Gå til innhold

Hjelp til å bygge avansert CAD/KAM PC


Anbefalte innlegg

Jeg er en klesdesigner og trenger hjelp til å sette sammen en 100 % selvvalgt PC. Men har dessverre ingen kunnskap innen dette =0/

Hvor / hvem kan bygge dette sammen for meg ?

Har valgt ut noen komponenter som skal være med, men mangler resterende og om det er noe mer som må være med ?????

 

Prosessor : Intel® Xeon® Processor E5-2687W ( ut i fra http://www.cpubenchm...h_end_cpus.html skal denne være best ??? )

 

Hovedkort : Asus Rampage IV GENE

 

Minne(RAM) : Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB x 2 stk

 

Skjermkort : PNY Quadro® K5000 4GB GDDR5

 

Harddisk : ?????

 

SSD-disk : Corsair SSD Neutron Series GTX 480GB

 

Prosessorkjøler : Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

 

Kabinett : Corsair Obsidian 800D eller 900D ???

 

Strømforsyning : ?????

 

DVD-brenner eller Blu-ray : ?????

 

Lydkort : ?????

 

TV-kort : ?????

 

Minneskortleser : ?????

 

Skjerm : Apple Thunderbolt Display ( vet ikke hva som må til for å bruke den sammen med PC siden det er MAC )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er nok å få komplett.no eller lignende nettbutikk til å sette sammen pcen for deg, hvis du ikke klarer dette selv. Skjermen vil passe, de aller fleste nyere skjermkort har displayport-utgang, som er samme port som Apples Thunderbolt (minus dataoverføring sammen med bildet), så der trenger du ingenting. :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger en PC som skal brukes til spesiele 3D tegne og simulering programer. Og jeg er helt enig at det er voldsom dyre deler, men det er det de koster. Skulle gjerne ha sluppet å bruke så mye penger på PC´en =0) Har ikke kunnskap til å vite hva som går eller ikke, det er derfor jeg ber om hjelp =0). Så hvordan løser jeg problemet med RAM, siden jeg skal ha 64 GB og ikke 32 GB ?

Lenke til kommentar

Altså, om stabilitet og driftssikkerhet er førsteprioritet burde du definitivt kjøpe Xeon-prosessor, RAM med Error Correcting Code (ECC) og et hovedkort som støtter dette.

 

CPUen du har funnet støtter ECC-minne, og det er definitivt den kraftigste åttekjerneren du kan få tak i nå. Siden det er en CPU med LGA2011-base må du ha et hovedkort med LGA2011-sokkel.

Et hovedkort med ECC-støtte og LGA2011-sokkel er P9X79 WS.

Minnebrikker med ECC kan fås i 4GB 1333MHz CL9 for en grei pris, som ærlig talt er mer enn raskt nok for det meste. Med 4 slike får du 16GB RAM og med 8 får du 32GB RAM.

 

Det du må vurdere er om det virkelig er verdt å spare litt penger og bygge selv framfor å være garantert service om noe går istykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...