Gå til innhold

Nettleverandør må betale erstatning etter nedetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange ISP-er sier de leverer "inntil 20mbit" for eksempel og viser til en liten tabell som viser teoretisk hastighet ved diverse avstander - men dersom man bor innenfor disse avstandene og fremdeles ikke får det man betaler for, hva gjør man da? Jeg bor omlag 1700 meter fra vår sentral og får kun 10mbit. Tidligere hadde vi ISDN-linje og etter vi sa opp den har vi tapt 5-6mbit i hastighet.

Lenke til kommentar

Dette bør være for alle..Alle nede tidene jeg hadde da jeg hadde Telehor så ville jeg hatt internett gratis i flere måneder av gangen.

 

Har du prøvd å be dem om det? Jeg klagde på mye nedetid, og ikke-fungerende ip-telefon, og har fått refundert et par månedsbeløp opptil flere ganger.

Lenke til kommentar

Den som ikke klager får selvfølgelig ikke kompensasjon. Men det er simpelt å klage til norske nettleverandører (kanskje spesielt Telenor). Men still krav til hva du ønsker (eks. en måned eller to måneder kompensasjon).

 

Forøvrig er rettetide inntil fire virkedager, så om en meldt feil blir rettet etter dag nr. 4 kan du se langt etter konpensasjon. Over dette derimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange ISP-er sier de leverer "inntil 20mbit" for eksempel og viser til en liten tabell som viser teoretisk hastighet ved diverse avstander - men dersom man bor innenfor disse avstandene og fremdeles ikke får det man betaler for, hva gjør man da? Jeg bor omlag 1700 meter fra vår sentral og får kun 10mbit. Tidligere hadde vi ISDN-linje og etter vi sa opp den har vi tapt 5-6mbit i hastighet.

 

Her er vi visst litt anderledes enn andre. I andre land annonseres det med minimum hastighet, men i Norge får mann altså annonsere et fantasi-maksimum.

Ingen offentlig interesse for fiber til folket.

 

Tror ikke norske politikere tenker så mye på (internett) innbyggerne.

 

Tidligere hadde vi ISDN-linje og etter vi sa opp den har vi tapt 5-6mbit i hastighet.

Har du fått forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Hmm, vil tro at Get sjelver nå. Makan til ustabilt nett skal du lete lenge etter.

 

Jeg og alle de jeg kjenner som har/har hatt Get har ofte mistet nettet over korte perioder på dagsbasis.

Hadde Get når jeg bodde hjemme, Akershus. Veldig sjeldent problemer, men når det først var problemer varte det gjerne lenge. Det er værre at supporten deres er totalt ubrukelig. Stelte meg i telefonkø en gang og ble først ringt opp over en time etterpå.

 

Uansett, poenget er at de fleste ISPer har problemområder, så vil ikke si at Get overall er shit.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Slik skulel det vært her i Norge også. Hvor jeg bor må jeg leve på mobilt bredbånd. Største nedlasting-hastigheten jeg har hatt var på 32 kb/s :) Men så bor jeg i nord, å da bryr vell ikke politikerne seg noe særlig.

 

Hvorfor skulle de ikke bry seg om du bor i Nord? Stemmen til de i Nord er verdt opptil 100% mer en den til de i Oslo/Akershus, så jeg vil tro de absolutt bryr seg, men hva skal de gjøre? Tvinge en privat aktør til og legge fiber opptil inngangsdøra di gratis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som vi alle vet kan nedetid svi ordentlig godt. Internett er livsviktig for visse foretak og kan på så måte sammenlignes med viktigheten av tilgjengelige kjøretøy. Denne mannen har all rett til å få innviglet erstatning, kjempebra jobba! :thumbup:

Dette var linja til en privatperson, ikke et foretak. Jeg skjønner ikke hvorfor du sammenligner med kjøretøy. Det var en merkelig sammenligning.

Lenke til kommentar

Dukker ikke flybagasjen opp innen 4 timer får man erstatning, selv om den dukker opp senere. Mister man strømmen så får man erstatning hvis utfallet er langvarig nok. (Var det minst 4 timer?). En nettforbindelse blir stadig viktigere for folk og det burde bli en erstatning for utfall der også, men jeg synes man bør tåle minst 24t før det man får erstatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting slår der jeg bodde for litt siden. Leide kjelleren til en gammel gubbe på Trysnes utenfor Søgne, der jeg bodde helt fint frem til han reiste til USA, der han har vært siden oktober. Før han reiste, spørte jeg om han kunne la internettet stå på, så kunne jeg betale regningen for nettet, det var en 40/40 linje med 20 ping *sikle*. "jaja, det går så fint" sa han. Så gikk det en uke, han reiste, og en uke etter det, jada. da forsvant internettet. Sendte e-post til han (ville ikkje ringe til USA) og fikk ikkje svar. ringte broren hans, og han kunne ikke gjøre noe med det. Så jeg tenkte: ah, fuck it, setter bare opp ei ny linje her, bør da ikkje være noe stress.

 

men NEI! verken Telenor, Get, Canal Digital og Agder Breibånd. Ingen kunne sette opp linje, verken den verste linja. Endte opp med å bestille ICE.net, som var fælt. hvis jeg var heldig fikk jeg 2 Mb/s, med ping på 140 og opp. og så var det jo maks 6 gigabyte per måned, så ble farten satt ned.

 

Endte med at jeg flyttet for litt siden, der det er 1 Mb/s med 40 ping, vil heller ha den linjen, så det hvertfall går an å spille greit med vennene mine. Har ikkje sjekket enda om det er mulighet for bedre linje, men duger hvertfall bedre enn ICE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange ISP-er sier de leverer "inntil 20mbit" for eksempel og viser til en liten tabell som viser teoretisk hastighet ved diverse avstander - men dersom man bor innenfor disse avstandene og fremdeles ikke får det man betaler for, hva gjør man da? Jeg bor omlag 1700 meter fra vår sentral og får kun 10mbit. Tidligere hadde vi ISDN-linje og etter vi sa opp den har vi tapt 5-6mbit i hastighet.

 

Da må du flytte huset nærmere sentralen, eller slutte å klage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dukker ikke flybagasjen opp innen 4 timer får man erstatning, selv om den dukker opp senere. Mister man strømmen så får man erstatning hvis utfallet er langvarig nok. (Var det minst 4 timer?). En nettforbindelse blir stadig viktigere for folk og det burde bli en erstatning for utfall der også, men jeg synes man bør tåle minst 24t før det man får erstatning.

 

Hva om nettet er ustabilt, faller ofte ut og som følge avbryter det du driver med. Spesielt irriterende for de som spiller online. Det ville jo ikke kommet under ditt 24t forslag?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Virker som altibox gjør rent bord på stabilitet. Begynn å legg mere press på de gutta, så alle får fiber!

 

Hmm hørt mye bra om de, min mor bor i en av strøkene som nettopp har fått infrastrukturen og hun har massive problemer med det, nedetid på både TV og internett, får nesten 50% lavere hastighet en hva som er betalt for og TV bildet kan lugge i perioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...