Gå til innhold

Pentax k20d med feil, erstatning god nok?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en feil på mitt K20D som ble reparert 2009 Det ble masse striper i bildene. Da ble sensoren byttet, Feilen har vist seg av og til siden men ikke mer enn at det ikke har vært noe problem. Men nå plutselig dukker stripene opp på 1/3 av bildene sånn ca. Kontaktet importør om reklamasjon. Jeg sa jeg var åpen for ett godt tilbud på nyere modell eller reparasjon av K20. De foreslo at jeg kunne kjøpe ett pent brukt demo K5 hus for 3500kr

Billigste nettpris i Norge er 5900. Jeg syns dette var ett litt dårlig tilbud på en brukt utgående modell. Når man også tar med i regnestykket at de sparer en service på antagelig flere tusen kroner. (minimum 2-3000 tipper jeg med feilsøking og nye deler) Hva syns dere hadde vært ett godt tilbud?

 

Også er det jo litt slik at om jeg først skal koste på noe så har jeg lyst på K5II som har billigste pris i norge på kr 7499

 

Pixmania har priser K20 5649 K5II 6759 men om det er riktig å sammenligne priser med dem er jeg usikker på? Reklamsajonsrett og service blir kanskje vanskeligere/dyrere gjennom dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la deg friste av Pixmaniaprisene, God reklamasjonshåndtering hos dem kan du bare glemme.

 

Hvis du har fått invilget reklamasjon har du rett på reperasjon, eller tilsvarende eller bedre produkt i retur. Ville ikke godtatt å kjøpe noe med mindre det var en vesentlig oppgradering i forhold til det du har rett på å få reparert.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en feil på mitt K20D som ble reparert 2009 Det ble masse striper i bildene. Da ble sensoren byttet, Feilen har vist seg av og til siden men ikke mer enn at det ikke har vært noe problem. Men nå plutselig dukker stripene opp på 1/3 av bildene sånn ca. Kontaktet importør om reklamasjon. Jeg sa jeg var åpen for ett godt tilbud på nyere modell eller reparasjon av K20. De foreslo at jeg kunne kjøpe ett pent brukt demo K5 hus for 3500kr

Billigste nettpris i Norge er 5900. Jeg syns dette var ett litt dårlig tilbud på en brukt utgående modell. Når man også tar med i regnestykket at de sparer en service på antagelig flere tusen kroner. (minimum 2-3000 tipper jeg med feilsøking og nye deler) Hva syns dere hadde vært ett godt tilbud?

 

Også er det jo litt slik at om jeg først skal koste på noe så har jeg lyst på K5II som har billigste pris i norge på kr 7499

 

Pixmania har priser K20 5649 K5II 6759 men om det er riktig å sammenligne priser med dem er jeg usikker på? Reklamsajonsrett og service blir kanskje vanskeligere/dyrere gjennom dem?

 

Litt usikker på hva opsjonene var? Du kan altså få reparert K20D om du vil?. Men en fin K-5 til 3.500,- synes jeg er et greit tilbud hvis du har planer om å bruke den en stund. Hvis du skulle selge den så vil du jo ikke tjene noe på dette tilbudet.

Lenke til kommentar

Jeg skal uansett fortsette med pentax. Og kjøpe K5 til 3500 er foreløpig det eneste tilbudet jeg har fått. Om man tar nyprisen på K5 5900 og trekker fra litt for bruk. Minimum 1000kr (her følger det jo med full garanti osv så kan kanskje ikke forlange mere trekt fra) også kan vi trekke fra 2-3000 for service og bryderi på min k20. Da ligger vi ned mot 2000kr så syns ikke 3500 er ett knalltilbud. De kan jo tilby meg rep eller ny k20 også regner jeg med så noe må jeg jo finne meg i å betale i mellom men skal spørre dem om de kan tilby det. Har ikke fått invilget reklamasjon så dette er bare ett tilbud jeg har fått over mail, de har bare sett ett bilde jeg har sendt dem.

 

Er egentlig uinteressant hva jeg får igjen får k20 når den er i orden. Jeg har uansett krav på en service og bytte bildebrikken og annen elektronikk pluss sending hit og dit er ikke gratis. Jeg syns de kunne gi tilsvarende denne prisen i avslag.

 

Nyprisen på k20 var jo også ganske mye høyere når jeg kjøpte den enn K5 er nå. mener det var rundt 9000kr. Det vil si at jeg har brukt 9000kr på noe som ikke fungerer og skal få igjen 2500kr for det? (avslaget på k5) Men som sagt de trenger bare å bla fram en k20 å gi den til meg gratis også.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Jeg synes 3500 hørtes ut som en grei avtale for begge parter, så når du har fått prutet den ned så tror jeg du kommer veldig godt ut av det. K-5 er en stor oppgradering fra K20.

 

Merk deg også at det er ganske små forskjeller på K-5 og K-5II. Det er etter min mening ikke verd flere tusen kroner ekstra. K-5II er antagelig en minioppgradering for å dra ut tida til den egentlige oppgraderingen. Et japansk blad har spekulert i at det dukker opp et par Pentax-modeller kalt K-3/K3s allerede i april. Min antagelse er at det er den egentlige og store oppgraderingen fra K-5-serien.

Lenke til kommentar

Fikk det for 3000, må sies å være greit kjøp. Har vært demokamera som importør har vist fram til kunder så har ikke vært ute hos "vanlige" folk. Med full garanti og reklamasjon, Jeg syns det var bra service, de har ikke en gang spurt om å se på k20,n og når jeg hadde overført pengene (handelen gikk gjennom Fovi) så passet det seg sånn at jeg kunne dra innom importøren og hente det selv. Hadde avtalt på tlf først og fikk bare esken i hendene når jeg kom inn døra. Kanskje en ide å stikke innom der av og til og si at man kommer for å hente ett kamera, de spurte ikke om navnet mitt en gang :) Har fått det nå og er sålangt veldig fornøyd. Litt uvant grep, tror jeg liker grepet/knappeplasseringen bedre på k20 men mulig det er en vanesak, er jo godt med større skjerm også. Bildekvaliteten er jo langt over k20 og iso egenskapene er ikke fra samme planet. Kjekt å kunne filme også :)

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...