Gå til innhold

Hvorfor tror ateisten Richard Dawkins på Intelligent Design ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det slik at han lar det stå som ett åpent spørsmål.

Da er i alle fall evolusjon ikke et "faktum"

Nei, det er som alle vet en teori

Men det er en teori ja, det stemmer, men fakta er fakta allikevel...

Her har du litt fakta om Darwinismen, RWS

Neste hvert eneste ord i dette intervjuet med Richard Milton er fakta

 

http://www.youtube.com/watch?v=7Wr-lXLGCxQ

Endret av IHS
Lenke til kommentar

at Darwin var homo eller noe slikt, og vips, så faller hele teorien sammen på det lille punktet (se navneskiltet lenger opp...)

Ikke for å pirke, men av hvilken betydning er det/ eller hva har det å si (?) om Darwin var/er homo eller ikke? Takk.

Det måtte i så fall være, at Darwin trodde Gud ikke likte ham fordi han var homo og av den grunn skrev at dyrene ble til av seg selv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

For å si det slik: Om man koker i sammen en hel mengde med tilfeldige bits & bytes så kan man også risikere å finne signaturen til en eller annen form for intelligent design. :shrug:

 

Det er jo enkelte som mener, og samtidig prøver å finne en slags kode i tallet Pi. Folk mener at på et eller annet punkt vil man finne en beskjed i tallserien grunnet dets tilfeldige natur.

Lenke til kommentar

Det er jo enkelte som mener, og samtidig prøver å finne en slags kode i tallet Pi. Folk mener at på et eller annet punkt vil man finne en beskjed i tallserien grunnet dets tilfeldige natur.

Sikkert mange telefon nummer, viktige årstall og side hennvisninger i tallet Pi :)

Lenke til kommentar

Tull, hva i det intervjuet er det du mener er feil ?

 

Nå har ikke jeg planer om å ta for meg hver eneste lille påstand han kommer med, men han gjentar eksempelvis det gamle trøtte argumentet om at mikroevolusjon ikke beviser makroevolusjon (som er et argument from personal incredulity), ved å bruke en møllart fra UK som utviklet ny kamuflasje under den industrielle evolusjon som eksempel. Mikro- og makroevolusjon er akkurat de samme mekanismen, bare at ekstrapolert over lang tid, blir summen av mutasjoner til makroevolusjon. Det er så barnslig og dumt at jeg blir pinlig berørt over å se folk plumpe ut med de samme tåpelige argumentene så langt ut i debatten. Jeg føyer det opp i lista mi.

 

http://en.wikipedia..../Microevolution

http://www.wisegeek....roevolution.htm

 

Se forøvrig linkene jeg ga i forrige post for videre argumentasjon.

Endret av Distressor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Han presenterer stråmenn og forvrenger og misrepresenterer vitenskap, slik du også gjør. Det er vel derfor du liker ham, tipper jeg.

Tull, hva i det intervjuet er det du mener er feil ?

Nå har ikke jeg planer om å ta for meg hver eneste lille påstand han kommer med, men han gjentar eksempelvis det gamle trøtte argumentet om at mikroevolusjon ikke beviser makroevolusjon ...

Tull, han nevner ikke dette et eneste sted i intervjuet, det er bare stråmann argument du kommer med.

Lenke til kommentar

11:21 - 12:20 i videoen. Har du ikke sett videoen selv? Siden du var så kjapt ute med å prøve å feie det under teppet, betyr det at du har innsett at det er et dårlig argument?

I den sekvensen komenterer han det som kalles "industrial melanism" hva er det du ikke forstår av det han sier ?

Lenke til kommentar

Liten mattenøtt i spoiler, en liten digresjon fra tråden her:

 

 

Haha, uten tvil! :) Morsomt er det i hvert fall.

 

Det eneste interessante å studere i den sak, er vel om det er noen serier vi kan bevise at tallet pi ikke inneholder, i og med at tallet er irrasjonelt og serien er ikke-repetativ. :)

 

Lenke til kommentar

uærlige ? Hva er ut av kontekst ?

Nei, det du sier er helt feil

Dawkins sier 3:37 "and designed a form of life that they seeded onto perhaps this planet"

dvs. at livet på jorden er designet og sådd på jorden av en høyere inteligens

Du forsøker med ordet "tilfeldigvis" og vri det han sier til at livet på jorden er en tilfeldighet, altså det stikk motsatte av det mannen sier. Og dette gjør du under dekke av at du vil ha frem "konteksten" i det han sa

Det som står i det andre sitatet her er ute av kontekst og uærlig. Du tar en liten del av en helhetlig tekst og bruker det for å fremme ditt syn på saken, til tross for at kilden absolutt ikke mener det du sier den gjør. Hva Dawkins faktiske mening er får du vite om du leser eller hører på det han sier i sin helhet og ikke bare velger ut de delene av det han sier du vil - slik som med bibelen.

 

Hele sitatet = Mannens mening. ID er ubevist.

Utklipp = Din mening. "ID-believer".

 

 

Om Richard Dawkins, mannen bak The God Delusion, en ypperlig biolog og en av de mest kjente og uttalte ateistene der ute hadde omfavnet ID/Kreasjonisme hadde ikke dette gått stille forbi i en YouTube video. Dette ville blitt en stor sak ikke bare i den religiøse verden, men også i den vitenskapelige verden.

 

Faktum er at mannen absolutt ikke er en Intelligent Design-tilhenger. Han går kraftig ut mot den stadig vekk.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som står i det andre sitatet her er ute av kontekst og uærlig. Du tar en liten del av en helhetlig tekst og bruker det for å fremme ditt syn på saken, til tross for at kilden absolutt ikke mener det du sier den gjør. Hva Dawkins faktiske mening er får du vite om du leser eller hører på det han sier i sin helhet og ikke bare velger ut de delene av det han sier du vil - slik som med bibelen.

 

Hele sitatet = Mannens mening. ID er ubevist.

Utklipp = Din mening. "ID-believer".

 

 

Om Richard Dawkins, mannen bak The God Delusion, en ypperlig biolog og en av de mest kjente og uttalte ateistene der ute hadde omfavnet ID/Kreasjonisme hadde ikke dette gått stille forbi i en YouTube video. Dette ville blitt en stor sak ikke bare i den religiøse verden, men også i den vitenskapelige verden.

 

Faktum er at mannen absolutt ikke er en Intelligent Design-tilhenger. Han går kraftig ut mot den stadig vekk.

Nå er det du som har utbrodert ordet "tror" til "ID-believer"

 

Spørsmålet er hvorfor han tror det er mulig å finne en "designers signatur" i naturen

 

Antagelig vil Dawkins forhåndsgardere seg mot et slikt bevis på en Inteligent Designer og derfor kommer med dette påfunnet om en Darwinistisk utenomjordisk inteligens som har skapt livet på jorden. Noe som viser hvor uærlig Richard Dawkins egentlig er

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...