Gå til innhold

Hjelp til bruk av gainer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det du har kjøpt der er ikke proteinpulver, men en såkalt gainer.

Forskjellen er at det er mye mer kalorier i gainer, så disse brukes som oftest til å få opp kalori inntaket vist du sliter med å få i deg nok vanlig mat. Kaloriene kommer hovedsaklig fra karbohydratene, og noe fra proteiner.

 

Tar du for mye gainer kontra hva du bruker i kalorier, vil du på sikt bare bli feit :-)

Det er det vanskelig å gi deg et godt svar på på hvor mye du skal ta, uten å vite hvor mye du får i deg i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

Det du har kjøpt der er ikke proteinpulver, men en såkalt gainer.

Forskjellen er at det er mye mer kalorier i gainer, så disse brukes som oftest til å få opp kalori inntaket vist du sliter med å få i deg nok vanlig mat. Kaloriene kommer hovedsaklig fra karbohydratene, og noe fra proteiner.

 

Tar du for mye gainer kontra hva du bruker i kalorier, vil du på sikt bare bli feit :-)

Det er det vanskelig å gi deg et godt svar på på hvor mye du skal ta, uten å vite hvor mye du får i deg i løpet av en dag.

 

Ja det var gainer jeg mente :) Jeg tror ikke at jeg får i meg nok mat. Spiser som regel bare frokost middag og litt kveld, og det er ikke nok kalorier til å legge på meg. Jeg vil jo helst legge på meg, tror ikke jeg blir så særlig feit, er ganske tynn og har høy forbrenning :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vist du vil bulke bør du ligge på godt over 3000 kalorier til dagen.

Så vil tro du bør prøve å spise litt mer vanlig mat + shake 3 ganger til dagen (anbefalte mengde virker greit), skal du komme opp på de nivåene.

Lenke til kommentar

1: Få i deg nok mat.

2: Klarar du ikkje 1, et litt meir mat.

3: Klarar du framleis ikkje 1 og 2, kjøp heilmjølk og nøtter.

4: Klarar du ikkje 1, 2 og 3, kjøp olivenolje og ta ei skei her og der.

5: Klarar du ikkje det over kan du vurdere gainer.

 

2000-2500 kcal bør du klare utan gainer. Manglar du nokre hundre kcal kan du legge inn litt mat med mykje feitt for å dra det opp.

Lenke til kommentar

1: Få i deg nok mat.

2: Klarar du ikkje 1, et litt meir mat.

3: Klarar du framleis ikkje 1 og 2, kjøp heilmjølk og nøtter.

4: Klarar du ikkje 1, 2 og 3, kjøp olivenolje og ta ei skei her og der.

5: Klarar du ikkje det over kan du vurdere gainer.

 

2000-2500 kcal bør du klare utan gainer. Manglar du nokre hundre kcal kan du legge inn litt mat med mykje feitt for å dra det opp.

 

Jeg må få i meg ikke mindre enn 2200 kalorier, og dette klarer jeg ikke uten gainer. Garantert. Er student og klarer ikke å kjøpe veldig mye mat som ofte er dyr. Isåfall må jeg dra på Mcdonalds hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg må få i meg ikke mindre enn 2200 kalorier, og dette klarer jeg ikke uten gainer. Garantert. Er student og klarer ikke å kjøpe veldig mye mat som ofte er dyr. Isåfall må jeg dra på Mcdonalds hver dag.

 

Ærlig talt... Å gå til Mcdonalds er en oppskrift på å bli fattig, og du er student sier du?

 

Selv bruker jeg i snitt 1100-1200 kr i måneden på mat og jeg fortærer nærmere 4000 kJ vær dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...