Gå til innhold

[Løst] 144hz skjerm viser bare 60hz.


RBHansa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du på vsync via CCC?

 

Søkte etter sync i CCC, men fant ingen ting, så jeg tror ikke det.

 

 

Edit: Jeg er litt dum akkurat nå

 

Wait for vertical refresh var off, unless application specifies. Skrudde den av, men ingen forandring. Heller ikke om den var på.

Endret av RBHansa
Lenke til kommentar

Hvilket AMD kort har du? Jeg måtte slå på en liten switch på skjermkortet for å bruke dual-link på mitt kort.

 

amd-radeon-hd-6990-bios-switch.jpg

 

HIS Radeon HD 7970 GHz X 3GB GDDRHar en knapp på baksiden hvor kablene kobles til. Trykte på den, og nå går hertzen helt ned til 25(!), men ikke til 144.

Lenke til kommentar

Dette høres merkelig ut.

 

Kansje prøve å legge inn driver på nytt?

 

Det er noe jeg ikke vil prøve da jeg formaterte maskinen forrige uke. Har til vane at CCC drivere kræsjer alt når det installeres på nytt oppe det gamle.

 

Men, om dette må gjøres for feilsøkingens del så får jeg gjøre det... Etter at alle andre muligheter er sett over.

Lenke til kommentar

HIS Radeon HD 7970 GHz X 3GB GDDRHar en knapp på baksiden hvor kablene kobles til. Trykte på den, og nå går hertzen helt ned til 25(!), men ikke til 144.

Her står litt interessant info: http://www.hisdigital.com/un/product2-712.shtml

Oppsummert forstår jeg det slik at knappen ikke skal trykkes ned, og at du da skal få 144Hz-støtte.

 

Husk å bruke DVI-porten på kortet og ikke den medfølgende DP-DVI-adapteren

Går alle kort til 144hz? klarer den 120hz?

Mener å huske at RAMDACene på 7970 har klart høyere overklokker enn Nvidias, 2560x1440@120Hz er uansett langt mer data enn 1920x1080@144Hz.

Lenke til kommentar

Her står litt interessant info: http://www.hisdigita...duct2-712.shtml

Oppsummert forstår jeg det slik at knappen ikke skal trykkes ned, og at du da skal få 144Hz-støtte.

 

Husk å bruke DVI-porten på kortet og ikke den medfølgende DP-DVI-adapteren

 

Mener å huske at RAMDACene på 7970 har klart høyere overklokker enn Nvidias, 2560x1440@120Hz er uansett langt mer data enn 1920x1080@144Hz.

 

Har plugget den direkte i DVI utgangen, ingen overganger er brukt.

Lenke til kommentar

Her står litt interessant info: http://www.hisdigita...duct2-712.shtml

Oppsummert forstår jeg det slik at knappen ikke skal trykkes ned, og at du da skal få 144Hz-støtte.

 

Husk å bruke DVI-porten på kortet og ikke den medfølgende DP-DVI-adapteren

 

Mener å huske at RAMDACene på 7970 har klart høyere overklokker enn Nvidias, 2560x1440@120Hz er uansett langt mer data enn 1920x1080@144Hz.

 

Skjønner. tenkte mer i om 144hz er mulig for har ingen kunnskap om mer enn 1080p og 120hz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...