Gå til innhold

Du blir ikke sterk av armhevinger og situps er ikke optimalt for ryggen


Anbefalte innlegg

Du bør virkelig formulere et godt argument hvis du fortsatt mener at du vet bedre enn meg hva budskapet mitt er.

 

Jeg vet kanskje ikke bedre enn deg hva budskapet ditt er... jeg kan bare lese hva du skriver og klarer du ikke få budskapet ditt riktig ned så er det ett problem.

 

Vi er vel 2 av 2 som "tolker feil", da er det vel budbringer og ikke mottakere som har gjort noe feil...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet kanskje ikke bedre enn deg hva budskapet ditt er... jeg kan bare lese hva du skriver og klarer du ikke få budskapet ditt riktig ned så er det ett problem.

 

Vi er vel 2 av 2 som "tolker feil", da er det vel budbringer og ikke mottakere som har gjort noe feil...

 

For øyeblikket er det 12 brukere som leser emnet, og antakelig mange flere som har lest det. Det er du og en annen som tolket innlegget slik. Problemet ligger ikke hos meg. Det er lov å misforstå og synes at noe er uklart, spesielt siden det første innlegget er hentet ut fra en annen tråd, men da skal du være veldig forsiktig med å være så bastant. Du skal være mer enn veldig sikker i din sak når du fortsetter å være bastant etter at jeg har avkreftet tolkningen din og forklart enda et par ganger.

Lenke til kommentar

Du bør virkelig formulere et godt argument hvis du fortsatt mener at du vet bedre enn meg hva budskapet mitt er.

Her har du argumentet mitt... klarer du selv å se at du omformulerer og ikke skriver det samme?

 

Les på de sitatene av det du selv skriver...

 

Men hvis økonomien er viktigere enn helsa, er det best å kutte ut trening og all unødvendig fysisk aktivitet totalt. Når man trener, så bruker man energi som man må dekke inn igjen med kostholdet.

 

Jeg sier at hvis man vil spare flest mulig kroner og øre, hvis det er det viktigste, så bør man kutte ut all trening. Jeg sier ikke at man enten bør gå til et treningssenter eller la være å trene. Hjemmetrening kan til en viss grad være et substitutt for sentertrening.

 

 

Håper du klarer å selv lese og skjønne at du faktisk skriver helt forskjellige ting i disse to sitatene.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det er jo for guds skyld forskjell på det å holde seg i aktivitet og det å bygge muskler! Førstnevnte kan man så klart gjøre hvordan man vil, men dersom man har noen som helst ambisjoner, må man nesten trene et sted der du kan ha utstyr som tillater progresjon tilgjengelig. Du blir ikke beef av å ta 34 push-ups daglig. Til en viss grad vil du bli mer markert, ja, men dette vil jo stagnere etter hvert som det bare blir lettere og lettere.

 

Dessuten, de fleste skoler har forbund/samskipnader som gjør det mulig for studentene å trene for en billig penge, meg inkludert. I mitt tilfelle er dette 1000kr pr semester, noe ser jeg på som en god investering. Og med mindre en betaler 6000kr/mnd i husleie, har en fint råd til dette

handtler nevnte jeg også. Dessuten ikke alle er like heldige som deg og har sånt tilbud. Man kan fint holde seg ved like, beholde muskelmasse ved hjemmetrening. Noen er ikke ute etter progress, noen er der de vil være og vil holde seg iform.
Lenke til kommentar

handtler nevnte jeg også. Dessuten ikke alle er like heldige som deg og har sånt tilbud. Man kan fint holde seg ved like, beholde muskelmasse ved hjemmetrening. Noen er ikke ute etter progress, noen er der de vil være og vil holde seg iform.

Unnvikende svar...

 

Nei, du blir ikke generelt sterkere av å trene armhevninger.

Ja, du vil stagnere etterhvert siden belastningen ikke lengre vil føre til hverken sarkoplasmisk eller myofibrillær hyprtrofi.

 

Du har rett i at det finnes en del øvelser som vil føre til at man beholder muskelmasse, men da kun til en viss grad. Men nå var vel ikke det tema for tråden i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

handtler nevnte jeg også. Dessuten ikke alle er like heldige som deg og har sånt tilbud. Man kan fint holde seg ved like, beholde muskelmasse ved hjemmetrening. Noen er ikke ute etter progress, noen er der de vil være og vil holde seg iform.

 

Det er helt forståelig, men det blir ikke relevant i forhold til innlegget mitt. Jeg snakket nettopp om de som er ute etter framgang.

 

Her har du argumentet mitt... klarer du selv å se at du omformulerer og ikke skriver det samme?

 

Les på de sitatene av det du selv skriver...

 

 

 

 

 

 

Håper du klarer å selv lese og skjønne at du faktisk skriver helt forskjellige ting i disse to sitatene.

 

Du kan ikke gi deg og la det være med at du misforsto? Det er absolutt ingen motsetninger mellom de to utsagnene.

 

"Men hvis økonomien er viktigere enn helsa, er det best å kutte ut trening og all unødvendig fysisk aktivitet totalt." = "... hvis man vil spare flest mulig kroner og øre, hvis det er det viktigste, så bør man kutte ut all trening."

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Det er jo for guds skyld forskjell på det å holde seg i aktivitet og det å bygge muskler!

 

Det er selvsagt forskjell men når TS prater om helse er vel lista lagt.... muskelbygging er ikke helse.

 

Edit: La meg omformulere da jeg helt klart ser det kan mistolkes... jeg mener, helse er ikke kun muskelbygging.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Du kan ikke gi deg og la det være med at du misforsto? Det er absolutt ingen motsetninger mellom de to utsagnene.

 

Ok, tror vi lar den ligge der vi blir ikke enige uansett så lenge du ikke klarer å se forskjell på disse formuleringene dine.

 

Jeg snakket om helse i forbindelse med trening generelt, noe folk flest har sett ut fra konteksten.

 

Hvis du sier at muskelbygging er ufordelaktig for helsa, er jeg uenig.

 

Nei det er ikke det jeg sier, jeg sier det er mulig å oppnå bedre helse på andre og bedre måter enn muskelbygging... som også kan gjøres hjemme eller ute, altså gratis og ikke på studio.

 

Edit:

Da er vi 2 av 2 som mener du ikke snakker om trening generelt noe folk flest faktisk ikke har sett!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg snakket om helse i forbindelse med trening generelt, noe folk flest har sett ut fra konteksten.

 

Hvis du sier at muskelbygging er ufordelaktig for helsa, er jeg uenig.

Det gjorde du ikke. Det virker som om du mener at dersom du ikke bygger muskler så har det ikke noe å si om du trener. Da er det.. Lattis bedre å spare krefter for å spare mat. Tørke med sokker isteden for papir og dusje på treningssenter og snu underbuksene:).

 

 

Dersom du ikke trener ben så er muskelbygging og vektøkning en ulempe. Du får belastningskader i kne og ben pga vektøkning.

 

Du kan fint ha framgang uten å bygge muskler. Du kan bygge styrke og musklenes utholdenhet også.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvis man er over middels interessert i styrketrening og framgang, holder det ikke med hjemmeøvelser, var det jeg skrev. Jeg har problemer med å se hvordan det er uklart. Når jeg sier "styrketrening", mener jeg selvfølgelig styrketrening og ikke utholdenhetstrening, selv om du kan gjøre det også både på treningssenteret og hjemme.

 

Jeg har presisert at å trene på et treningssenter er bedre enn å trene hjemme, men å trene hjemme er bedre enn å ikke trene i det hele tatt. Av en eller annen grunn klarer ikke du og Nasciboy å skille de to påstandene fra trening koster penger (direkte og/eller indirekte) = hvis man må spare absolutt alt man kan, kan man ikke trene. Det gjelder både på treningssentre og hjemme. Andre praktiske råd hører til den andre tråden. Hold deg til emnet.

 

Det er tilsynelatende bare du og Nasciboy som ikke henger med. Jeg ser ikke hvor i det resonnementet det er mulig å falle av, og ikke vet jeg om jeg gidder å prøve å forstå lenger heller. Hvis det første innlegget var uklart, så har jeg i hvert fall greid ut for hva jeg mener i detaljer i andre innlegg. Vær snill og forhold dere til hva jeg faktisk sier og ikke den tolkningen dere foretrekker. Hvis noen andre brukere mener at jeg er uklar, så setter jeg stor pris på at de sier ifra og forteller nøyaktig hva som ikke er forklart tilstrekkelig.

 

Dersom du ikke trener ben så er muskelbygging og vektøkning en ulempe. Du får belastningskader i kne og ben pga vektøkning.

 

Det er vel ingen som har sagt at man ikke skal trene ben?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Hvis man er over middels interessert i styrketrening og framgang, holder det ikke med hjemmeøvelser, var det jeg skrev. Jeg har problemer med å se hvordan det er uklart. Når jeg sier "styrketrening", mener jeg selvfølgelig styrketrening og ikke utholdenhetstrening, selv om du kan gjøre det også både på treningssenteret og hjemme.

 

Jeg har presisert at å trene på et treningssenter er bedre enn å trene hjemme, men å trene hjemme er bedre enn å ikke trene i det hele tatt. Av en eller annen grunn klarer ikke du og Nasciboy å skille de to påstandene fra trening koster penger (direkte og/eller indirekte) = hvis man må spare absolutt alt man kan, kan man ikke trene. Det gjelder både på treningssentre og hjemme. Andre praktiske råd hører til den andre tråden. Hold deg til emnet.

 

Det er tilsynelatende bare du og Nasciboy som ikke henger med. Jeg ser ikke hvor i det resonnementet det er mulig å falle av, og ikke vet jeg om jeg gidder å prøve å forstå lenger heller. Hvis det første innlegget var uklart, så har jeg i hvert fall greid ut for hva jeg mener i detaljer i andre innlegg. Vær snill og forhold dere til hva jeg faktisk sier og ikke den tolkningen dere foretrekker. Hvis noen andre brukere mener at jeg er uklar, så setter jeg stor pris på at de sier ifra og forteller nøyaktig hva som ikke er forklart tilstrekkelig.

 

 

 

Såklart skjønner vi hva du skriver, du skriver at om man ikke vil bruke penger på treningsenter, da er det så dårlig stilt at man like så godt kan SLUTTE å trene for å spare ENERGI,

 

Det du sier om energisparing, gjelder jo de som ikke har mat. Du finner slike folk enkelte steder i kontinentet Afrika.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Såklart skjønner vi hva du skriver, du skriver at om man ikke vil bruke penger på treningsenter, da er det så dårlig stilt at man like så godt kan SLUTTE å trene for å spare ENERGI,

 

Det du sier om energisparing, gjelder jo de som ikke har mat. Du finner slike folk enkelte steder i kontinentet Afrika.

 

Så må jeg gjenta meg selv igjen:

Jeg har presisert at å trene på et treningssenter er bedre enn å trene hjemme, men å trene hjemme er bedre enn å ikke trene i det hele tatt.

 

Les den setningen til du har forstått hva den betyr.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Hvem av oss som har endret standpunkt blir opp til andre brukere å avgjøre. Jeg har holdt fast på det jeg har sagt hele tida, mens du har gulpet opp påstand etter påstand uten kilder.

 

Kommer fra en som anbefaler å vrenge underbukser for å spare vask, og å spare fysisk energi ved å droppe trening, for å spare penger på mat, og å tørke skitt med sine egne sokker.....

 

Say no more...

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...