Gå til innhold

Samsung Series 7 Chronos 770Z5E


Anbefalte innlegg

Ser definitivt behovet for mer plass! Har selv tatt ut DVDrommen for å få plass til SSD + HDD.

Ingenting å ta ut av 770Z5E. Ikke mulighet for mer plass... :(

 

Får man virkelig full refusjon ved å levere tilbake en laptop innenfor 30 dager? Trodde dette nærmest kun var salgsgimmick, og kun var gjeldende om man så og si kun hadde sett på produktet. Hvertfall ikke brukt det :p

Skal visst ikke være noe problem det. Er visst også de som drar dette ganske langt og ender opp med å bli bannlyst fra butikken. De har gjerne "lånt" dyre tv'er flere ganger.

 

Men ja, om valget ditt skulle ende på ASUSen, så kan det jo kanskje være aktuelt å sjekke neste generasjon av Multicom sin Kushan. Ikke at jeg har sjekket specs, men her pleier man å få mye for pengene. Selv om de kanskje ikke ser ser like bra ut som ASUSen, (og ikke i nærheten av Samsungen).

Vet man får mye for pengene på Kunshan, men leser også veldig mye forskjellig om kvalitet og kjøling... Er som nevnt veldig fornøyd med 770Z5E, men om jeg kan få opptil dobbel ytelse på visse spill, større skjerm, mer minne og mer diskplass for noen få tusen ekstra... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne snart en måned og har vært veldig fornøyd. Likevel sitter jeg nå å lurer på om jeg skal levere den tilbake (30 dagers åpent kjøp :)) og heller vente på ASUS G750JX. Først og fremst pga ytelse på grafikk, ettersom jeg har planer om å følge med på spillfronten noen år til.

 

Samsung har penere design (subjektivt), bedre batteri (vil jeg tro) og veier mindre.

Asusen er kraftigere, Haswell, større skjerm (men hvor god er den i forhold til Samsungen?) og yter veldig bra i spill må man tro.

 

Noen med kloke tanker rundt dette?

Jeg har en asus g75. Den har kanskje den mest fenomenale gpu og cpu kjølingen jeg har vært bort i. Jeg kunne klokke skjermkortet uten problem og fortsatt spille trygt under hetebølgen. Men ,og dette er et stort men, skjermen suger utrolig hardt. Jeg mener den er blass og kornete. Den dere "gamere trenger ikke bra skjerm" er så utrolig irriterende filosofi når maskinen er så dyr og uten ssd.

En annen ting jeg vil advare mot er batteritiden. Min maskin har iallefal ikke grafikkbytte funksjon siden asus mener " spillbærbar skal ikke vare lenge på batteri". Selv med haswell tror jeg neppe maskinen vil holde noe lenge.

Jeg er stor og sterk så for meg går det sån akkurat å drase den med meg, men selv jeg syns den kan være tung til tider. Laderen alene veier 1 kg. I skolesammenheng med masse bøker blir det faktisk ganske tungt

Lenke til kommentar

Jeg har en asus g75. Den har kanskje den mest fenomenale gpu og cpu kjølingen jeg har vært bort i. Jeg kunne klokke skjermkortet uten problem og fortsatt spille trygt under hetebølgen. Men ,og dette er et stort men, skjermen suger utrolig hardt. Jeg mener den er blass og kornete. Den dere "gamere trenger ikke bra skjerm" er så utrolig irriterende filosofi når maskinen er så dyr og uten ssd.

En annen ting jeg vil advare mot er batteritiden. Min maskin har iallefal ikke grafikkbytte funksjon siden asus mener " spillbærbar skal ikke vare lenge på batteri". Selv med haswell tror jeg neppe maskinen vil holde noe lenge.

Jeg er stor og sterk så for meg går det sån akkurat å drase den med meg, men selv jeg syns den kan være tung til tider. Laderen alene veier 1 kg. I skolesammenheng med masse bøker blir det faktisk ganske tungt

Er dette samme som G75VW? Den har fått skryt for skjerm flere steder, så dette virker jo noe rart i så tilfelle. En av bruksområdene for meg er foto, men jeg vurderer å heller investere i en dedikert skjerm til dette eventuelt.

 

Jeg har nå levert tilbake Samsungen. Den har en veldig god skjerm, men ytelse og størrelse var litt for snaut. Foreløpig venter jeg på Asus G750JX, men har ikke spesielt dårlig tid. Så jeg kan fint vente til det kommer noen gode tester av den og eventuelt andre alternativer.

 

Vekt er ikke en issue for min del. Den skal ikke bæres rundt, men for det meste kun flyttes innenfor leiligheten. Om den veier 2, 4 eller 8 kilo spiller liten rolle. Ok, kanskje ikke 8 da. :)

Lenke til kommentar

Er dette samme som G75VW? Den har fått skryt for skjerm flere steder, så dette virker jo noe rart i så tilfelle. En av bruksområdene for meg er foto, men jeg vurderer å heller investere i en dedikert skjerm til dette eventuelt.

 

Jeg har nå levert tilbake Samsungen. Den har en veldig god skjerm, men ytelse og størrelse var litt for snaut. Foreløpig venter jeg på Asus G750JX, men har ikke spesielt dårlig tid. Så jeg kan fint vente til det kommer noen gode tester av den og eventuelt andre alternativer.

 

Vekt er ikke en issue for min del. Den skal ikke bæres rundt, men for det meste kun flyttes innenfor leiligheten. Om den veier 2, 4 eller 8 kilo spiller liten rolle. Ok, kanskje ikke 8 da. :)

Jeg ar en venn som ikke klarer å se at ips eller plasma paneler ser bedre ut enn tn eller tft. Det samme gjelder lyd. ikke alle hører hvorfor sennheiser er bedre enn dr. drey. Du som driver med foto vil garantert se hva jeg mener. Hele tiden må man på tn panelet til asus snu skjermen for å få riktig vinkel, og selv da er bildet dårlig. Mange anmeldere er som han kompisen min.

Leste også anmeldere som ga sony experia z pluss for skjermen. Både jeg og dama reagerte når vi så xperia z på hvor dårlig skjerm den hadde. Skjermen er for øvrig et tft panel.

Jeg anbefaler deg å se på pc, før du kjøper. Den ser faktisk helt grei ut når man spiller. Men til web og film og foto ser den fæl ut. Helt subjektivt selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Betadriverne til ati har til nå fungert helt ypperlig for meg. Jeg har ikke så mye erfaring med optimus til nvidia, men jeg må si jeg liker den automatiske grafikkbyttefunksjonen til samsung. F.eks kan jeg stille den inn til å huske at cesar 3 ikke trenger å bruke amd 8800, men intel sin integrerte grafikk. Slipper dermed å trykke på en knapp når man starter spill for å velge riktig skjermkort. Synes til nå at ytelsen er konsekvent fin, med tanke på at driverne ikke er optimalisert enda.

Har samsung en egen grafikkbyttefunksjon? annet enn AMDs controlcenter? Jeg sliter fortsatt med lav ytelse selv om jeg har forsøkt å sette de brukte spillene/programmene på "høy ytelse".
Lenke til kommentar

Har samsung en egen grafikkbyttefunksjon? annet enn AMDs controlcenter? Jeg sliter fortsatt med lav ytelse selv om jeg har forsøkt å sette de brukte spillene/programmene på "høy ytelse".

Det er to steder i control center som er relevant, en der du setter default-oppførsel på batteri/plugget inn og en der du kan sette spesifikt for hvert program. Jeg har også hatt problemer med at den bruker feil skjermkort, men det har fikset seg etter å ha alt tabbet inn og ut et par ganger. Skulle ønske det var mulig å tvinge den til å bruke dedikert skjermkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samsung en egen grafikkbyttefunksjon? annet enn AMDs controlcenter? Jeg sliter fortsatt med lav ytelse selv om jeg har forsøkt å sette de brukte spillene/programmene på "høy ytelse".

Ser jeg tok litt feil. Trodde kanskje samsung hadde laget funksjonen siden skjermkortet ikke hadde noen offisiell driverstøtte da pc kom ut. Ser at amd må skjerpe seg litt i konkuranse med nvidia på driverfronten, selv om nvidia også har hatt en del tull med sin optimus funksjon. Jeg syns jeg dog amd er inne på noe kult. Burde kanskje inkludert manuell grafikkbyttefunksjon i tillegg så man kan velge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...