Gå til innhold

ArmA 3 blir Steam-eksklusivt (Win)


Anbefalte innlegg

Jeg leste hele blogposten, og de kommer med den samme elendige argumentasjonen som du gjør. ;) Ingenting av det der gjør utviklingstiden noe kortere eller enklere for utviklerne. "Enklere" for den gjennomsnittlige bruker å forholde seg til? Ja, absolutt. Er alltid enklere for forbrukeren når han/hun er tvunget inn i et lukket system.

 

Jeg antar at du ikke er en utvikler. Alt som allerede er implementert i Steamworks er ting Bohemia ikke trenger å skrive selv. Det betyr selvsagt at det blir mindre arbeid for Bohemias egne utviklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimrende nyheter. Dette er noe vi virkelig har savnet i Arma 2 med tanke på å kunne joine "friends" direkte til servere. Håper de utnytter dette med å hive ut linuxbasert dedicated server software i samme slengen. Noe annet ville være idiotisk.

 

Noen som har lest noe om de skal gjøre noe med admin interface og server administrasjonsprogramvaren?

Lenke til kommentar

Er i hovedsak ikke så veldig begeistret for 'eksklusive' titler som kun kommer på Steam eller Origins.

Men dersom detter letter jobben for utviklerne, så bør det jo til slutt være en fordel for oss som forbrukere.

 

Sitter selv på en eldgammel steamkonto fra tidlig beta med kun fire tall. Og husker all smerten og irritasjonen med steam i de tidlige dager, steam er ikke perfekt i dag. Men det er bra, og de har hatt en veldig positiv utvikling siden den gang.

 

Krysser fingrene for at Bohemia har suksess med Arma 3 og steam :)

Lenke til kommentar

Steam-eksklusive spill er det samme som å leie spillet, ikke eie det. Det er det synet jeg har på Steam, og jeg er ikke spesielt glad i å bruke penger på slikt.

Nå er det slik at å eie spill ikke går an med mindre du eier rettighetene til spillet, men å eie en lisens til å bruke spillet.

Ofte i form av en CD-nøkkel i tidligere tider. Eller original-CD.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steam-eksklusive spill er det samme som å leie spillet, ikke eie det. Det er det synet jeg har på Steam, og jeg er ikke spesielt glad i å bruke penger på slikt.

 

Leier du spillene dine på Steam nå? Betaler du en fast sum i måneden for å få spille spillene dine der? Du leier ikke CD-keyen, eller lisensen din på Steam, du kjøper den, til odel og eie.

Lenke til kommentar

FYI folkens:

 

Dere EIER aldri et spill dere kjøper. Dere kjøper bruksretten til det.

Dere har samme rettigheter på Steam som ved kjøp av en fysisk er plate, men med noen begrensninger mtp at man må bruke Steamtjenesten.

 

Synes på ingen måte det er fælt. Har alle jeg spiller med som venner der, alle settings og saves lagres i Steam Cloud, og jeg kan laste ned alle spill på de maskinene jeg har eller etter reinstallasjon. Sammenlignet med helsikket man hadde "back in the days" hvor man var fucked om en CD ble stripet opp eller forsvant, er fordelene med Steam >>>>> de negative sidene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...