Gå til innhold

PC oppsett 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, nå har jeg oppdatert, noen flere ting jeg burde endre? :)

Begynner å se bedre ut nå ja. :) Men kanskje bytte ut Silent Pro M2 i Prodigy-oppsettet ditt også? Kan kanskje være lurt å bytte til Vengeance LP i oppsettet ditt til 10K også, da får man plass til store prosessorkjølere senere. Jeg ville nok også brukt 2-300kr ekstra og gått for RM850, da kan man kjøre R9 290 CrossfireX hvis man ikke overklokker noe særlig.

 

Hackintosh listen din sin ser litt utdatert ut, med GTX 670 til 4000kr og i7 3770K. SSDen og prosessorkjøleren har også gått av markedet.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

7790 har en tdp ca 90 watt, samme med i5 4670k. 400watt holder mer enn nok, 700 watt er 1000% overkill.

+Overklokk + Alt annet, du må også huske på at det er VELDIG få gode PSUer på under 650W...

 

Begynner å se bedre ut nå ja. :) Men kanskje bytte ut Silent Pro M2 i Prodigy-oppsettet ditt også? Kan kanskje være lurt å bytte til Vengeance LP i oppsettet ditt til 10K også, da får man plass til store prosessorkjølere senere. Jeg ville nok også brukt 2-300kr ekstra og gått for RM850, da kan man kjøre R9 290 CrossfireX hvis man ikke overklokker noe særlig.

 

Hackintosh listen din sin ser litt utdatert ut, med GTX 670 til 4000kr og i7 3770K. SSDen og prosessorkjøleren har også gått av markedet.

Stemmer, skal få oppdatert den, når jeg kommer hjem + sjekke OS X komp. med nyere deler!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser visst sånn ut: http://pcpartpicker.com/b/GC8?comment_sort=oldest

Det er ikke så verst! Skal se jeg lager meg en liten handlevogn med stort sett de komponentene du lister, men med R9 280X skjermkort...

 

Hei MariusJS. Takk for meget solid guide, veldig nyttig. Jeg tente litt på prodigy oppsettet ditt. Lurer dog på om det går ann å dytte inn et MSI Radeon R9 280X Twin Frozr Gaming IV 3GB ?? Eller blir dette for stort, varmt og voldsomt på alle måter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hva med et Mediasenter oppsett? Noe med 4k og 1080p.

Lite og billig :)

 

Mange som kanskje går over til dette, nå når det er veldig lett å få bla Netflix fra USA osv. =)

Ja skal vurdere det ;)

Vurderer også Scrypt mining builds, og evnt. en buildlog, hmm... :D

 

Sweet! Hvis du har tid, kunne du satt opp et mediasenter oppsett til meg? Kjører for det meste filmer i 1080P. Alt av filmer osv ligger på egen server, så denne blir kun for avspilling via nettverk.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med et Mediasenter oppsett? Noe med 4k og 1080p.

Lite og billig :)

 

Mange som kanskje går over til dette, nå når det er veldig lett å få bla Netflix fra USA osv. =)

Ja skal vurdere det ;)

Vurderer også Scrypt mining builds, og evnt. en buildlog, hmm... :D

 

Sweet! Hvis du har tid, kunne du satt opp et mediasenter oppsett til meg? Kjører for det meste filmer i 1080P. Alt av filmer osv ligger på egen server, så denne blir kun for avspilling via nettverk.

 

Done ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med et Mediasenter oppsett? Noe med 4k og 1080p.

Lite og billig :)

 

Mange som kanskje går over til dette, nå når det er veldig lett å få bla Netflix fra USA osv. =)

Ja skal vurdere det ;)

Vurderer også Scrypt mining builds, og evnt. en buildlog, hmm... :D

 

Sweet! Hvis du har tid, kunne du satt opp et mediasenter oppsett til meg? Kjører for det meste filmer i 1080P. Alt av filmer osv ligger på egen server, så denne blir kun for avspilling via nettverk.

 

Done ;)

 

Denne listen er ikke offentliggjort =)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...