Gå til innhold

Kjøp av headphones til musikk og spel.


Anbefalte innlegg

Ohai, føler at det er på tide med eit beidre alternativ til gaming headsettet mitt.

Det blir hovudsakeleg brukt til musikk, alt i frå metal (Insomnium, Katatonia osv.) til DnB (typ CMA og Tom Day)

 

Er litt usikker på om eg burde gå for trådlaust eller med kabel, sidan det sikkert er litt lite utvalg av trådlaust i den prisklassa eg har satt. Velger eg eit med kabel dersom det går ut over lydkvaliteten.

 

Eg vil helst ikkje gå over 3000kr.

 

Dei skal vere full size, og dei kan ikkje ha puter av tøy o.l som samler støv, pga allergi.

 

Eg er litt usikker på om eg skal gå for åpne eller lukka, det blir hovudsakeleg brukt til musikk i heimen, men det kjem nok til å bli brukt i studiane av og til.

Derfor lurer eg på kor mykje lyd dei rundt meg høyrer dersom eg velger åpne. (Eg spelar ikkje høg musikk). Aktiv støyreduksjon kan vere eit alternativ.

 

Som nevnt over so blir det mest musikk, men vil bruke dei til single-player spel og litt film også. ( 70% musikk, 25% spel og 5% film)

 

Eg må vel også skaffe meg eit lydkort når eg først er i gang, so om nokon har forslag til det so tas det imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony mdr-1r er bedre komfort og lydmessig for meg, koster 2100kr på sony.no eller 1650 med student rabatt på dustinhome.no (offentlig eller skole email for å få det).

 

Har hatt AKG K550 og Sennheiser Momentum, begge er solgt etter at jeg fikk mdr-r1. AKG var super fine men litt kjedelige og alt for store, er ikke egentlig ment for bærbart. Sennheiser Momentum var direkte kjedelige og ubehaglige siden ørene mine kommer nær driverene(har middels ører).

 

Anbefaler å holde deg unna åpne vissdu skal bruke dem ute i tilleg. Eller gjør som meg ha en rigg hjemme og et sett portable.

Lenke til kommentar

Jeg vil si Sennheiser Momentum er det motsatte av kjedelig. Nå har jeg riktig nok aldri eid de, men har testet så grundig man får i butikk.

 

Vil beskrive de som litt varme, med godt trykk i bassen uten at det ødelegger for mellomtonen som er klar og fin. Mangler litt på "åpenhet" i toppen om du sammenligner med åpne hodetelefoner.

 

Har hørt andre også si at de ikke passer om en har store ører. Jeg hadde ingen problemer.

 

MDR-R1 har jeg ikke hørt.

Lenke til kommentar

Her kan du lese litt mens du venter.

 

Summing Up the Logitech UE9000 ($399)

Good sounding Bluetooth headphones are few and far between, in my experience, and the good ones are brutally expensive. I found the UE9000 a pretty terrific compromise of some fairly complicated factors. The sound quality was very, very good as a passively sealed, wired headphone. The noise canceling was good, but not great. It's Bluetooth performance, however, was the best I've heard to date, so it's going up on the Wall of Fame as a stand-out performer for those who want freedom from the wire, and a dandy headset for your calls.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...