Gå til innhold

Tiden er et abstrakt begrep skapt av mennesker?


Anbefalte innlegg

jeg kan ikke respektere dem som skal overdrive eller i de minste ikke gjør noe for dempe det

 

det er noe merkelig når man til stadig møter en motbør uten å få muligheter til å renske opp i det og da gjelder det ikke problemet med at jeg ikke er enige med forskeren i alt som det kan virke som de flest her inne er

 

Hvorfor skal man hele tiden la uenigheten ta overhand her i stede for konsentrert seg om det som er tema

 

De siste posten har det kun dreid seg om at jeg vet for lit og hvorfor jeg ikke forstår når det jeg spurte om hva forskerne mente

 

Da må dere kun være ute etter å krangle med meg .

Det gir dere ikke mye respekt fra min side

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen respekter jeg men ikke de som overdriver.

 

Du sier at jeg må spørre pent om at de presiserer svaret

Nå har jeg utålige ganger spurt etter et bedre svar , et svar jeg kan forstå eller godta

 

Men det ender bare med fantasi svar som jeg ikke kan godta som troverdige svar

og da nytter det ikke å be om noe bedre for dat har jeg prøvd

Lenke til kommentar

Bare unnskyldninger fordi dere ikke klare å hode dere unna alt eller ingen ting

 

jeg kunne sameligne det med annen tråd .

i denne tråden som skal omhandle vitenskap godtar dere nesten alt av fantasi , bere argumentene er gode nokk

 

I UFO-tråden derimot godtar dere bare det som høre den kollektive virkeligheten til

Det burde være det motsatte

Lenke til kommentar

Det er ikke fantasi, verken her eller i UFO-tråden, men fakta. At du kaller det fantasi, trolldom eller ulogisk endrer ikke at det er fakta.

At du ikke klarer å skille fantasi og fakta får du ta på din kappe, jeg forholder meg til godt dokumentert fakta, både i denne tråden, UFO-tråden og de fleste andre tilsvarende tråder.

Lenke til kommentar

Det er jo helt umulig å skille den såkalte faktaene fra fantasien når den er mer fantasifull en scince fiction

 

Veldig mange av disse faktaene er jo også bare bestem ut fra lit for få premisser fordi man får det til å stemme med en konstruert / tilpasset utgave av loven til einstein

 

Det er lit for mye fantasi satt i system til at alt er troverdig

 

Men kan dere fortelle meg hvorfor forskerne mener at det er nok å reise i stor hastighet så lever man kortere ?

 

De forklaringene jeg har hørt ( som jeg ikke husker ) ga ingen mening.

Lenke til kommentar

Leste de fakta du har lest tidligere, for det er forklaringen.

Du har 1300 poster med forklaringer, illustrasjoner og fakta her, masse å lære :)

 

Men ja, dagens vitenskap er mer eller mindre science fiction, man har funnet ut at ting er mer avansert enn man trodde for noen tiår tilbake. Om man tviholder på gammel kunnskap vil dagens vitenskap se umulig ut ja.

 

 

Btw, når det gjelder skolegang, så har jeg 9 års grunnskole og 2 års videregående + 2 år som lærling i fag som ikke har noe med vitenskap å gjøre, men alikevel har jeg klart å lære meg en del ved å lese og forstå, ikke benekte alt som høres rart ut uten å forstå hva det handler om engang...

Lenke til kommentar

Det har jo med å gjøre hvordan man godtar fantasien for man så får en forståelse hvordan de tenker

 

Da kan man tilsynelatende forstå hvordan de tenker men det betyr ikke nødvendigvis at det er riktig

 

nå kan jeg godta enkelte ting som er rart men ikke det som for lengt fra virkeligheten

flere av forklaringene er for langt unna kirkeligheten.

Da virker det som forklaringene er basert på en tidligere fantasier.

 

Man kan da ikke basere det på fantasier for å forklare andre fantasier , altså et utgangspunkt som ikke er bevist for komme med nye antagelser som de nå plutselig skal bevise

 

Da havner det for langt unna , som en religion

 

jeg vet ikke noen bedre måte å forklare det på

da er det ikke noe i det hele tatt som henger sammen her

 

å skylde på for lite kunnskap holder ikke for argumentene går lavere en det

Lenke til kommentar

Når man har helt konkrete målinger og tester du selv kan gjøre og få samme resultat, hvor er da fantasien?

 

Riktignok kreves det noen atomur og ett fly, samt ett lite team forskere, men du kan.

Er konkrete målinger "alle" kan utføre og få samme resultat som forskere fantasi?

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke kan godta det, hvorfor vil du vite mer om det?

Jeg ønsker så sammenhengen.

Du ville kalle det å lære av forskerne

 

Nå er jeg nysgjerrig på det også da er det synd å miste den muligheten bare fordi argumentene går over til fantasien

 

jeg kan jo stille spørmålet hvordan finner man riktig svar når alle alternativer er riktig ?

Lenke til kommentar

Alle alternativer er riktige?

 

Hva forventer du egentlig, ett helt annet svar enn det som er fakta? Skal man tilpasse svarene til din oppfattelse av verden?

 

Er du ute etter å ha rett eller få riktig svar?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Når man har helt konkrete målinger og tester du selv kan gjøre og få samme resultat, hvor er da fantasien?

 

Riktignok kreves det noen atomur og ett fly, samt ett lite team forskere, men du kan.

Er konkrete målinger "alle" kan utføre og få samme resultat som forskere fantasi?

 

Målingene blir sikker riktig ( elle bra nok ) hvis man bruker nøyaktig de samme premissene som forskerne.

hvis man gjør det selv så vil man neppe bruke de samme premissen og da er det ikke sikkert at resultatet blir det samme

 

Hva som er målinger i denne samen henger dog høyst usikkert for det meste er kun basert seg på teorier

kombinert med noen få observasjoner

 

Da blir det for usikker til jeg hel anser det som god nok resultat

 

Det er fint med teorier , men teorien i seg selv er ingen fasit

Heler ikke om man bytter ut enkelte av talene i beregningen

 

jeg føler f.eks at begrepet tid mangler mye før det er bekreftet fult ut

i dag opplever man tiden i en retning , det er ingen bekreftelse på at man kan manipuler den

 

når man bregner ting ute i verdensrommet så går det mye på Delta tid men det gjelder jo bare forholde mellom det man sammenligner med

Lenke til kommentar

Alle alternativer er riktige?

 

Hva forventer du egentlig, ett helt annet svar enn det som er fakta? Skal man tilpasse svarene til din oppfattelse av verden?

 

Er du ute etter å ha rett eller få riktig svar?

jeg er ute etter et fornuftig svar , noe dere ikke alltid er villig til å gi meg

Lenke til kommentar

Når riktige svar i dine øyne ikke er fornuftige, så kan man jo alltids lyve, vil du heller det?

Skal vi dikte opp noen svar du er fornøyd med?

 

Hvor mange tusen observasjoner skal til før det er mer enn "noen få observasjoner"?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det beviser bare at du er på en annen kanal en det jeg er

på en måte så forklarer det også hele situasjonen.

 

 

At det dere kommer med enten er alt ( informasjon forklart på den absolutt vanskeliste måte som man kan til vanlige personer som ikke har studert temaet ) eller ingen forklaring i det hele tatt

 

selv om det er noen unnatak så er det sjeldent .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...