Gå til innhold

PC oppsett 2014


Anbefalte innlegg

Da har handlekurven oppdatert seg enda en gang :]

 

https://prisguiden.no/liste/141736

 

Blir mini ITX, og er greit stilrent kabinett.

 

Klemte til med rett over 2000kr for et sjermkort som jeg tror gir veldig god valutta for pengene.

 

Kunne trengt noen anbefailing til hvilket av 7950 kortene jeg skal velge med tanke på kjøling og støynivå

 

Kommer til å kjøpe inn en CPU kjøler når jeg har fått bygd pcen og ser hvor mye plass det er til overs.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvermannsen bygger ikke PC selv...

 

Hei! Først vil jeg si takk for et bra emne. Dette er hjelpsomt for oss som kan lite, men vil bygge selv :)

 

Når det gjelder sitatet: Hvermansen bygger ikke PC selv, men mange kan vel komme til å bygge PC til hvermansen... Altså, jeg ser for eksempel på å bygge en PC til lillesøster, men budsjettet ligger under det billigste alternativet i listen din... Dersom du har tid/lyst kunne det kanskje være en idé å legge til en PC til 5000 f.eks.

 

For PC'n til lillesøster er det snakk om en som kan kjøre Sims 3 smertefritt på høy grafikk, men ellers ikke trenger å yte utover dette. Nå er kanskje ikke sims 3 i høy oppløsning et spesielt lavt krav, men burde det ikke holde med en PC til omtrent 5000? En slags "lett gamer".

 

I tillegg ønsker jeg å spørre om "PC i deler" på komplett. Jeg ser at du ikke akkurat har høye tanker om Komplett-PC, men er "PC i deler" bedre/bra/ok? Der er det jo tross alt et enda større spekter av prisklasser.

Lenke til kommentar

Hei! Først vil jeg si takk for et bra emne. Dette er hjelpsomt for oss som kan lite, men vil bygge selv :)

 

Når det gjelder sitatet: Hvermansen bygger ikke PC selv, men mange kan vel komme til å bygge PC til hvermansen... Altså, jeg ser for eksempel på å bygge en PC til lillesøster, men budsjettet ligger under det billigste alternativet i listen din... Dersom du har tid/lyst kunne det kanskje være en idé å legge til en PC til 5000 f.eks.

 

For PC'n til lillesøster er det snakk om en som kan kjøre Sims 3 smertefritt på høy grafikk, men ellers ikke trenger å yte utover dette. Nå er kanskje ikke sims 3 i høy oppløsning et spesielt lavt krav, men burde det ikke holde med en PC til omtrent 5000? En slags "lett gamer".

 

I tillegg ønsker jeg å spørre om "PC i deler" på komplett. Jeg ser at du ikke akkurat har høye tanker om Komplett-PC, men er "PC i deler" bedre/bra/ok? Der er det jo tross alt et enda større spekter av prisklasser.

Jeg begynner nå med en gang! :)

Komplett PC i deler er dessverre ofte dyrere enn å kjøpe samme deler en og en, i tilleg har de en del rare valg :(

Lenke til kommentar

Flott med ny "billig"-build!

 

Er integrert like bra som ikke-integrert? Sett bort fra manglende valgmulighet. Altså, er AMD Radeon HD 7000 series som er integrert i hovedkortet i all-round builden det samme som om man hadde det utenom hovedkortet...?

Nei, ikke like bra som de som koster like mye som bare CPUen, men det er bedre enn de billigste ;)
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...