Gå til innhold

[løst] Dead Space 3 - umulig å komme videre pga null ammo og healing


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Dead Space 3 tidligere i dag til PC, og så langt elsker jeg det. Men et stykke ute i spillet skal jeg reparere strømmen, men det er umulig. Jeg har én healing pack og én ammo pack, og når jeg starter den første strømmen kommer minst fem, seks fiender. Om jeg klarer å ta dem er jeg like langt, fordi jeg da har enda mindre ammo og healing enn jeg startet med, og det er fortsatt to strømbrytere igjen. Med andre ord er det helt umulig å fortsette, hvis jeg ikke har oversett noe svært viktig. Har knapt spilt de to første (gikk fort lei), så aner ikke så mye om hva man kan gjøre her. Stasis fungerer svært bra, men har ikke noe igjen av det heller. Noen som har et tips hva jeg kan gjøre? Spiller for øvrig på normal. Prøvde å stille ned vanskelighetsgraden, men da kom det av en eller annen grunn enda flere fiender enn før. WTF?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har noe lignende som den der butikken, men denne gangen lager vi våre egne våpen. :) Og ja, jeg tråkker på alt jeg ser av fiender osv. :)

 

Men har kommet videre. Startet lengre bak i spillet når jeg startet igjen, så fikk samlet opp en del ammo. Irriterende nok har jeg nå nok ammo til en liten hær, men fortsatt bare én health pack. Jaja, går vel fremover likevel. :) Var aldri noen fan av de to første, men dette var morsomt. :)

Lenke til kommentar

Så lenge du tråkker i stykker lik vil du aldri gå tom for ammo og liv. Jeg spilte gjennom på hard, og hadde nesten aldri lite ammo. Du får som regel minst en helsepakke og litt ammunisjon per kamp.

 

Butikken er erstattet av et crafting system. Under crafting kan du lage ammo og helsepakker om du skulle trenge litt ekstra. Husk også å oppgradere våpnene.

Lenke til kommentar

Jeg har tråkket i stykker alt som kan tråkkes i stykker, og jeg gikk tom for ammo og helse ganske kjapt. En helsepakke og en ammopakke pr kamp holder ikke i lengden, og spesielt ikke når det er mange fiender om gangen. Når det gjelder crafting har jeg endelig klart å lage litt ammo og helsepakker, men veldig få. Jeg tror jeg begynner å skjønne hvorfor ign.com sa andre runde er mye bedre enn første. ;)

Lenke til kommentar

Når gikk man egentlig fra å "spille fordi det er moro" til å kreve at man "spiller på rett måte" for å ha sjans? Jeg plaffer løs til fiendene er døde. Vanligvis sikter jeg mot hodet (eller der jeg antar 'hodet' er), men jeg pleier også å skyte føttene av dem og tråkke på dem. Men uansett, det burde ikke være mulig å bli sittende fast uten ammo og helse fordi man "spiller feil". Sorry, mac, men det er like idiotisk som å slenge ut på tørr, flat asfalt i en svak sving i Gran Turismo fordi man "kjører feil".

Lenke til kommentar

En av tingene som er unikt i Dead Space er at lemmene er svake punkt, ikke hodet. Kutt av armer og bein, så går det bedre. Om det er noe du ikke visste fra før, så har du jo i grunn spilt på "feil" måte.

 

Er i prinsippet enig med deg, men man må jo se det i sammenheng med sjanger. Dead Space er overlevelsesgrøss, og da forventer man at man ikke kan fyre løs og gulpe ned helsedrikker i hytt og gevær og likevel gå videre. Samme med Gran Turismo. Hvis jeg setter meg ned med en kjøresimulator, så forventer jeg at jeg sklir ut i svingene om jeg kjører "feil". Det må jo være en utfordring om man spiller, og dersom det er for vanskelig kan man jo bare gå ned til laveste vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Er bra vi ikke har evig helse og ammo, men samtidig synes jeg det blir helt feil at man lett kan slippe så fullstendig opp for både ammo og helse at det ikke er mulig å komme videre. I Resient Evil har vi jo for eksempel en kniv i verste fall, og vi har alltid en eller annen form for nærkampsvåpen i Silent Hill. Dette gjør at vi alltid har en måte å forsvare oss på til vi får mer ammo og helse. I Dead Space 3 har vi derimot kun et lite knyttneveslag som ikke gjør noe særlig skade i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom Dead Space 3 på Normal, fullført i går. Man vasser jo i medikits og ammunisjon, så skal ikke være noe mangel såfremt man ikke gjør noe forferdelig galt.

 

Flere av Necromorphene har klør, og disse kan man plukke opp med telekinese etter man har kverket dem for å sende klørne som våpen inn i neste Necromorph. Man sparer ammunisjon på denne måten.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Bare til informasjon var det der den siste kommentaren fra deg jeg kommer til å lese. Du er ikke første jeg har på ignorerlisten, og blir neppe den siste.

 

Til dere andre: Jeg har delvis gitt opp spillet nå. Elsket demoen, men den foregikk jo på den isplaneten. Så langt har jeg fått den lille roboten, men alt foregår jo på et romskip som er så mørkt at jeg knapt ser noe som helst, og når de i tillegg begynner med de små aliensene som klenger seg på deg gikk jeg fort lei. Kjipt, demoen lovet jo veldig bra. Bedre lykke neste gang. Jeg går heller tilbake til Aliens: Colonial Marines. Man klan vi hva man vil om det, men det er faktisk moro å spille. Det burde jo være det viktigste, ikke å skremme folk ved å ha det så mørkt at det ikke er mulig å se noe, og si ifra lenge før aliens dukker opp. At de fleste aliens i DS3 er så raske at jeg har problemer med å sikte på dem hjelper jo heller ikke. Da blir det bare irriterende.

Lenke til kommentar

Han har lagt deg til på listen over ignorerte brukere, så det nytter ikke å erte ham.

 

Jeg må si at jeg er litt overrasket over at du synes det er så vanskelig. Opplevde heller ikke at det var så innmari mørkt, dessuten kan lysstyrke stilles på.

 

Ellers virker det som om du har valgt en ikke helt optimal våpepakken. Til de små beistene du snakker om er det bare å kjøre et tohåndsvåpen med enten plasma eller hagle (et spesielt løp til militærvåpenet). Tidlig i spillet brukte jeg plasma cutter og et tohåndsplasmavåpen med tesla som sekundær (og den tuppen som lar deg skyte et skudd som spretter rundt). Senere brukte jeg hagle/rakett og chain gun (rivet)/seeker (military).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...