Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger noen råd når det gjelder hva som er greit og ikke greit i ett forhold. Jeg har verdens snilleste samboer, men det har de siste årene hatt litt over stokk og Stein. Vi har vært samboere i tretten år nå, og vi har som alle andre hatt våres opp og nedturer. Kanskje det er min egen skyld, men han stoler ikke på meg i det hele tatt. Det har blitt så ille att han sier att telefonen min må ligge på bordet hele tiden, så han kan se hvilke meldinger som tikker inn. Han er pålogget min Facebook profil døgnet rundt på sin egen tlf. Og han har forlangt å få passordet til alle de nettstedene jeg oppholder meg på, så som blogg og mail. Han er 11 år flere enn meg og vi har en felles datter på ti. Å jeg har to barn fra tidligere forhold. Han mener jeg ikke er flink nok til å vise att jeg bryr meg om han. Å att det gjør han usikker på meg. Jeg var så dum en gang att han så meg henge litt for mye på en kompis. Å da ble det straks enda nye verre. Han beskylder meg for å være utro og lar meg aldrig gå ut på noe på egenhånd. Det har gjort att jeg har mistet de fleste av mine venner. Det er lettere å bare bli hjemme enn å ta kampen med å begynne å spørre om jeg kan ta en tur ut. Kommer jeg meg ut en tur, står ikke telefonen stille, han ringer og melder for å høre att jeg er der jeg sier log er. Å når jeg kommer hjem. Han er også helt desperat når det gjelder sex. Han sender meg meldinger når jeg er på jobb om jeg vil ha sex i kveld. Å vist det går mere enn to dager mellom hver gang, blir han helt stresset og lurer på hva som er galt. Så da har jeg mange ganger bare sex for å beholde husfreden. Dette sliter veldig så meg, å jeg vet snart ikke hva jeg skal gjør å om jeg orker mere. Jeg har prøvd å snakke med han om dette og hva jeg føler. Men da får jeg beskjed om att jeg må jo skjønne hvorfor han er sånn, når jeg virker så lite interessert i han og aldrig vil ha sex, og har så godt lag med andre menn? Hva skal jeg gjør? Er dette normalt? Er ikke lett å dra fra han heller, jeg er jo glad i han, og vår datter ville knekke helt sammen om vi dro hver for oss. Mvh Bambi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta enda en prat med han. Om han sier at du må forstå hvorfor han er sånn sier du bare nei. Oppførselen hans er i mine øyne helt uakseptabel. Han er ikke usikker fordi du ikke viser nok, men fordi han er en usikker person med dårlig selvtilitt. Og istedenfor å jobbe for å forbedre det, drar han deg ned i søla med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde ta enda en prat med han. Om han sier at du må forstå hvorfor han er sånn sier du bare nei. Oppførselen hans er i mine øyne helt uakseptabel. Han er ikke usikker fordi du ikke viser nok, men fordi han er en usikker person med dårlig selvtilitt. Og istedenfor å jobbe for å forbedre det, drar han deg ned i søla med seg.

 

Takk for svar:-). Ja selvtilliten hans er veldig dårlig. Så vitt jeg vet, har han aldrig hatt ett lengre forhold før meg. Jeg burde nok ta en ny prat med han, å det skal jeg også. Men stort sett ender det bare opp med krangel, og att jeg må forsvaremeg selv. Å så er det jeg som må be om unnskyldning.

Lenke til kommentar

Du må bestemme om forholdet ditt er bra for deg, om du er i en god livssituasjon nå. Er du ikke det må du si i fra. Bestemt og gjennomtenkt. Trekker du deg og sier unnskyld til slutt, "taper" du og havner i den samme livssituasjonen igjen.

 

Du må få frem meningen din. Vil han ikke høre må du igjen bestemme om situasjonen du er i nå er verdt det, eller om du burde gå videre.

 

Kan samlivsterapi kunne vært noe for dere?

Lenke til kommentar

Du må bestemme om forholdet ditt er bra for deg, om du er i en god livssituasjon nå. Er du ikke det må du si i fra. Bestemt og gjennomtenkt. Trekker du deg og sier unnskyld til slutt, "taper" du og havner i den samme livssituasjonen igjen.

 

Du må få frem meningen din. Vil han ikke høre må du igjen bestemme om situasjonen du er i nå er verdt det, eller om du burde gå videre.

 

Kan samlivsterapi kunne vært noe for dere?

 

Takk for gode råd. Jeg er redd det har gått for langt å att det ikke kan fikses. Men det er vert ett forsøk. Vi har vert så lenge sammen att jeg ikke bare kan la det gå.

Jeg skal gjør ett nytt forsøk på å prate med han. Kanskje jeg kan skrive ett brev eller noe. Da må han jo bare få med seg hva jeg føler. Ha en fin kveld.

Klem Bambi

 

Lenke til kommentar

Nå vil han att jeg skal fri til han, for da vet han att det er han jeg vil ha. Jeg kan ikke fri nå. Ikke sånn som vi har det. Jeg er helt ødelagt for tiden. Spiser ikke, sover ikke. Å vil gjøre alt for å slippe å være nær han. Heldigste jobber han dag og jeg kveld denne uken. Å jeg gruer meg veldig til helg. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjør. Beklager alt sytingen, men jeg må få det ut.

Lenke til kommentar

Nå vil han att jeg skal fri til han, for da vet han att det er han jeg vil ha. Jeg kan ikke fri nå. Ikke sånn som vi har det. Jeg er helt ødelagt for tiden. Spiser ikke, sover ikke. Å vil gjøre alt for å slippe å være nær han. Heldigste jobber han dag og jeg kveld denne uken. Å jeg gruer meg veldig til helg. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjør. Beklager alt sytingen, men jeg må få det ut.

 

I såfall; hvis han vil du skal fri til ham for at han skal være "sikker" på at du vil ha ham, hva hindrer ham da fra å forlange mer etter hvert som usikkerheten melder seg igjen? Tro meg, med mindre han finner årsaken til dette og tar tak i det så kan du banne på at usikkerheten vil komme krypende, og han vil kreve mer og mer "bevis" for at du er trofast og vil ha ham. Det leder da til spørsmålet om du er villig til å ofre hva det enn kreves for at ha skal være fornøyd for en stakket stund.

Lenke til kommentar

 

 

I såfall; hvis han vil du skal fri til ham for at han skal være "sikker" på at du vil ha ham, hva hindrer ham da fra å forlange mer etter hvert som usikkerheten melder seg igjen? Tro meg, med mindre han finner årsaken til dette og tar tak i det så kan du banne på at usikkerheten vil komme krypende, og han vil kreve mer og mer "bevis" for at du er trofast og vil ha ham. Det leder da til spørsmålet om du er villig til å ofre hva det enn kreves for at ha skal være fornøyd for en stakket stund.

 

Takk.

Du har nok helt rett. I dag ble han veldig intens med det gifte greiene. Å jeg sa det som det er og att jeg trodde ikke jeg orker mer. Jeg sa att følelsene mine for han nå har tippet mere over til vennskap.

Han ble fullstendig knust. Verre enn jeg kunne forestilt meg. Så knust du kan bli når noen du er fryktelig glad i går bort. Det skremmer meg skikkelig.

Men jeg kan ikke ga fra han sånn.

Huff :'(

Lenke til kommentar

Hannes oppførsel er helt forferdelig. Ikke la han herse sånn med deg, BYTT PASSORD PÅ ALLE NETTSTEDENE, få deg kode på mobilen og mailen, og ikke la han se på. Du har rett på privatliv, du også! Forklar at han ikke kan oppføre seg sånn, og gå kanskje til samlivsterapaut? Vel, hvis ingenting går, må du vel slå opp.. :(

Lenke til kommentar

Du og dine barn burde komme dere bort så fort som mulig, han høres psykotisk ut og kommer til å stramme om grepet rundt deg til du regelrett er blitt slaven hans.

 

Han burde seriøst komme seg til en psykolog for han må ha seriøse problemer, ikke havn i statistikken over kvinner som får livene sine ødelagt av personer med alvorlige psykiske problemer.

 

En vet heller ikke hvor mye dette påvirker dine barn eller om han vil eller har startet å utagere mot deres/dine barn.

Endret av _LarZen_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

DU beskriver oppførselen til en psykisk syk person. Det er IKKE din jobb å "reparere" han! Ditt ansvar er begrenset til deg selv og dine barn, framfor ALT dine barn. I anstendighetens navn mener jeg at du MÅ sette igang en prosess som enten leder til et brudd, eller til en UMIDDELBAR og PERMANENT forandring fra hans side. MEN, vær klar over at noen ikke KAN forandres, i alle fall i forhold til én og samme person. Det vil si at han kanskje aldri varig kan forandre seg ovenfor deg, men at han på et senere tidspunkt i livet KAN innlede et sunt forhold til noen andre.

 

Ta vare på deg selv, uten deg selv kan du ikke ta vare på andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...