Gå til innhold

Du blir ikke sterk av armhevinger og situps er ikke optimalt for ryggen


Anbefalte innlegg

Minner om at denne diskusjonen har rot i et forum for student med ekstrem dårlig økonomi. Tror det var snakk om 1000kr etter regninger osv. Da sier det seg selv at det er bedre å trene hjemme. Du er vel med på at om man sulter så er det ikke no vits med treningssenter? Da blir det for dumt å tipse om å låne dusj på treningsenter tørke med sokker og vrenge underbukser. Kjøp heller sunn mat for pengene og tren hjemme. Om man vil ha massiv økning i muskler så kan man heller fortsette pro når man er ferdig å studere/leve på fattiggrense.

 

Du har fortsatt ikke forstått konteksten (eller vil ikke forstå), men alt i orden, jeg gidder ikke å diskutere den biten mer. Wingeer og alle andre som måtte lure kan lese det første innlegget og titte i den andre tråden.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fortsatt ikke forstått konteksten (eller vil ikke forstå), men alt i orden, jeg gidder ikke å diskutere den biten mer. Wingeer og alle andre som måtte lure kan lese det første innlegget og titte i den andre tråden.

 

Ja. Og min mening var:... at man KAN trene selv med lav inntekt. Fokuser på å handle billig og sunn mat istedenfor å bruke halve matbudgettet på treningsenter.

 

Etter jeg var ferdig med militæret så gikk jeg ca et halvt år arbeidsledig, etter å ha vært i god fysisk form i forsvaret, så fikk jeg lyst til å trene selv. Lange joggeturer hjemmefra til en park og gjennom hele parken og hjem igjen. Hantel press benk, curls, skulderpress, litt pushups som oppvarming og sunn mat. Jeg ble ganske mye større av dette. Slik trente jeg når jeg nesten alltid var blakk. Når jeg fikk jobb, så ble jeg medlem av et treningstudio. Greit jeg økte mer, men den treningsformen jeg hadde før uten senter, særlig cardiomessig var uten tvil bedre. Så det er håp, selv for folk med lav økonomi.

 

Joggesko har de fleste, og manualer fikk jeg kjøpt for 200kr på Europris. Ellers er det ganske rimelig på XXL også tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg mener man som student blir nødt til å gjøre prioriteringer. Dersom man ikke "har råd" til trening betyr det at man ikke prioriterer og setter noe annet over. I de aller fleste tilfeller i alle fall. Dessuten er treningstilbudet for studenter ofte svært regulert etter "studentøkonomi".

Ja men her var det snakk om 1000kr, dersom du har flyttet til deg selv, så vet du at en voksen person bruker mer enn 1000kr måneden på mat. Så absolutt ikke bruk noe av dette på treningsabbonemang.

 

Bruk det på sunn mat, og bli medlem av treningsenter når økonomien tillater det.

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som student får man ca 9000kr i mnd (regner her ikke med juni og juli). Jeg mener ganske bestemt at de fleste fint skal klare å få råd til leie, mat og trening med den summen.

Hallo, han det gjelder hadde lån han måtte betale mor og far, for leilighet, depositum eller hva det var. Han har 1000kr i mnd til mat.

 

Den tråden gjaldt RÅD til ham, og hadde ingenting om profesjonell kroppsbygging å gjøre. Han ville ta vare på helse, og kjøpe sunn mat. Det mente jeg og andre at man fint kunne ha ved å spise riktig og trene hjemme.

 

Det var ikke før Zarac eller mod endret trådens tittel til det tråden heter nå at dere reagerte. Les hva hovedtråden het istedet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1485972

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

å trene kun med kroppsvekt er nok ikke optimalt i lengden men jeg tror trådstarter hadde hatt mer enn nok med å trene pushups i ett års tid før han prøvde seg på noe treningssenter :p

og vil man virkelig bli sterk med pushups er det jo bare å slenge på seg en ryggsekk man kan øke vekten gradvis på og vips så kan man bli dobbelt så sterk som trådstarter noen gang kommer til å bli med å trene kun pushups.....

 

situps skal jeg ikke uttale meg om :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...