Gå til innhold

War Thunder-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tyskland i rank 7-8? Lurer på hvordan fighterne og attacker deres er. Ser at de får 3 fightere (en lvl 6, og to lvl 7), og de får flere attackere. Har prøvd å finne litt info på det. Og virker som Tyskland fra rank 6+ blir bedre. Akkurat nå har jeg de i rank 5, og er ikke all verdens å skryte av.

 

Så noen som har spilt med de tyske attackerne (DO 217 j-2 og DO 217 N-1) ? Hvordan er de i forhold til beaufighter for eksempel. Er de attackerne jeg gjør det best med.

 

Og hvordan er de tyske figtherne i forhold til de britiske? Har lest litt mer om de. Men vil gjerne ha deres meninger.

 

Grunn til at jeg spør er for at jeg vil ha et godt inntrykk av flyene før jeg bruker flere tusen lions og tid på å skaffe meg flyene.

Lenke til kommentar

Me Bf 109 F-4 og F-4 Trop er definitivt mine favoritt fly for øyeblikket. God stigning og de er sykt raske! Ammo og svingradius er så som så, men de er eksremt gode boom and zoom fightere i arcade battles, mens i HB er de kanskje noen av de beste flyene tyskerne har. Klart bedre fly en det britene og amerikanerne har på dette nivået i mine øyne.

 

JU 87-G er kanskje noe av det mest morsomme å fly med. 2x 37mm kanoner= 1 shot kill på fighters og bombers. Største trollflyet noen sinne.

 

Harr ikke flydd med DO 217 flyene men hørt at de er noe mer vanskelige å styre en Beaufighterne.

Endret av Berniy
Lenke til kommentar

Spilles det mest arcade eller HB her? Føler jeg bare grinder meg opp på arcade til å få ett dugenes fly å bruke i HB selv..

 

 

TU-2 med oppgraderte gunnere var lolplane da. Inn, bombe bro, ut, ta ned 2-3 fly på veien hjem. Gull...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd DO 217 flyene. Og kan ikke si at jeg er imponert. Trodde ikke den trege svingetiden deres skulle ha så mye å si, men det har det virkelig. Trodde høy maks hastighet og høy ildkraft ville dra det opp. Men føler ikke at det gjør det. Beaufighter er de beste attacker flyene jeg har prøvd hittil :s

Lenke til kommentar

Spilles det mest arcade eller HB her? Føler jeg bare grinder meg opp på arcade til å få ett dugenes fly å bruke i HB selv..

 

 

TU-2 med oppgraderte gunnere var lolplane da. Inn, bombe bro, ut, ta ned 2-3 fly på veien hjem. Gull...

 

Det er liten vits å spill arcade spør du meg, HB er der all morroa er. En kompis beskrev arcade som "Call of Duty with planes", og det passer godt spør du meg.

I HB må man tenke litt taktisk og ett par trekk fremover.

 

Eksempel:

Tyskland v. Briter i HB, der Tyskerne har gode "energy fighters" mens Britene har veldig gode og responsive "dogfighters".

Trikset her som Briter er å ikke sloss mot Tyskerne på deres premisser (god motor effekt og høye hastigheter i høyden), men på dine egne (lav/medium høyde der du vinner med god ACM).

Verdt å merke seg her er at FW190'er er utrolig dårlig til å komme seg opp av ett stup på lav høyde, og at Bf190er er fantastisk dårlige til å svinge (Spitfire kjører sirkler rundt dem).

Sett convergence til <400m og ikke skyt før du er så nærme at du kan lese instrumentene i cockpiten til han du skal skyte på.

 

USA derimot sliter litt mot Tyskland da noen av flyene deres er beregnet på dogfights i høyder mellom 20000' til 30000'. Det skjer det lite av i Warthunder. Har du derimot en P-63 Kingcobra så gjelder det samme som med en Spitfire, lur Tyskerne ned og sving fletta av dem. .50Cals (12.7mm tungt maskingevær, samme som brukes i bla. Hæren på BVer), er ikke særlig bra på store avstander men ødelegger det meste hvis man skyter på nært hold.

 

Dessuten regner det kronasjer på deg i HB. Tar muligens litt tid til å bli kvitt en del av arcade mentaliten, men når det det skjer er det nesten umulig å spille arcade igjen (det er så hjerneløst).

 

Eksempel på en god HB match og alt av goodies man får da.

 

Spilles det mest arcade eller HB her? Føler jeg bare grinder meg opp på arcade til å få ett dugenes fly å bruke i HB selv..

 

TU-2 med oppgraderte gunnere var lolplane da. Inn, bombe bro, ut, ta ned 2-3 fly på veien hjem. Gull...

 

Er ikke noe vits å gride i arcade for å få ett fly som "bra nok". Startet selv på tier 0 i HB, og du kan fortsatt skyte ned fly og være nyttig så lenge du spiller på styrkene til maskinen du flyr, og svakhetene til den du prøver å skyte ned.

Tu-2 er goodie fly for ground attack, litt dårlig bombload så jeg fortrekker en Pe-2/3 eller aller helst en IL-2.

Endret av Van Wondern
Lenke til kommentar
Startet selv på tier 0 i HB, og du kan fortsatt skyte ned fly og være nyttig så lenge du spiller på styrkene til maskinen du flyr, og svakhetene til den du prøver å skyte ned. Tu-2 er goodie fly for ground attack, litt dårlig bombload så jeg fortrekker en Pe-2/3 eller aller helst en IL-2.

 

Kan fortsatt ja, men kjipt å dra potensiellt dra ned laget i en tier 0. (man KAN skyte ned ett høyere tier fly, men det er ikke til å legge skjul på at høyere tiers er bedre.

 

 

Forøvrig, min lille solskinnshistorie :p : Skjøt ned to Dora'er i Typhoonen her forleden. Takket være bra lagspill mellom meg og en Spit. Mk II

Etter å ha blitt rævkjørt av lag fyllt av Dora'er i lengre tid på Sicily så var det forfriskende å få equal terms på Dover høydemessig.

 

Ja du kunne fly høyt på Sicily også, men da ble som regel bakkemålene til UK voldtatt av attackers før du kom opp (før siste patch som la til medium tanks for UK). En god 88'er kunne jo rydde opp hver flanke hvis de fikk være i fred.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

BF110 ikke har bombesikte, så du må nesten stupbombe for å treffe regelmessig.

 

Hovedregelen er vel at hvis du kommer i ganske bratt vinkel, så slipper du bombene når målet er rett over nesen på flyet, ganske lavt over, men ikke så lavt over at du bomber deg selv eller styrter i bakken

 

Hvis du kan, så prøv test flight og bomb. Protip: du kan bombe friendly ting og, så du trenger ikke restarte for å få det ene FI målet til å respawne ;)

 

edit: ser ikke ut til at bombene reloader i testflight?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

BF110 ikke har bombesikte, så du må nesten stupbombe for å treffe regelmessig.

 

Hovedregelen er vel at hvis du kommer i ganske bratt vinkel, så slipper du bombene når målet er rett over nesen på flyet, ganske lavt over, men ikke så lavt over at du bomber deg selv eller styrter i bakken

 

Hvis du kan, så prøv test flight og bomb. Protip: du kan bombe friendly ting og, så du trenger ikke restarte for å få det ene FI målet til å respawne ;)

 

edit: ser ikke ut til at bombene reloader i testflight?

 

Jeg begynner å mestre det nå;-)

Lenke til kommentar

Er det noe forskjell mellom Me 410 A1/U2 og Me 410 B1/U2? Eneste jeg ser som er forskjellen er rank du må være for å få de. Mens på info lappen så ser de helt like ut. Noe som vet? Jeg rank 8 med Tyskland. Så jeg skal snart ta valget om jeg vil kjøpe nye attackere eller ikke. Er vanskelig når jeg ikke ser en eneste forskjell på de :/

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Erm 50mm kanon?

 

Edit: er visst jeg som roter. Fikk det for meg at det bare var B2 U4'ern som fikk 50mm., jaja.

 

Uansett. fordelen er vel hvis du skal spille arcade, så kan du dra med deg en hel lineup med 410ere.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Forøvrig x5 XP bonuser første 5 dagene i Mai, og forskjellige premiumfly på 30% rabatt hver dag.

 

Skal i alle fall ha meg Mk IX Spit når den kommer på salg. Lurer på Hellcat'en og.

 

http://warthunder.com/en/news/135/current/

 

May 1st: 30% discount on I-16 type 28 «Ishak»

May 2nd: 30% discount on Hellcat FM.1

May 3rd: 30% discount on He.112B-1

May 4th: 30% discount on Spitfire Mk.IX

May 5th: 30% discount on Bf.190E-3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...