Gå til innhold

Facebook har lansert monstersøk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æhhh ... kan man søke i tidligere vegg-poster i på sin egen facebook vegg eller venners facebook vegg????

 

Facebook???

 

Har Facebook fikset backup av fjesveggen, slik at ikke data slettes når man skal ta backup av veggen sin? Æhhhhh

Det skjedde nemlig meg når jeg forsøkte å bruke Fjesboka sin backup løsning. Det endte med at mange poster fra Mai et gitt år plutselig helt magisk ble fjernet fra Facebook veggen. Fantastisk!!!!

 

Tror dere Facebook svarer når man rapporterer om slike mangler og feil som er beskrevet ovenfor? NOPE!!!!

Lenke til kommentar

Kanskje er dette allerede mulig på et vis men...

Tidligere kunne man enkelt se nye bilder fra venner på FB ved en egen link. For en stund siden ser dette ut til å ha blitt fjernet, og man må gå inn på hver enkelt venn og sjekke etter nylig opplastede bilder. Jeg følger en del fotografer, og savner derfor en enkel måte å finne nye bilder. Også fra ikke-fotografer.

 

Det blir kanskje igjen mulig nå?

Lenke til kommentar

 

"De kaller det «Graph Search», eller «Social Graph» her i Norge."

 

Hvis de kaller Graph Search for Social Graph her i Norge, hva kaller de da Social Graph her i Norge?

 

Jeg tror nok du har blandet sammen begrepene her ...

Graph Search (lansert i går) foretar et søk i din Social Graph (et begrep som ble lansert i 2007).

http://en.wikipedia.org/wiki/Graph_API

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med Google+ er vell heller det at nesten ingen bruker det, og da blir jo hovedpoenget bak tjenesten temmelig meningsløs.

Aye Sir.

 

Hvorfor skal jeg henge der når ingen av de andre jeg har mest kontakt med er der ?

Jeg bruker ikke Google+ veldig mye, men er innom fra tid til annen. Den største forskjellen jeg ser mellom Facebook og Google+ er:

  • Vennene mine er mer aktive på Facebook. De skriver masse fjas hver dag, og forteller meg hvorvidt det snør ute, om de er syke, friske, om bikkje/unger er syke/friske. Ja, også legger de ut en hel haug med "inspirerende" bilder.
  • Jeg har flere kontakter på Google+. Der pågår det mange gode diskusjoner om alt mulig rart, ofte innen områder jeg har interesse av (det er gjerne en grunn til at jeg har lagt de til).
  • På Facebook er det bilder av unger og bikkjer. På G+ er det bilder tatt av (amatør)fotografer til inspirasjon og glede.
  • Mens Facebook er for venner og familie, er Google+ for de med felles interesser. Terskelen for å legge til noen på Facebook er mye større enn på G+ (som er omtrent som Twitter sånn sett). Mens jeg har hatt mange gode samtaler/diskusjoner på G+, skjer det svært sjelden på FB.

Oppsummert: FB og G+ er ganske så forskjellig. Jeg er heller ikke sikker på at G+ hadde vært tjent med at den store massen fra Facebook ble aktive der, da Facebook sjelden byr på mye verdi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vent nå litt, er ikke dette å ta et skritt tilbake.

For å at din venns kredibilitet skal være stor nok til at du vil følge rådet hans/hennes (søket ditt) er det naturlig at du kjenner vedkommende, har sammenfallende interesser whatnot som gjør at dere føler tilliten er der til at man vil bruke dette produktet. Så er vi tilbake til mindre effektivt men dog kanskje hyggelig informasjons søk. Et tankekors at dette minner om gamle dager utenom at man går på besøk og snakker direkte til folk ;)

Lenke til kommentar
Problemet med Google+ er vell heller det at nesten ingen bruker det, og da blir jo hovedpoenget bak tjenesten temmelig meningsløs.
Aye Sir.Hvorfor skal jeg henge der når ingen av de andre jeg har mest kontakt med er der ?
Jeg bruker ikke Google+ veldig mye, men er innom fra tid til annen. Den største forskjellen jeg ser mellom Facebook og Google+ er:
  • Vennene mine er mer aktive på Facebook. De skriver masse fjas hver dag, og forteller meg hvorvidt det snør ute, om de er syke, friske, om bikkje/unger er syke/friske. Ja, også legger de ut en hel haug med "inspirerende" bilder.
  • Jeg har flere kontakter på Google+. Der pågår det mange gode diskusjoner om alt mulig rart, ofte innen områder jeg har interesse av (det er gjerne en grunn til at jeg har lagt de til).
  • På Facebook er det bilder av unger og bikkjer. På G+ er det bilder tatt av (amatør)fotografer til inspirasjon og glede.
  • Mens Facebook er for venner og familie, er Google+ for de med felles interesser. Terskelen for å legge til noen på Facebook er mye større enn på G+ (som er omtrent som Twitter sånn sett). Mens jeg har hatt mange gode samtaler/diskusjoner på G+, skjer det svært sjelden på FB.

Oppsummert: FB og G+ er ganske så forskjellig. Jeg er heller ikke sikker på at G+ hadde vært tjent med at den store massen fra Facebook ble aktive der, da Facebook sjelden byr på mye verdi.

 

Jeg har samme inntrykk, men G+ begynner å mykne opp litt.

Det er veldig mye enklere å bli en "subscriber" på G+ enn på Facebook synes jeg. Om du er interessert i emner, kan man enklere følge de.

 

Ellers er det jo greit med audio/video konferanser via G+. Det er mye bedre kvalitet enn på Skype

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...