Gå til innhold

H og Frps måte på å bekjempe fattigdom


Anbefalte innlegg

Innlegget du siterte ble skrevet i en tråd som handlet om norske forhold, og handler derfor om Norge. Det bestemmer jeg, for det var jeg som skrev det. Ikke du. Dette fremgår mer enn tydelig nok til å kunne si at du tar heidundrende, evig feil. Kan vi nå avblåse dette mislykkede forsøket ditt på å leke smart?

Velkommen til forumet, forresten.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegget du siterte ble skrevet i en tråd som handlet om norske forhold, og handler derfor om Norge. Det bestemmer jeg, for det var jeg som skrev det. Ikke du. Dette fremgår mer enn tydelig nok til å kunne si at du tar heidundrende, evig feil. Kan vi nå avblåse dette mislykkede forsøket ditt på å leke smart?

 

Så innlegget ditt snakket ikke generelt om fattigdom, men kun om forholdene i Norge? Hvorfor er det da slik at rike i Norge hviler på skulderne til relavitvt fattigere her i landet, mens rike på verdensbasis ikke hviler på de fattigere der?

 

 

De rike fyller bare funksjoner som ville vært fylt av andre om de ikke selv var der. Ingenting hviler på de rikes skuldre, det er de rike som hviler på våre.

 

Du mener dette innlegget er en unik beskrivelse av forholdene i Norge og kan ikke overføres til et hvilket som helst annet samfunn?

Endret av Tegnestifte
Lenke til kommentar

Hæ? Har jeg skrevet det? Eller har jeg pådratt meg noe forklaringsproblem? Har jeg skrevet noe annet? Nå skjønner jeg ingenting.

 

Du mener dette innlegget er en unik beskrivelse av forholdene i Norge og kan ikke overføres til et hvilket som helst annet samfunn?

Nei! Herregud.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hæ? Har jeg skrevet det? Eller har jeg pådratt meg noe forklaringsproblem? Har jeg skrevet noe annet? Nå skjønner jeg ingenting.

 

 

Nei! Herregud.

 

Hva sier du nei til? At dette ikke er et innlegg som kan beskrive et hvilket som helst samfunn? Isåfall hva er da grunnen til at de rike hviler på skuldrene til de fattige kun her? Kanskje vi har noe å lære av andre land, der hvor da dette tydeligvis ikke er tilfellet?

Endret av Tegnestifte
Lenke til kommentar

Du kan skrive, så da kan du sannsynligvis også lese. Leser du de foregående innleggene en gang til, vil alt stå klart frem. Jeg trenger ikke prøve å forklare meg mer for deg.

 

Ja, du svarte nei når jeg spurte om innlegget kunne beskrive et hvilket som helst annet samfunn. Da spør jeg videre hva som er galt med akkurat det norske samfunnet som gjør at fattige og rike er i denne unike posisjonen. Jeg synes det er et ganske naturlig spørsmål da mitt inntrykk når jeg leste innlegget ditt var faktiskt at det handlet om fattig og rik generelt, ikke noe som var spesifikt til kun Norge.

Lenke til kommentar

Du som Nordmann, anser deg selv til å tilhøre verdens fattige? Strengt talt er vel du en riking som hviler på skuldrene til fattige i Afrika og Asia.

 

Rikdommen blant folk flest i Norge er en illusjon, alt er basert på lån og gjeld, og folk eier ikke de tingene de har, det er bankenene som eier det meste.

 

Og ingen av disse "rikingene"blant folk flest i Norge "hviler på skuldrene til fattige i Afrika og Asia"

Dette er bare sosialistpropaganda for å gi folk skyldfølelse slik at det blir lettere for sosialistene å manipulere folket slik de selv ønsker.

Lenke til kommentar

Rikdommen blant folk flest i Norge er en illusjon, alt er basert på lån og gjeld, og folk eier ikke de tingene de har, det er bankenene som eier det meste.

 

Om en rikdom er en illusjon eller ikke er totalt irrelevant så lenge man tror på symbolikken i det.

 

Og ingen av disse "rikingene"blant folk flest i Norge "hviler på skuldrene til fattige i Afrika og Asia"

Dette er bare sosialistpropaganda for å gi folk skyldfølelse slik at det blir lettere for sosialistene å manipulere folket slik de selv ønsker.

 

Nei, for guds skyld. Den vanlige vestlige mann sitt ekstreme overforbruk er ikke noe å bekymre seg for. Den hvite mann bare tryller dette frem helt uten videre, mens resten av verden sulter. Ganske spesielt dette.

 

Afrika, Asia, Sør-Amerika. De produserer shits for oss, billigere enn hva vi selv syns er akseptabelt. Vi importerer, de selger. Selvfølgelig betyr dette at vi er totalt avhengige av at de både jobber som semi-slaver for oss og at de fortsetter å produsere dette for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det ike vært for oss i vesten, og nei, vi er ikke alle "den hvite mann", så hadde ikke Kina kunnet utnytte den fantastiske metoden som heter kapitalisme, for å få millioner ut av fattigdom. Kinesere flest har aldri før vært rikere nå, enn under Mao. Det er når vi slutter å kjøpe iPads og billige klær at fattigdom sprer seg i verden. Svært få styremetoder skaper så mye fattigdom og urett som sosialisme gjør.

Lenke til kommentar

Og ingen av disse "rikingene"blant folk flest i Norge "hviler på skuldrene til fattige i Afrika og Asia"

Dette er bare sosialistpropaganda for å gi folk skyldfølelse slik at det blir lettere for sosialistene å manipulere folket slik de selv ønsker.

 

Og når det gjelder skyldfølelse og manipulering så tror jeg heller du burde se til kristendommen enn sosialismen. Sosialismen har ikke noe virkelig grep på verden, det har kristendommen.

Lenke til kommentar

Hadde det ike vært for oss i vesten, og nei, vi er ikke alle "den hvite mann", så hadde ikke Kina kunnet utnytte den fantastiske metoden som heter kapitalisme, for å få millioner ut av fattigdom. Kinesere flest har aldri før vært rikere nå, enn under Mao. Det er når vi slutter å kjøpe iPads og billige klær at fattigdom sprer seg i verden. Svært få styremetoder skaper så mye fattigdom og urett som sosialisme gjør.

 

Det er lett å se at du er oppdratt og formet av de vestlige systemet når du tror at samfunnsalternativene vi har er kapitalisme, sosialisme og kommunisme.

 

Fattigdom er ikke det samme som at folk lider, folk sulter og at folk dør unødig. Kapitalisme forhindrer kanskje fattigdom, men den forhindrer på ingen måte krig, sult og unødig lidelse. Det finnes viktigere ting her i verden enn penger.

Lenke til kommentar

Mens sosialisme forhindrer krig, sult og unødig lidelse? Nei, ingen kan forhindre fattigdom i verden, den har alltid eksistert. Ingenting kan skape total rettferdighet der alle er rike, men man kan gjøre alle fattige, ved hjelp av sosialsimen.

 

Det som skiller oss i utviklede land fra de som fortsatt lever i steinalderen er at vi alltid har vært best i utviklingen av tekologi og vitenskap, samt fred og samhold. Hvor ville du helst bodd, i Irak og Syria, eller Norge og Sverige? Sudan og Sierra Leone, eller Kanada og USA? Jeg tror forskjellene er klare, og det er helt klart at demokrati, frihet, kapitalisme og tilgang på kunnskap er løsningen på bedre livskvalitet, ikke bare pengepolitikk som du sier.

 

Kina har nå gått mot kapitalisme, som har skapt mindre fattigdom. Men de vil aldri få den stabiliteten eller livskavliteten folk i vesten har, så lenge de tviholder på ettpartistat og slår ned på de som forlanger frihet.

 

De fleste fattige land og land med andre lidelser kan spores tilbake til religion, indre konflikter som stammekriger etc, ekstremisme, diktatur og andre feilsteg som gjør at de ikke kan nyte den livskvaliteten f.eks. Europa har.

Lenke til kommentar

... Det finnes dog få folk som er rikere enn oss.

 

La meg se: Dere bor i A4 Husbankhus som banken eier, kjører liten, gammel og dårlig bil som dere kjøpte for det samme som man i andre land får en ny Mercedes for, videre har dere nesten ikke råd til å kjøre noe sted bortsett fra til jobben fordi bensinen er så dyr, spiser mat som er lite smak i vanligvis hjemme fordi restauranter er for dyre, sender barna på statlig skoler av varierende kvalitet, har ikke råd til å ha hushjelp, .....

 

Men på ferie er dere rike da, forutsatt at dere ikke ferierer i Norge ;)

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at KPI indeksen som mange økonomer og politikere bruker, ikke tar med skatter og avgifter i beregningene? Altså kan bensin koste 25 kr/L, derav 80% avgifter, teller ikke inn på kjøpekraften? Med andre ord, nordmenn har dårligere råd enn andre land med mindre skatter og avgifter, f.eks. USA. Takk pris for at vi har olja slik at vi kan leve av staten, hva skulle vi ellers levd av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...