Gå til innhold

Russiske stridsvogner observert ved Gjøvik (Wargame: Air/Land Battle)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja den kan jeg være enig i, snakket med devsa om det om at kamovarianten først ble utlevert i 85. Dem mente at kamovarianten funket fordi dem gjorde norske soldater lettere å skille ut og fordi det forsatt var innenfor campaignens tidslinje (sommer 1985), hvilket var hovedkriteriet.

Lenke til kommentar

her er liste over units de har gitt ut screenshots av sålangt:

 

http://www.wargame-e...hp?f=91&t=24577

http://www.wargame-e...hp?f=91&t=23112

 

og teaser: http://www.youtube.com/watch?v=YFSPfq2SlUk

 

og release trailere til wargame european escalation:

http://www.youtube.com/watch?v=n_xLCrq8b4c

http://www.youtube.com/watch?v=fPyWhf0VQbs

Endret av ThorSuth
Lenke til kommentar

apropos det, er det noen, noensinne, som har likt m75 jakken? Eller hetta for den saks skyld.

Ettersom permuniformen ikke isolerte særlig godt vil jeg påstå at feltjakka var fin å ha, til tross for at vi måtte dampe ut skrukker av den i mitt kompani. Det var også veldig greit å ha feltjakka på i vinterperioden da det var -20 morgeninspeksjon og vi sto ute på eksplass og koste oss. Vi brukte den aldri i "felten" da, så jeg vet ikke hvor ubehagelig den var der.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

kommer til å legge ut ett review om lukket beta her om ett par dager.

 

Ikke så lurt hvis det er NDA involvert i betatestingen, noe det mest sannsynlig er, så vent med det du hvis du ikke ønsker et kobbel med advokater på nakken :p

Lenke til kommentar

AIRLANDBATTLE beta.

 

Førsteinntrykk.

 

Hvis jeg skal være ærlig så er dette antageligvis det mest nyanserte RTS (eller RTT om du vil) spillet jeg har vært borte i til dags dato selv med de begrensningene Betaen gir. Grunnprinsippene er forholdsvis enkle, men å mestre dem er en helt annen sak.

 

Eneste gamemode tilgjengelig for øyeblikket er destruction, som går ut på å drepe nok av fienden til å nå en hvis poengsum (hvor mange poeng en enhet gir avhenger av enhetens kvalitet, en M113 vogn gir 5 poeng mens en LEO 2 gir 150 osv) Du får reinforcments points av å kontrollere sektorer med kommandoplassvogner (disse er som regel sårbare og verdt en haug med poeng) Disse RPene bruker du så til å kalle inn nye enheter fra sektorer som liggev ved enden av kartet.

 

Den tradisjonelle stein saks papir modellen brukes ikke i dette spillet. Istedet må du se på hvert eneste enhet sine gode og dårlige sider. og siden det er 750 forskjellige units så kan du si at det er en del nyanse. Våpensystemer, (det være seg alt fra rifle, mg, Infanteri AT våpen, ATGM, SAM, autokanon,tank kanon, artillerikanon osv.) panser (Front, side bak og topp), Optikk (har du ikke god rekognoseringsenheter kan du like godt legge deg ned å dø) rekkevidde, mobilitet, ammokapasitet, osv. Infanteri er altid motorisert/mekanisert og kommer altid med sin egen vogn som må regnes som et eget våpensystem. Enheter har også forskjellige varianter. (Leopard 1 har f'eks 5 varianter fra Leo1A1 til LeoA5 med forbedring av panser, siktesystem, kanonstabilisator osv) i tillegg kommer veterancy inn i bidet som gjør ting enda mer komplisert.

 

Som en nyhet til wargame serien er det også kampfly med i spillet. med noen fine screenshots her:

 

http://www.wargame-e...hp?f=91&t=25332

 

Flyene kjøpes med RP akkurat som andre units og står så på standby. Du kaller dem inn i korte perioder fra bestemte luftkorridorer før de enten blir skutt ned/går tom for drivstoff eller sendt ut. de må så ta en pause avhengig av hvor mye våpen/bensin de har brukt eller skade skade de har tatt.. også her er det mye nyanse. med interceptors som F104 som kan gå rett frem temmelig fort med kortdistansemissiler men fint lite annet, Airsuperiority fly som F-15 som er gode på dogfights og herjer med langdistansemissiler som AAMRAAM, CAS fly som SU25 som tåler mye, biter hardt fra seg men har lite å stille opp mot andre fly, det finnes også SEAD fly som SU 22 med radarsøkende missiler som kan låse seg på alt med radar (som kan slåes av og på ) .

 

Tempoet og intensiteten er skrudd opp ett par hakk i forhold til wargame: european escalation, kartene er enorme. de vi får prøve er highvay to olso ment for 2-4 spillere og östersund ment for 6-8 spillere (dette kartet er rett og slett enormt med fronter som dekkes av 100vis av enheter) det skal også komme kart på over 150 Kvadratkilometer ment for 10 vs 10 matcher.

 

Definitivt ett spill jeg vil kjøpe på dag 1..

Endret av ThorSuth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...