Gå til innhold

Samsung Series 7 Chronos 770Z5E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte denne i går, men har ikke fått den ennå. Noen som har den og kan svare på hvor mye "søppel" som er installert på forhånd? Er det så ille at man må reinstallere windows?

 

 

Fjern Norton så burde det være nok ;). Ellers så jeg SW update og Easy Settings, men disse er kjekt å ha med.

 

---------------

 

 

Ser ut som touchversjonen er på vei mot slutten av Mai.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/samsung-np880z5e-x01se/186955.3003/

 

Finner det rart at det kommer med en 1 tb disk og ikke SSD. Man må isåfall slite seg gjennom med å bytte ut disken.

Lenke til kommentar

Fjern Norton så burde det være nok ;). Ellers så jeg SW update og Easy Settings, men disse er kjekt å ha med.

 

---------------

 

 

Ser ut som touchversjonen er på vei mot slutten av Mai.

 

http://www.netonnet....se/186955.3003/

 

Finner det rart at det kommer med en 1 tb disk og ikke SSD. Man må isåfall slite seg gjennom med å bytte ut disken.

 

Håper virkelig at de lanserer den med SSD også :\

 

edit:

 

Ser ikke ut som de har planer om å lansere en med SSD med det første.

 

- Mister man ikke garantien visst man installerer en SSD selv?

- Mye koster det sann ca?

Endret av Abell
Lenke til kommentar

Tror du har lov å bytte til ssd. Men ved situasjoner der du må sende den inn til service. Må du sette tilbake den harddisken som følger med på plass.

 

Problemet med denne er at det ikke følger med en egen port til harddisken på undersiden. Du må fjerne hele bakdekselet.

 

Her har du en tutorial hvordan man skifter disken:

 

http://forum.notebookreview.com/samsung/713184-2013-series-7-chronos-ativ-book-8-15-owners-lounge-np770z5e-np780z5e-np870z5e-np880z5e.html

Lenke til kommentar

Oooh, likte den sorte fargen på touch-versjonen bedre en standard-sølvfargen! Teller veldig på fingrene om jeg skal vente på touch eller ikke, på en måte ser jeg heller ikke helt poenget med touch, men på den annen side er jo windows 8 nærmest laget for touchskjermer...

 

Jeg lurer også på dette med harddisken? Merkelig at touch'en kommer med 1TB istedet for SSD. Når det er sagt, er det noen som vet om man kan utvide harddisken? Hvis man kjøper f.eks. 512GB SSD? Og hva med minnet, kan dette også utvides utover de 8GB? Så på notebookcheck's test av 17" at den kan man få opp til 12GB.

Lenke til kommentar

Minne: det er to versjoner av denne maskinen, en med 4Gb på hovedkortet, denne kan ha maks 12Gb (4Gb hovedkort + 8Gb i minneslot) og en med 8Gb på hovedkortet, denne kan da ha 16Gb (8Gb hovedkort + 8Gb i minneslot).

 

Harddisk kan så klart byttes til SSD, men er ikke så lett på denne maskinen. Det er IKKE plass til både harddisk og SSD. Bytte av harddisk kan bryte garantien uten at jeg kan si det sikkert, men kjøper du maskinen som privatperson har du uansett reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten beholder du selv om du bytter HDD.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne før helgen og er foreløpig veldig fornøyd. Men jeg lurer på om det er mulig å sette inn en ekstra HDD i tillegg til SSD'en?

 

Jeg driver en del med foto, og da fylles diskene fort opp. Jeg bruker eksterne nå, men kunne tenkt meg å flytte den primære inn i maskinen om mulig.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne før helgen og er foreløpig veldig fornøyd. Men jeg lurer på om det er mulig å sette inn en ekstra HDD i tillegg til SSD'en?

 

Jeg driver en del med foto, og da fylles diskene fort opp. Jeg bruker eksterne nå, men kunne tenkt meg å flytte den primære inn i maskinen om mulig.

 

hvorfor ikke lese det som står i tråden da? er ikke mulig å ha ekstra harddisk i den laptoppen

Lenke til kommentar

hvorfor ikke lese det som står i tråden da? er ikke mulig å ha ekstra harddisk i den laptoppen

Sorry. Har lest gjennom tråden tidligere, men husket ikke at dette var tatt opp. Jaja, da får jeg fortsette med ekstern ser det ut som. Takk for raskt svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry. Har lest gjennom tråden tidligere, men husket ikke at dette var tatt opp. Jaja, da får jeg fortsette med ekstern ser det ut som. Takk for raskt svar.

 

:O)

 

ellller , så kan du bytte til en Større SSD :)

 

EDIT: Eller så kan du kjøpe en kit versjon av SSD, så kan du bruke den som ekstern;)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Jeg har denne idag, men lurer på om jeg heller skulle ventet på 870Z5E.

Vet noen når den kommer?

Mekanisk disk og høyst sannsynlig dårligere skjerm? Tror jeg heller beholder 770Z5E jeg. En 17" med tilsvarende specs som 770Z5E hadde derimot vært mer fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...