Gå til innhold

Nytt skjermkort. Gtx670 vs hd7970?


Anbefalte innlegg

Hei. Kjører Gtx 560ti i sli nå, men pga lite kabinett blir kortene veldig varme.

Ser da at den beste løsningen blir å kjøre med ett kort.

Har sett litt på Gtx670 og Hd7970, men er usikker på hva jeg skal velge.

Har dere meninger om dette, så har det vært flott.

Og hvis noen er interessert i 2 Pny Geforce Gtx 560 ti OC, så sen meg en melding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at et 7970 ghz edition koster omtrent like mye som et 670, bør man definitivt gå for 7970. Også er det lettere å klokke amd nå for tiden.

 

Hva slags spill liker du å spille? Les litt rundt på nettet, du vil finne mange tester som kan gi deg en viss oversikt. Les de litt nyere testene, de er testet med nyere driver.

Lenke til kommentar

Nå er det jo noe negativ angående HD7970, den trekker noe mere strøm en GTX 670 under hard belasting samt trenger kraftigere kjølere for mere stillegående og større muligheter for overklokking en Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition kan være noe men er viktig å lese bruksanvisning siden det er fort gjort å gjøre feil å ende med defekt skjermkort.

 

Hvis man ser hvordan ATI er på ATIHD3d så vil jeg si nvidia 3dvision er langt bedre om det er av interiesse.

Men ATI har fordelen med eyefinity løsning, der man kan ha opp til 6 like skjermer og utvide bilde mellom alle skjermene. Husk dette ikke er optimalt ved krevende spill.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp dette som booster til 1320MHz med +135 og glatt kjører 7000MHz på minnet.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=772266

 

PS: Kjøleren på dette kortet er den beste jeg har hatt til nå, og jeg har og har hatt Gigabyte GTX 670 WF3, Asus GTX 680 DCUii, Msi Lightning GTX 680 og en rekke av referansekjølerne...

 

kjøleren du har er sikkert bra, men tviler veldig sterkt på at den kjøleren på kortet ditt er "bedre" en f.eks asus din DCUii.

Lenke til kommentar

kjøleren du har er sikkert bra, men tviler veldig sterkt på at den kjøleren på kortet ditt er "bedre" en f.eks asus din DCUii.

Ettersom jeg har GTX680 DCUii fra Asus og nevnte kort fra EVGA så får jeg jo sammenlignet litt, og jeg synes EVGA-kortet virker enda stillere enn Asus-kortet, men jeg har ikke målt, og begge to er jo veldig bra så det er jo egentlig ikke så farlig ;)

 

Evga-kortet klokker ihvertfall bedre enn Asus-kortet, det er det ingen tvil om i mitt tilfelle.

 

Takk for svar. gtx670 bestilt.

Hvilket bestilte du?

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har GTX680 DCUii fra Asus og nevnte kort fra EVGA så får jeg jo sammenlignet litt, og jeg synes EVGA-kortet virker enda stillere enn Asus-kortet, men jeg har ikke målt, og begge to er jo veldig bra så det er jo egentlig ikke så farlig ;)

 

Evga-kortet klokker ihvertfall bedre enn Asus-kortet, det er det ingen tvil om i mitt tilfelle.

 

 

Hvilket bestilte du?

 

Bestilte EVGA kortet du linket til.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med begge, så jeg kan dele mine inntrykk:

 

HD 7970 er det definitivt kraft i. Den knekker det meste så det er sagt. Er det stort sett bare grafikkprosessor-kraft du ser etter, ville jeg valgt HD 7970.

Det som gjorde at jeg gikk or noe annet er bl.a strømforbruket og temperatur. Jeg har dessverre ingen andre HD 7970 kort å sammenlikne med, men jeg opplevde at temperaturen var ustabil i forhold til forventningene. Har du et trangt kabinett med dårlig air-flow, ikke velg dette. Den bruker også en del strøm, så pass på.

Dette var da HIS sitt.

 

GTX 670 er mer en full-pakke løsning spør du meg. EVGA har gode kjøleløsninger, men er det temperatur og støy som er fokuset, gå for ASUS sitt. Det er kjøligere og mer stillegående. Vil du ha et GTX 670-kort med litt mer futt i, tror jeg at ZOTAC har det du ser etter.

Uansett, det er null vits i å kjøpe et GTX 680. Det er bare tull når et 670-kort kan overklokkes for å nå et referanse-GTX 680.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...