Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Real Madrid


Latias

Anbefalte innlegg

michael owen ‏@themichaelowen

category. Not in a million years would we see a Red Card for that in The Premier League but on the continent it's a definite Red.

 

Er enig i at Nani er utrolig uheldig som får det røde. Men har Owen et poeng her? PL regnes jo for å være en tøffere liga enn flere andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klippet n

http://www.videos-fo...-area-foul.html

 

Joda, jeg synes det ser ut som om Nani prøver å avlive Arbeloa på stedet. Heldigvis mislykkes han, og heldigvis ser dommeren det.

Først nå jeg ser hele klippet.

 

 

 

Virker som om Nani kaster et raskt blikk og ser at Arbeloa er på vei mot ballen?

 

Hva med der Ramos meier ned Evra? Skulle ikke det vært straffe? Ramos rører jo ikke ballen engang..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Farlig spill = gult kort. At du tolker det videre får du stå for selv.

http://www.fifa.com/...id=1290868.html

 

Resten er ikke relevant. Antar du ikke mener det er voldelig oppførsel. Ser da videre på hva som er serious foul play:

http://www.fifa.com/...28/law12-en.pdf

Du argumenterer for Reckless, men vil ha straffen for excessive force. Du har for lengst avslørt at du ikke er objektiv.

Har vel aldri sagt at jeg er objektiv, har bare sagt min mening. Anywhoo..

Litt lengre nede på den fifa-siden finner du denne regelen:

 

"A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as serious foul play".

 

Jeg mener at det røde kan forsvares, men jeg hadde og skjønt om det hadde blitt gitt gult(som nok hadde vært maks, hadde det vært i PL, med engelsk dommer).

Endret av edge
Lenke til kommentar

Ramos meier ned evra ja, ingenting å si på om de blåser for straffe der nei. Har ikke fått sett situasjonen der keeper meier ned en spiller, men såg flere mente det også var straffe.

 

Rm skulle dog hatt straffe på den med rafael, men da var jo alt nani utvist. På første målet, stod rvp i offside?

Lenke til kommentar

Så klippet n

 

Først nå jeg ser hele klippet.

 

 

 

Virker som om Nani kaster et raskt blikk og ser at Arbeloa er på vei mot ballen?

 

Hva med der Ramos meier ned Evra? Skulle ikke det vært straffe? Ramos rører jo ikke ballen engang..

Det var klar straffe. Uavhengig av det røde kortet, dommeren ødela kampen med å ikke dømme fair.

Lenke til kommentar

Rm skulle dog hatt straffe på den med rafael, men da var jo alt nani utvist. På første målet, stod rvp i offside?

 

Persie var ikke med i spillet. Og nei, Madrid skulle ikke hatt straffe på "handsen". Rafael hopper og da er armene i naturlig posisjon. Klassisk eksempel på at ball søker hånd. At Graham Poll mener han kunne vært utvist for det er ikke noe anna enn latterlig. Fyren må virkelig oppdatere seg på reglene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...