Gå til innhold

Nrk lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De finner fort ut om man har tv. Kjøpte tv for en stund sida, og jaggumeg fikk jeg regning selv om det allerede er folk som betaler lisens her i huset. Kunne gladelig betalt den selv dog, dersom jeg bodde aleine.

 

Nrk KUNNE aldri ha lagd noe bra. Sende mgp istede for fotball vm...

2 dager med søppel-tv vs. flere uker med søppel-tv. God prioritering synes jeg...

Endret av Dellers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2 dager med søppel-tv vs. flere uker med søppel-tv. God prioritering synes jeg...

 

Hehe, good one.

 

Fordelen med å ha NRK er at de lager programmer som gleder grupper som ikke er som "folk flest". Tenker da på feks eldre, kunstnere, intellektuelle, sosialister, naturfolk osv. Dette er ofte grupper som ikke finner passende innhold hos de mindre kommersielle kanalene. NRK kan lage smalt innhold fordi de ikke trenger å ta hensyn til målgruppens kjøpekraft når de planlegger programmer. Hurtigruteprogrammet som sendte non-stop i 7 dager sier jo sitt om det. Dette var en kjempesuksess, som aldri i livet hadde blitt vedtatt på en kommersiell kanal.

 

Se også på BBC, som er en lisenskanal. Den er ansett som verdens beste til å lage naturprogrammer, og en av de største eksportører av innhold.

 

Så med andre ord er vi avhengig av en ikke-kommersiell kanal for å holde på mangfoldet. Så kan man diskutere om man trenger mangfold når "folk flest" foretrekker kommersiell massemedia.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg betaler GLADLIG lisensen bare for å slippe å se all denne forbaska reklamen ;-)!! Og når kvaliteten og bredden i tillegg er bedre... hva f... syter du for?

Hva med oss som aldri ser tv? Jeg buker tv'en min til film, spill og lignende, men aldri til tradisjonell tv-titting. Hvorfor må jeg ut med penger til NRK, hvor er det rettferdig?
Lenke til kommentar

Commodore 64 og liknende utstyr (gamle TV-spill) kan kobles til antenneinngangen. Derfor vil jeg helst beholde antennekontakten.

Hvis jeg plomberer den for å unngå NRK, kan jeg heller ikke bruke dette gamle utstyret.

Jeg tror ikke majoriteten av forbrukerne har slike ting liggende som MÅ bruke antenneinngangen. Den var avleggs som medieinngang allerede på nittitallet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...