Gå til innhold

? Google gir bort e-postadressen din


Anbefalte innlegg

Så er du av typen som er forsiktig med å kaste epostadressen din rundt, så kan det sikkert også hjelpe å styre unna apps som allerede har dårlige anmeldelser og ellers er dårlig gjennomført da det er mulig utvikleren er av den umoralske typen.

Joda, idag er det tusenvis av småfirmaer som med de beste intensjoner har bedt om tilgang til å slå av og på kamera, mikrofonen og få aksess til masse privat info, og gode ratinger har de også fått. Hvor mange av disse selskapene vil være overtatt av andre med helt andre intensjoner om et par år. Og hvor mange av disse selskapene vil når de ikke er like hotte lengere, men har en stor installert base få tilbud om alternative måter å tjene mere penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner det frister å migrere helt bort fra Google.. Har nettopp gått fra Gmail over til Outlook, og dermed har det også gått fra Google Drive over til SkyDrive. Det har jo ikke vært noen dårlig overgang, SkyDrive med Office in the Web fungerer mye bedre om du spør meg.

 

Spørsmålet er om jeg skal gå bort fra Google søk og over til DuckDuckGo, det fungerer jo også temmelig bra.. Utfordringen ligger i å erstatte Chrome, til Windows har jeg ingen gode alternativer, til OS X så har jeg hvertfall Safari eller eventuelt Webkit.

 

Du kan gå over til Opera snart,

da de skal begynne å bruke Webkit istedet for sin egen motor.

Lenke til kommentar

Kjenner det frister å migrere helt bort fra Google.. Har nettopp gått fra Gmail over til Outlook, og dermed har det også gått fra Google Drive over til SkyDrive. Det har jo ikke vært noen dårlig overgang, SkyDrive med Office in the Web fungerer mye bedre om du spør meg.

Det handler mer om å ta et standpunkt, at du ikke er trygg uansett hva du bruker er sånn Internett fungerer.. Men retningen Google har tatt den siste tiden med å kutte ut EAS støtte i Gmail, presser på brukere Google+ og alt mulig rart så er det strengt tatt kun en eneste ting jeg som trofast Google bruker i mangfoldige år nå kan gjøre for å signalisere at nok er nok, og det er ved å rett og slett ikke benytte tjenestene lenger.

Word og word!

 

Vært med Google lenge, nå. Men det med EAS og Google+ var det som fikk meg til å bytte over og innse hvor mye bra MS har gjort i det siste. Google har dessverre gått bort i fra "Don't be evil"-varmerket sitt i senere tid.

 

Ang. nettleser finnes det andre WebKit-browsere enn Chrome. Evt. Opera kommer snart med det, som nevnt.

Lenke til kommentar

Word og word!

 

Vært med Google lenge, nå. Men det med EAS og Google+ var det som fikk meg til å bytte over og innse hvor mye bra MS har gjort i det siste. Google har dessverre gått bort i fra "Don't be evil"-varmerket sitt i senere tid.

 

Ang. nettleser finnes det andre WebKit-browsere enn Chrome. Evt. Opera kommer snart med det, som nevnt.

+1

 

La inn Opera i går, og må si det har kommet seg mye siden sist jeg testet. Tror faktisk jeg skal kjøre den som hovedbrowser i noen uker og se om ikke det blir den nye faste

Lenke til kommentar

Vært med Google lenge, nå. Men det med EAS og Google+ var det som fikk meg til å bytte over og innse hvor mye bra MS har gjort i det siste. Google har dessverre gått bort i fra "Don't be evil"-varmerket sitt i senere tid.

Men jeez, crybabies, nå må dere altså slutte å gnåle om at Google har kastet ut en proprietær kostbar møkkaprotokoll, og heller bruke noe standardisert som vanlige follk.

 

Det er faktiski ikke mulig for meg å formidle i ett enkelt innlegg hvor fullstendig vannvittig hoppende selvmotsigende det er å syte over noen som er slemme med forbrukere, og samtidig skriuve at man bruker noe så grenseløst forbrukerfiendtlig som EAS, Ethvert språk mangler rett og slett ord får dét.

 

Har forøvrig planer om å ditche google calendar når pga det håpløse Google+-idiotiet deres. Gmail har jeg aldri brukt, og app-kjøp er lagt på vent mens jeg venter på Ubuntu på mobil for å se om det blir bra. DDG har tatt over som standard søkemotor og, ganske enkelt fordi google har begynt å gi meg stadig dårligere og mindre relevante søkeresultater (mangler enkelte nøkkelord, selv med + foran). Ingen Google-fanboy altså. Men det får være måte på å syte over ting som gjør at man ikke bare møter seg selv i døra, men river den av hengslene og prøver å knuse egen skalle med den.

 

/rant i aller beste mening. :p

Lenke til kommentar

Hva er galt med EAS? Det var eneste måten jeg kunne få Push støtte via Gmail på iOS, nå har Google fjernet det så eneste måten jeg kan få push støtte på min telefon er via iCloud (underlegen tjeneste) eller Outlook som fungere veldig bra.

 

Måten Google har fryst ut både Googe søk, YouTube og alt mulig på Windows Phone er langt under beltestedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeez, crybabies, nå må dere altså slutte å gnåle om at Google har kastet ut en proprietær kostbar møkkaprotokoll, og heller bruke noe standardisert som vanlige follk.

Og du kan begynne å diskutere på en skikkelig måte uten å kalle folk ting..

 

Forklarte mitt synspunkt i en annen tråd. Kort og godt: Det fungerte utmerket med EAS, Google fjernet det med hensikt i å plage oss som var avhengige av det. Det gjør meg irritert.

Å bruke åpne standarder mot Gmail fungerer svært dårlig. De eneste "åpne standardene" som virker sånn noenlunde er det kun Gmail som bruker, altså må klienten spesifikt ha støtte for Gmail. Å bruke vanlige, standardiserte standarder, som IMAP og POP mot Gmail og det proprietære labels-systemet fungerer svært dårlig. Sletter jeg en mail fra en "mappe" (som det er i min mail-klient) og den mailen ligger under flere labels i Gmail får jeg rare resultater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du kan begynne å diskutere på en skikkelig måte uten å kalle folk ting..

 

Forklarte mitt synspunkt i en annen tråd. Kort og godt: Det fungerte utmerket med EAS, Google fjernet det med hensikt i å plage oss som var avhengige av det. Det gjør meg irritert.

Å bruke åpne standarder mot Gmail fungerer svært dårlig. De eneste "åpne standardene" som virker sånn noenlunde er det kun Gmail som bruker, altså må klienten spesifikt ha støtte for Gmail. Å bruke vanlige, standardiserte standarder, som IMAP og POP mot Gmail og det proprietære labels-systemet fungerer svært dårlig. Sletter jeg en mail fra en "mappe" (som det er i min mail-klient) og den mailen ligger under flere labels i Gmail får jeg rare resultater.

Det burde jeg selvfølgelig helst gjøre. ;)

IMAP fungerer GLIMRENDE med gmail - og det er bra du ser at det er den proprietære biten av løsningen som er problemet (som vanlig). Feilen er altså at det ikke har kuttt ut alt proprietært enda. :)

IMAP, CalDav og WebDav er de mest utbredte standardene du finner på sine områder.

Lenke til kommentar

Joda, men Google støtter jo ikke push varslinger via IMAP på noe annet enn Android telefoner... Og skal du holde Gmail organisert så må du jo nesten benytte Label systemet, som fungerer bra nok det om du utelukkende bruker mail.google.com, eller Google sine egne e-post klienter, benytter du noe annet så blir det som oftest bare rot.

 

 

Det ironiske oppi det hele er at selv label systemet fungerte stortsett problemfritt over EAS, men ikke over IMAP som nå er det eneste de altså støtter. Skal ikke akkurat si at EAS er bare gull og grønne skoger det heller, må betale royalties til Microsoft og det er latterlig få klienter til OS X som i det hele tatt støtter EAS (ettersom det royalties involvert så støtter jo de færreste "open source" og gratis alternativer EAS) men jeg har ikke så veldig mye imot proprietære løsninger så lenge de faktisk fungerer og får jobben gjort..

 

Nå har jo uansett Gmail støttet POP, IMAP og EAS i evigheter, at de plutselig FJERNER EAS til frustrasjon for mange brukere som faktisk benytter seg av det kan jeg ikke helt forstå at skal være en positiv ting? IMAP har vært der hele tiden, så det at de nå fjerner EAS har jo null betydning for IMAP biten.

 

 

Har null tro på at Google gjør dette for å støtte åpne standarder, de gjør det rett og slett for å gi Microsoft fingeren, det har de jo tydelig bevist med holdningen sin mot Windows Phone hvor de aktivt blokker alt fra YouTube til Google Maps osv for brukere som forsøker å aksessere fra Windows Phone 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google støtter da vitterlig IMP_IDLE så vidt jeg vet.

 

Det er riktignok noe man helst bør unngå uten et godt mappeoppsett fordi det drar en del batteri om alle unødvendige varslinger, nyhetsbrev osv. pushes.

 

Den ekstremt ræva støtten for IMAP i WP 7 er verre, spør du meg. WP er jo fullstendiog uytelukket for enhver bedrift som ikke kjører et EAS-oppsett, og de blir heldigvis flere.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...