Gå til innhold

Test: CM Storm Quickfire TK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klarer ikke helt skjønne forkjellen mellom brune, røde, sorte brytere osv.Er ikke dette litt flisespikkeri?Jeg mener, finn deg et godt tastatur, og kall det gjerne for en spade.

 

Hvis du søker litt på det og leser litt så vil du finne det ut. Mekaniske taster varer 10 x lenger i levetid enn ikke-mekanisk tastatur f.eks. Tastene føles forskjellige når du trykker. Dette er viktig med tanke på respons osv...

 

Lenke til kommentar

Fin test og fint tastatur....men, enda et tastatur med nordic layout. Kommer ikke til å kjøpe et gamingtastatur med mindre det er norsk layout på tastene.

 

Holder du øynene rettet på æøå tastene når du spiller?

Alt du trenger er pekefingrene på j og f, og de har alltid noen små tapper på tastene slik at du skal kunne finne de i blinde.. Evt - fps modus; wasd .. men jeg regner med at fingrene dine finner veien dit uten at du trenger å tenke over det..

Lenke til kommentar

Har hatt dette tastaturet en stund nå, litt over en måned, og er veldig fornøyd med det.

 

Kjøpte ikke Steelseries da de ikke har venstre windows tast siden jeg bruker den flittig. (Win+R, Win+d, Win+E etc)

 

Fant jo ut når jeg fikk dette at enter ikke fungerer når numlock er av og det er det eneste som gjør at dette tastaturet ikke er en 10/10 fra min side, men det er skremmende nær.

 

I mine øye er det ikke mange konkurrenter til dette tastaturet, faktisk ingen. Qpad forsvinner pga manglende wintast og K60 er ubrukelig pga feil med firmware som Corsair enda ikke har fiksa og nå er det ett år siden de sa de skulle ordne det..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Test ut Ducky Year of the Dragon med Cherry MX RED og dere vil aldri se dere tilbake! Beste tastaturet som er laget, kanskje med unntak av svindyre tastaturer med Torpe switcher.

Hvordan blir dette sammenlignet med den for eksempel: http://elitekeyboards.com/products.php?sub=leopold,tenkeyless&pid=fc200rrabn

Leopold er et ganske nytt koreansk merke som ble startet av noen som sluttet i Filco.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har hatt dette tastaturet en stund nå, litt over en måned, og er veldig fornøyd med det.

 

Kjøpte ikke Steelseries da de ikke har venstre windows tast siden jeg bruker den flittig. (Win+R, Win+d, Win+E etc)

 

Fant jo ut når jeg fikk dette at enter ikke fungerer når numlock er av og det er det eneste som gjør at dette tastaturet ikke er en 10/10 fra min side, men det er skremmende nær.

 

I mine øye er det ikke mange konkurrenter til dette tastaturet, faktisk ingen. Qpad forsvinner pga manglende wintast og K60 er ubrukelig pga feil med firmware som Corsair enda ikke har fiksa og nå er det ett år siden de sa de skulle ordne det..

 

Jeg kjøpte dette tastaturet (med brune brytere) på fredag da det var på tilbud hos både Komplett og MPX. På min utgave fungerer Enter og pluss-tasten på det numeriske tastaturet enten NumLock er på eller av, så da har de nok gjort endringer på dette. Modellnr. på mitt tastatur er SGK-4020-GKCM1-ND.

 

Edit: En annen "feature" jeg legger merke til med dette tastaturet: Skal jeg skrive f.eks. 100 raskt, og trykker 1 og deretter "00"-tasten på det numeriske tastaturet, blir resultatet fort "1001". Virker som tasten du trykker rett før "00"-tasten blir gjentatt etter at de to nullene blir sendt til PC'en... :-(

 

Edit2: Etter noen dager med dette tastaturet er jeg stort sett veldig fornøyd. Det ble imidlertid en del mer skrivefeil når jeg tok dette tastaturet i bruk enn jeg laget med mitt gode gamle Compaq KU-3923 tastatur, tror dette kommer av at tastene er relativt glatte på CM Storm QuickFire TK. Fingrene sklir lett av tastene...

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...