Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sender pakker hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et asus p4c800-e hovedkort med onboard netverkskontroller. Jeg har ikke installert noe annet enn drivere til maskinen og antivirus. Maskina sender pakker som en gal... i skrivende stund er ca 30'000 pakker sendt og 750 mottatt. den kverker linja mi helt. har noen noen forslag på hva i alle dager dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er "heldig" og har fått noe spyware e.l. allerede? Prøv å legg inn en brannmur for å se/hindre hva som går ut og prøv å rense maskinen med programmer som spybot og/ eller adaware

Skrevet

W32.Welchia.Worm has been successfully removed

from your computer!

jeg har ikke snøring på hvor den kan komme fra, jeg kuttet en pc fra nettverket tidligere idag, den sto og sendte pakker som et helvete, så tok min over når jeg tok av den.. jaja.. da er sikkert den andre infisert også da.. lurer på hvor jeg har fått den fra da, det finner jeg sikkert aldri ut :)

Skrevet

Både Welchia og Blaster viruset sprer seg via nettverk. Man behøver ikke åpne noen mail eller kjøre noen filer for at maskinen skal bli infisert.

Det er IKKE nok å fjerne viruset, da kommer det bare tilbake igjen. Du MÅ installere patchen for dette. Gå inn på Windows Update og lese mer om det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...