Gå til innhold

[løst] Dead Space 3 - umulig å komme videre pga null ammo og healing


Anbefalte innlegg

Hvor får du egentlig våpen fra? Jeg har foreløpig kun de to man starter med. Har laget to andre våpen selv (en hangle-lignende greie og en maskinpistol), men begge to sugde så mye at jeg ikke gadd bruke dem. Den plasmakuttergreia (den i høyrehånda) kapper av føttene på aliens med en eller to skudd, så holder meg til den.

 

Det største problemet er at straks aliens kommer blir jeg omringet i løpet av noen få sekunder. Når de i tillegg kom med de små som klenger seg fast så du ikke kan gjøre noe ble det litt for teit for min smak. Vurderer å spille videre etterhvert, men akkurat nå går det bare i Rift. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våpen må man bygge selv i ingeniørstasjonene (Bench). Hold inne 'B'-testen (på PC, ihvertfall) for å få opp målmarkør og stifinner. Bruk piltastene for å se forskjellige typer mål (oppdragsmål, arbeidsbenk, draktoppgraderingsstasjon) og veien du må ta for å komme til nærmeste av disse. Det er også viktig å samle sammen ressurser slik at man har nok til å bygge og oppgradere våpnene sine, samt å sette i nye chipper som man finner (dette er omtrent det eneste våpenrelaterte man finner som er ferdig til bruk).

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Som jeg sa har jeg laget to våpen til, men begge var så elendige at de ikke var brukbare til noe som helst. Har samlet opp alt jeg finner av materiale, så akkurat nå har jeg endelig nok ammo for en stund. Men nye våpen, oppgraderinger, helse osv er det bare å glemme. Det er rett og slett ikke noe materiale til å lage noe som helst annet enn litt ammo.

Lenke til kommentar

Våpenet jeg brukte stort sett gjennom hele spillet var enkeltskuddskarabin som skyter så fort du klarer å klikke, med hagle som under-våpen. Med en stasis-modul som ekstrautstyr sakket dette våpenet ned fiendene jeg traff, slik at jeg fikk bedre tid på meg til å demontere dem. Kan være verd et forsøk hvis du er usikker på hva som er riktig våpen så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...