har sett noensinne hva gjelder manus, skuespill, kameraføring, musikk og dramatikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...