Gå til innhold

Tiden er et abstrakt begrep skapt av mennesker?


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg blir beskyldt for å ha for lite kunnskap , og jeg helst burde holde meg unna denne tråden så for langer der ( i en metafor ) at jeg burde gå på universitet , eller ta grunnskolen på nytt

Da tar der høyst lite hensyn til det jeg kan , eller har hat muligheter til kunne få av kunnskap .

Da blir jeg beskyldt for ett eller annet og da har jeg like mye rett til å beskylde andre for et eller annet

 

Da virker det som man man ha universitets utdannelse for kunne søke seg inne på universitetet

 

Nå jeg tidligere har skrevet at vitenskapen ikke alltid gjør tingen så enkelt som de kan , da unskyder de seg med at de ikke kan gjøre det enklere , selv om mye tyder på de kan gjøre det enklere .

nå har jeg ikke noen tilfeller å vis til denne gangen

men som eksempel kam ta et farge eksempel

 

hvis de fleste som skal beskrive fargen på en bygning som er rosa / fiolett , så sier de at den er rosa , eller fiolett. i vitenskapen vil det heller bruke en beskrivelse som forteller at dette er en farge som består av rød og blå farge .

De vill ikke bruke ordet fiolett med med mindre de blir tvunget til å bruke det

jeg sier ikke at det har skjedd i virkeligheten men det er slik det oppfattes

Da er fiolett et bestem begrep som beskriver en bestem farge satt samme av andre farger.

vitenskapen nekter da å bruke sammensatte begrep selv om det er det som er det mest fornuftige å bruke

 

Andre ganger har man ikke noen bestemte begrep

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vitenskapen gjør det riktig, ikke nødvendigvis enkelt.

Klart, man kan forenkle det, sånn som du gjorde med dine sirkler på ett ark, men man mister hele konseptet om hva det handler om.

 

For å dra sammenligningen mot farger, så vil du ha forklart hva rosa er, uten å verken snakke om blanding av farger eller andre farger enn blå, rød og gul. Løsningen blir da å si at den er rød, problemet er at dette er helt feil beskrivelse av rosa. Om noen forklarer at rosa en en kombinasjon av rød og blå, så er dette unødvendig komplisert.

 

Du ser problemet?

For å forklare noe kan man enten dra det ned så langt at det ikke engang ligner det man skal forklare(som med sirklene), eller ha en noe avansert forklaring(som du har fått sikkert 100 av)

 

Hvordan forklare fargen rosa uten si at det er en blandede farger?

Lenke til kommentar

fint , da er vi komme nærmere for poenget mit var at vitenskapen gjør mage ting til mere komplisert en det trenger å være.

jeg er jo ening at man heller ikke skal gjøre det slik at forklaringen blir feil

 

at du mener at eksemplene med sirklene nå blir så veldig feil forstå jeg ikke helt

for det var jo bare en måte vise flere koordinatsystemer på

 

 

I den grad rosa er en blandingsfarge kommer litt an på hvordan man vektlegger det

hvilke farger som er blanding av andre farge kommer helt an på hvilket fargesystem man bruker

 

På mange måter er vitenskapen likedan

Lenke til kommentar

poenget er at man ikke kan begynne med 3djegradslinger for forklare prinsippet .

 

man skal jo ikke overdrive hverken den ene eller andre veien.

Om temaet er 3.gradslinginger, så må man nødvendigvis litt over 2+2.

 

Er ca der vi er nå, du vil ha 3.gradsligninger forklart kun med å plusse sammen 2 tall...

Lenke til kommentar

 

poenget er at man ikke kan begynne med 3djegradslinger for forklare prinsippet .

 

man skal jo ikke overdrive hverken den ene eller andre veien.

Man kan heller ikke forklare det så enkelt at det blir feil. Det er det du ønsker.

 

jeg ønsker jo bare å forstå prinsippet og så bygge vider der fra

Så man forstår jo ikke 3djegradslinger før man forstår enklere ligninger

Lenke til kommentar

Hvordan forklare prinsippet med 3.gradsligninger med å kun bruke matte på "2+2"-nivå til noen som motsier alt mer avansert enn "2+2" fordi det er unødvendig vanskelig?

 

Jo, man blir stående fast på 2+2 og vil aldri lære verken vanlige ligninger eller 3.gradsligninger. Og her er du, sittende fast i den kunnskapen du alltid har hatt, fordi alt annet er vanskelig og dermed feil.

Lenke til kommentar

 

 

poenget er at man ikke kan begynne med 3djegradslinger for forklare prinsippet .

 

man skal jo ikke overdrive hverken den ene eller andre veien.

Man kan heller ikke forklare det så enkelt at det blir feil. Det er det du ønsker.

 

jeg ønsker jo bare å forstå prinsippet og så bygge vider der fra

Så man forstår jo ikke 3djegradslinger før man forstår enklere ligninger

 

Og du forventer å få X års pensum presentert her på forumet, med oppbygning mot å forstå avansert fysikk til slutt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan forklare prinsippet med 3.gradsligninger med å kun bruke matte på "2+2"-nivå til noen som motsier alt mer avansert enn "2+2" fordi det er unødvendig vanskelig?

 

Jo, man blir stående fast på 2+2 og vil aldri lære verken vanlige ligninger eller 3.gradsligninger. Og her er du, sittende fast i den kunnskapen du alltid har hatt, fordi alt annet er vanskelig og dermed feil.

Men dere går fra 2+2 til dirket på 3djegradsligninger

å forkler 2+2 var greit for dere

å forklare ligninger orker dere ikke

i stedet forsøker dere dere på 3djegrads ligninger.

 

da bure man begynne med ligninger

 

 

 

poenget er at man ikke kan begynne med 3djegradslinger for forklare prinsippet .

 

man skal jo ikke overdrive hverken den ene eller andre veien.

Man kan heller ikke forklare det så enkelt at det blir feil. Det er det du ønsker.

 

jeg ønsker jo bare å forstå prinsippet og så bygge vider der fra

Så man forstår jo ikke 3djegradslinger før man forstår enklere ligninger

 

Og du forventer å få X års pensum presentert her på forumet, med oppbygning mot å forstå avansert fysikk til slutt?

 

ikke overdriv

Lenke til kommentar

Hver gang jeg blir beskyldt for å ha for lite kunnskap , og jeg helst burde holde meg unna denne tråden så for langer der ( i en metafor ) at jeg burde gå på universitet , eller ta grunnskolen på nytt

Da tar der høyst lite hensyn til det jeg kan , eller har hat muligheter til kunne få av kunnskap .

Da blir jeg beskyldt for ett eller annet og da har jeg like mye rett til å beskylde andre for et eller annet

Blir du beskyldt for ett eller annet? SITER!

Er det noen som forlanger i metafor at du burde gå på universitet eller grunnskole på nytt? SITER!

 

Eller er det ingen som beskylder deg for noe som helst? Ikke siter noe!

 

Så langt har du ikke sitert det du påstår andre anklager deg for. Du har heller ikke sitert noen på det du anklager andre for!

 

Så det eneste jeg ser er ren løgn fra din side. Siter eller så er det du sier enkelt og greit løgn!

 

Slik du alltid har vridd deg unna å måtte stå for ting du sier tidligere. Skal du fortsette å vri deg unna? Skal du fortsette å lyve? Eller SITER når du snakker om andre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

ikke overdriv

 

Overdriver ingenting jeg, det er akkurat det du trenger. Forventer du å få dette gjennom diskusjon.no?

 

ja , for du legger det opp fra den ene elle andre ytterkanten , ikke et sted midt mellom

 

Hvor langt unna mener du at du er? Jeg har sagt min mening.

Lenke til kommentar

 

Hver gang jeg blir beskyldt for å ha for lite kunnskap , og jeg helst burde holde meg unna denne tråden så for langer der ( i en metafor ) at jeg burde gå på universitet , eller ta grunnskolen på nytt

Da tar der høyst lite hensyn til det jeg kan , eller har hat muligheter til kunne få av kunnskap .

Da blir jeg beskyldt for ett eller annet og da har jeg like mye rett til å beskylde andre for et eller annet

Blir du beskyldt for ett eller annet? SITER!

Er det noen som forlanger i metafor at du burde gå på universitet eller grunnskole på nytt? SITER!

 

Eller er det ingen som beskylder deg for noe som helst? Ikke siter noe!

 

Så langt har du ikke sitert det du påstår andre anklager deg for. Du har heller ikke sitert noen på det du anklager andre for!

 

Så det eneste jeg ser er ren løgn fra din side. Siter eller så er det du sier enkelt og greit løgn!

 

Slik du alltid har vridd deg unna å måtte stå for ting du sier tidligere. Skal du fortsette å vri deg unna? Skal du fortsette å lyve? Eller SITER når du snakker om andre!

 

ja, at jeg er analfabet på det meste innfor det som har med vitenskap å gjøre.

hver gang jeg er uenig i noe så påståes det bare at jeg ikke har kunnskap , uten noe mer konkret en det

 

i ettertid har det vist seg at det er måten man kommuniserer på som er problems .

vi snakker rett og slet ikke samme språk

Lenke til kommentar

 

 

 

ikke overdriv

 

Overdriver ingenting jeg, det er akkurat det du trenger. Forventer du å få dette gjennom diskusjon.no?

 

ja , for du legger det opp fra den ene elle andre ytterkanten , ikke et sted midt mellom

 

Hvor langt unna mener du at du er? Jeg har sagt min mening.

 

det har jeg skrevet i 1291

Lenke til kommentar

 

 

 

 

ikke overdriv

 

Overdriver ingenting jeg, det er akkurat det du trenger. Forventer du å få dette gjennom diskusjon.no?

 

ja , for du legger det opp fra den ene elle andre ytterkanten , ikke et sted midt mellom

 

Hvor langt unna mener du at du er? Jeg har sagt min mening.

 

det har jeg skrevet i 1291

 

Ok, da er vi jo enige da. Det er langt fra 2+2 til tredjegradsligninger. Du du er jo uenig i gangetabellen, og da er det vanskelig å komme videre.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

ikke overdriv

 

Overdriver ingenting jeg, det er akkurat det du trenger. Forventer du å få dette gjennom diskusjon.no?

 

ja , for du legger det opp fra den ene elle andre ytterkanten , ikke et sted midt mellom

 

Hvor langt unna mener du at du er? Jeg har sagt min mening.

 

det har jeg skrevet i 1291

 

Ok, da er vi jo enige da. Det er langt fra 2+2 til tredjegradsligninger. Du du er jo uenig i gangetabellen, og da er det vanskelig å komme videre.

 

gangetabellen en nå den den er . den er jo bare noen lover satt i system

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...